Spijlbus
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="wouterduijndam"]Volkswagen heeft inderdaad een Classic Parts Centre , maar daar worden geen bussen gerestaureerd. Zij proberen onderdelen te laten maken die iedereen zoekt.[/quote]
Ik was dit jaar op de Techno Classica te Essen, en daar presenteerde VW een nieuwe "afdeling", waar ze zelf hun bussen restaureren. Het was presentatie met foto's en film. Er stond zelfs een bus op de stand, die ze gerestaureerd hadden, maar nog niet gespoten. Dus je zag precies, waar er nieuwe stukken inzaten, enz.
En ja, na het topic gelezen te hebben over die bus op de foto...wat een drama, dat is echt niks anders dan roest.
Ik was dit jaar op de Techno Classica te Essen, en daar presenteerde VW een nieuwe "afdeling", waar ze zelf hun bussen restaureren. Het was presentatie met foto's en film. Er stond zelfs een bus op de stand, die ze gerestaureerd hadden, maar nog niet gespoten. Dus je zag precies, waar er nieuwe stukken inzaten, enz.
En ja, na het topic gelezen te hebben over die bus op de foto...wat een drama, dat is echt niks anders dan roest.
[quote="okuki"]Hopelijk richten ze binnen 20 jaar ook voor onze wagens zo een fabriek op
[/quote]
En die maakt dan lichtschakelaars, klima-paneeltjes, handremconsole-opbergvakjes :mrgreen:
Gekheid natuurlijk. Maar dat er weinig plaatwerk voor A2's nodig is (roest), scheelt natuurlijk wel een hoop op de omzet...

En die maakt dan lichtschakelaars, klima-paneeltjes, handremconsole-opbergvakjes :mrgreen:
Gekheid natuurlijk. Maar dat er weinig plaatwerk voor A2's nodig is (roest), scheelt natuurlijk wel een hoop op de omzet...
- wouterduijndam
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="audietje"][quote="wouterduijndam"]Is die eerste van makelaar uit Rijswijk?
Die laatste weet ik ook te staan in Den-Haag en die is ver voorbij de mogelijkheid tot restaureren.[/quote]
nee niet van de makelaar. die ken ik ook maar die is blaauw/wit.
Deze is groen/creme met reclame van een koffiehuis of zo.
deze heeft ook de uitzwenkbare voorruiten. die van die makelaar niet geloof ik
groet
Hans[/quote]
Ohwja , die ken ik ook.
Dat is deze:

http://www.thecoffeevw.com
Die laatste weet ik ook te staan in Den-Haag en die is ver voorbij de mogelijkheid tot restaureren.[/quote]
groet
Hans[/quote]
Ohwja , die ken ik ook.
Dat is deze:

http://www.thecoffeevw.com
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Bij mijn ouders thuis hebben we jarenlang een T1 bestelbus als berghokje gehad.
De assen en de motor waren er al onderuit en ook de verlichtingsdelen waren al weg.
Het busje was al slecht en heeft zo nog 25 jaar gestaan. Hij kwam elk jaar iets lager
te staan ...
15 jaar geleden hebben we de resten bij elkaar gevouwen, hij zag er net zo uit als
de DOKA op de foto.
Met de wetenschap van nu hadden we het misschien anders gedaan ...
De assen en de motor waren er al onderuit en ook de verlichtingsdelen waren al weg.
Het busje was al slecht en heeft zo nog 25 jaar gestaan. Hij kwam elk jaar iets lager
te staan ...
15 jaar geleden hebben we de resten bij elkaar gevouwen, hij zag er net zo uit als
de DOKA op de foto.
Met de wetenschap van nu hadden we het misschien anders gedaan ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- wouterduijndam
- Audi A2 clublid
Peter heb je daar nog foto's van?
Ik ben gek van oude foto's zie de url in mijn profiel.
Ik ben gek van oude foto's zie de url in mijn profiel.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Ik zal het bij mijn ouders navragen, maar ik denk het haast van niet ...
Wat ik weet is dat we carrosserie van de bus hebben overgenomen van de buren.
Die hadden hem een tijd in gebruik gehad als opslaghokje voor eieren van eenden ...
We hebben de bus dus niet zelf in gebruik gehad.
Wat ik weet is dat we carrosserie van de bus hebben overgenomen van de buren.
Die hadden hem een tijd in gebruik gehad als opslaghokje voor eieren van eenden ...
We hebben de bus dus niet zelf in gebruik gehad.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

[quote="audietje"][quote="Romulus"]Inclusief Hawaï-slinger!
Oude VW-busjes... zwijmel... :mrgreen:
Die laatste lijkt wel een doka pick-up... zeldzaam?[/quote]
nee geen doka. Ik heb ook nog een foto van de andere kant van dat wrak. moet ik ff opzoeken.
Loopt door met ramen, althans de gaten waar de ramen hebben gezeten tot aan z'n achterste
groet
Hans[/quote]
Kijk, dit is de andere kant van het wrak. Geen doka maar bijna net zo weinig plaatwerk
reddeloos verloren
groet
Hans
Oude VW-busjes... zwijmel... :mrgreen:
Die laatste lijkt wel een doka pick-up... zeldzaam?[/quote]
nee geen doka. Ik heb ook nog een foto van de andere kant van dat wrak. moet ik ff opzoeken.
Loopt door met ramen, althans de gaten waar de ramen hebben gezeten tot aan z'n achterste
groet
Hans[/quote]
Kijk, dit is de andere kant van het wrak. Geen doka maar bijna net zo weinig plaatwerk

reddeloos verloren
groet
Hans
[quote="wouterduijndam"][quote="audietje"][quote="wouterduijndam"]Is die eerste van makelaar uit Rijswijk?
groet
Hans[/quote]
Ohwja , die ken ik ook.
Dat is deze:

http://www.thecoffeevw.com[/quote]
Ja klopt dat is hem. Ik heb hem ook nog schuin van voren gefotografeerd. zie foto.
Trouwens de allereerste vw bussen hadden geen of een hele kleine achterruit, hele kleine achterlichten en één centraalremlicht boven het motordeksel en ze hadden in mijn herinnering vaak een wat vaal blauwe kleur. Heb ik nog wel "in bedrijf"gezien. Kun je nagaan wat een ouwe lul ik ben :oops: maar ja ik was wel vanaf mn geboorte autogek
groet
Hans
groet
Hans[/quote]
Ohwja , die ken ik ook.
Dat is deze:

http://www.thecoffeevw.com[/quote]
Ja klopt dat is hem. Ik heb hem ook nog schuin van voren gefotografeerd. zie foto.
Trouwens de allereerste vw bussen hadden geen of een hele kleine achterruit, hele kleine achterlichten en één centraalremlicht boven het motordeksel en ze hadden in mijn herinnering vaak een wat vaal blauwe kleur. Heb ik nog wel "in bedrijf"gezien. Kun je nagaan wat een ouwe lul ik ben :oops: maar ja ik was wel vanaf mn geboorte autogek

groet
Hans
- Audi_gekkie
[quote="okuki"]
Hopelijk richten ze binnen 20 jaar ook voor onze wagens zo een fabriek op
[/quote]
De afdeling ontroesten staat er werkloos bij :lol:
Hopelijk richten ze binnen 20 jaar ook voor onze wagens zo een fabriek op

De afdeling ontroesten staat er werkloos bij :lol: