even voorstellen..

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Deli

16 dec 2014, 13:28 0 x

Beste a2 eigenaren..

Na een a3 1.8t, a4 1.9dti te gereden hebben wil ik overstappen naar wat kleinere model. Ik wilde een a2 1.6fsi, maar i.v.m voorkomende problemen wil ik nu toch een klein dieseltje nemen. Dus momenteel ben ik zoekende naar een 1.4 tdi (met panoramadak)

Dus ik ben Deli, en woon in Venlo. Ben 31 jaar en zal voor komende tijd hier wat meer actief zijn.. (trouwens ben ook bij audiforum actief)

Heb je een nette 1.4tdi, laat me even weten (ben nog zoekende)

Gr
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 dec 2014, 14:21 0 x

Hallo Deli, welkom op het 'andere' Audi forum waar A2 gekken, fanaten en techneuten met elkaar verenigd zijn.

Van upsizen naar downsizen, maar je argument om van een 1.6FSI voor een 1.4TDI te gaan kan ik niet helemaal plaatsen. Die keuze wordt normaal gesproken niet gemaakt omwille van betrouwbaarheid maar omwille van kilometers.

Elke A2 kan vroeg of laat problemen krijgen, kosten voor gangbare reparaties van een 1.6 lopen vaak wat hoger op. Denk dat dit met de A3 of A4 niet veel anders is. Staat tegenover dat de 1.6 je een hoop extra rijplezier (vermogen) biedt, alhoewel de 1.4TDI over het algemeen genomen ook als een erg een plezierige motor wordt beschouwd. Niet te vergeten de 1.2TDI maar daar moet je bewust voor willen kiezen. De 1.4TDI is ook prima te tunen.

Neemt niet weg dat een 1.6 met panoramadak misschien lastiger te vinden is dan een 1.4TDI. De laatste is wat minder dun gezaaid met extra accessoires omdat kilometervreters over het algemeen genomen graag wat ruimer in de opties zitten. Keuze in Nederland kan wellicht wat beperkt zijn, (laten) importeren is interessant. Jan Eenink van A2 Centrum uit Ruurlo kan je daar prima bij assisteren / ontzorgen.

Enfin, genoeg om over na te denken. Raadpleeg ook de aankooptips.

Succes en houd ons op de hoogte!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Deli

16 dec 2014, 16:25 0 x

Bedankt voor je reactie,

Idd kan ik je begrijpen dat ik ineens van 1.6fsi naar 1.4tdi ben gegaan. Ik heb veel gelezen en gesproken over de nadelen van 1.6fsi daarom ging ik toch over naar een diesel. 1.4 benzine lijkt voor mij niks, omdat je 1.4tdi makkelijk kan chiptunen blijf ik bij deze.

Panaroma dak is i.i.g niet makkelijk te vinden, maar goed.. zal goed moeten zoeken.

Samen met mijn collega (duitser) gaan we komende dagen zoeken via Duitse site, kijken of ik daar iets kan vinden..
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

16 dec 2014, 19:00 0 x

Hoi Deli,
Welkom namens een andere rookie hier.Jij zit op de ideale plek om eens over de grens te kijken.Ik weet niet wat je uit wilt geven maar deze staat bij je om de hoek :  http://suchen.mobile.de/auto-inserat/au ... ORT&noec=1
Hij ziet er zo op het eerste oog nog heel netjes uit.succes met je missie!
Audi_gekkie

17 dec 2014, 00:08 0 x

Hoi Deli, welkom hier.
Ook ik ben op diverse forums actief (Audiforum en  http://www.type8185-forum.nl)actief, maar veeel minder dan dit forum.
Allereerst wat is je budget? Anders kunnen wij ook niet voor jou rondkijken.
Wil je een <b><font color="#ff0000">C</font><font color="#000099">o</font><font color="#ffcc00">l</font><font color="#cc9933">o</font><font color="#ff0000">u</font><font color="#000099">r</font> <font color="#ffcc00">S</font><font color="#cc9933">t</font><font color="#ff0000">o</font><font color="#000099">r</font><font color="#ffcc00">m</font></b> of heb je nog verdere wensen?
Ga je eventueel zelf importeren?
Ook ik heb Tweety uit Duitsland gehaald en zelf ingevoerd.
Bedenk wel dat een 1.4 TDI van vóór juli 2002 een kleinere brandstoftank heeft 34L i.p.v. 42L voor de latere modellen.

Nog handige links:
http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/Hauptseite
http://www.audia2museum.de/7.html

Succes met je zoektocht.
Deli

17 dec 2014, 02:21 0 x

Hey allemaal ;)

Bedankt..

Ik ga waarschijnlijk vanmiddag deze auto bezichtigen. Deze komt uit augustus 2002 dus zal grotere tankinhoud hebben neem ik aan. Kwa km stand maak het niet zo veel uit omdat ik zelf veel sleutel aan auto's (hobby) dus goeie onderhoud historie is voor mij de belangrijkste.

Alleen vind ik jammer dat het lichtblauw van kleur is binnen (niet mijn smaak maar ja, kan later na natuurlijk veranderen)

Is deze auto toevallig van een bekende van hier geweest?

http://link.marktplaats.nl/880210819
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

17 dec 2014, 07:02 0 x

Bij deze welkom op het forum en succes met de zoektocht naar een mooie A2.

Auto komt mij niet bekend voor. Wat me opvalt:
- Nederlandse auto
- Interieur heeft vlekken, schoonmaakbeurtje doet wonderen
- Sportstoelen voor, zie je niet vaak bij de A2
- Open dak, kijk of het nog goed werkt en reserveer geld voor een eventuele reparatie.
- verder kaal uitgevoerd (geen mistlampen/standaard 15" lichtmetalen velgen, ramen achter handbediend)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
foppe

17 dec 2014, 07:09 0 x

Hoi Deli welkom hier en veel succes met je zoektocht inderdaad. 
Volgens mij zie ik wat kleurverschil linksachter, dus hij zal wel een tikkie hebben gehad. Daarnaaast, persoonlijke mening een auto moet je altijd aanstaan. Denk daar heel goed over na voordat je hem koopt.
Achter de handrem zit een opbergbakje, trek die er even uit en schrijf het chassisnummer even op. Dan kan de historie door Koop9 volledig worden nagetrokken. 
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid

17 dec 2014, 08:33 0 x

Lijkt mij eerder lichtinval van ander gebouw raam die licht weerkaatst.
Met zo ´n een kleurverschil is het wel een zeer slechte mengverhouding  geweest .... en zou het wel inde advertentie omschreven staan lijkt mij.
Zou gewoon ter plekke kijken.
Ook mooie uitziende auto's op foto kan ter plekke tegen vallen van dichtbij.
Vaak dat met  foto's maken mijn eigen auto gemaakt waar dat ook leek.

Succes
rolf Almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Deli

17 dec 2014, 19:36 0 x

Nou nou nou... voordat we gingen hebben we even gebeld of er schade deuk of andere problemen waren. Volgens de verkoper is net een nette auto zonder schade /deuk enz..

Vlekken kan ik nog wel begrijpen zoals jullie het kunnen zien. Dus we zijn maar even langs gegaan.. en ja hoor flinke voor schade heeft deze gehad waarbij ook de rechter voor scherm licht is gescheurd. Er was ook nog veel gerookt in de auto, letterlijk zaten er overal vlekken erop. Dus aankoop ging niet door! Verkoper was ook nog agressief omdat ik zei dat hij via de telefoon nette auto zonder schade zei!?! Maar goed na een kleine woorden wisseling ging ik verder zoeken op m.p in de omgeving waar ik was.

En ja hoor iets verder waar we waren, was ook een nette a2.

Dus we gingen even langs om te bezichtigen, en ja dit was het. Nette auto, maar met lichte voorbumperschade. Testrit gedaan, nap gecontroleerd, alles nagelopen.. na een goede praatje over het bedrag ;) heb ik deze gekocht..

Wat er gedaan moet worden zijn;
Links voor lager maakt geluid tussen 80 en 100km.pu.
Rechts koplamp was vochtig.
A2 moet uitgelijnd worden (stuur staat beetje scheef)
Versnellingsbak olie moet vervangen worden (schakelen voelt zwaar aan bij koude motor)
Voorbumper moet vervangen of gespoten worden.

Helaas heeft deze auto niet veel extra's, o.a cruise control, electr ramen achter, mistlampen en (wat ik graag wilde) panorama dak.

Maar goed, auto is bijna volledig dealer onderhouden en ben de 3de eigenaar.

Ik als hobby automonteur zal langzaam beginnen met sleutelen ;) heb er nu al zin in.
Plaats reactie