A4 - 2 = A2
[quote="Thck"]Welkom en heel veel zorgeloze kilometers toegewenst.
Ik zou zeker aan het lijstje toevoegen: "het plaatsen van een geribte grille" :mrgreen:
Theo[/quote]
Dankje Theo! Tsja, ik weet het niet. Vind zo'n geribte (of is het geribde of geribbelde? ;-) ) grille wel fraai, maar het haalt ook meteen iets van het originele karakter weg vind ik. Wellicht dat ik (zoals ik in het voorstellen al aangaf) het dak mat zwart wrap en dan de grille ook mat zwart meeneem. Of het dak glanzend zwart wrappen en de grille zo laten kan ook. Nogmaals: moet het nog maar even aanzien.
Zat trouwens wat posts op het forum door te lezen (oude) en kwam daar ook e.e.a. tegen over het onderstel en de bandenkeus. Ik heb dus 205/40's op 17"...EN S-line onderstel...wat is die auto bok- en bokhard zeg! Alsof ze de vering volledig vergeten zijn. Ik houd op zich wel van een beetje stug, maar het kan te gek. Qua sturen word ik er wel vrolijk van, het is net of je de hele dag met Mario Kart meedoet.
Ik zou zeker aan het lijstje toevoegen: "het plaatsen van een geribte grille" :mrgreen:
Theo[/quote]
Dankje Theo! Tsja, ik weet het niet. Vind zo'n geribte (of is het geribde of geribbelde? ;-) ) grille wel fraai, maar het haalt ook meteen iets van het originele karakter weg vind ik. Wellicht dat ik (zoals ik in het voorstellen al aangaf) het dak mat zwart wrap en dan de grille ook mat zwart meeneem. Of het dak glanzend zwart wrappen en de grille zo laten kan ook. Nogmaals: moet het nog maar even aanzien.
Zat trouwens wat posts op het forum door te lezen (oude) en kwam daar ook e.e.a. tegen over het onderstel en de bandenkeus. Ik heb dus 205/40's op 17"...EN S-line onderstel...wat is die auto bok- en bokhard zeg! Alsof ze de vering volledig vergeten zijn. Ik houd op zich wel van een beetje stug, maar het kan te gek. Qua sturen word ik er wel vrolijk van, het is net of je de hele dag met Mario Kart meedoet.
2004 Kristallblau 1.4 S-Line, zwart half leer interieur, sportstoelen, zwarte hemel, 16" VW Golf 4 BBS velgen + Vredestein Quatrac 5 195/50
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Dit is wat ik telkemale probeer aan te geven aan forumleden die naar bredere banden en grotere wielen op zoek zijn :!: Het gaat altijd ten koste van het comfort en eigenlijk is het alleen een optische verbetering maar draagt het wezenlijk niets tot bijna niets bij aan verbetering van enige techniek c.q. veiligheid.Zat trouwens wat posts op het forum door te lezen (oude) en kwam daar ook e.e.a. tegen over het onderstel en de bandenkeus. Ik heb dus 205/40's op 17"...EN S-line onderstel...wat is die auto bok- en bokhard zeg! Alsof ze de vering volledig vergeten zijn.
(maar het is maar net wat je voor mooi zijn over hebt en wie mooi wil zijn moet pijn lijden zeggen ze :mrgreen: )
Je moet er wat mij betreft veel teveel voor inleveren. Ik moet er ook niet aan denken dat ik de wielen van mijn A4 (2ltr benz. singleframe 2005) (bandenmaat 17" 205) op mijn A2 zou hebben liggen, ik ga nu al met de grootste voorzichtigheid over de verkeersdrempels en andere obstakels op de weg, en dan heb ik gewoon de originele 175x60x15 erop liggen.
Ik zou nog kunnen gaan voor de 195x55x15 als alternatief, die komt er heel dicht bij en is ietje breder, maar voor een A2 breed genoeg en zal geen afbreuk doen aan het comfort.
Zie bijlage
Wat de grille betreft, ik heb deze er wel opgezet en heb daar geen moment spijt van, ik vind het een hele verbetering aan de A2 (had Audi zelf allang moeten doen).
Mijn 1e A2 (2006) had al standaart zo'n grille, dus toen ik de huidige kocht met de dichte grille vond ik dat heel belabbert vandaar.
Theo.
Je wagen ziet er fantastisch uit, bedankt voor de foto's. Al doet de zwarte hemel mijn hart bloeden, dat is het enige stukje van mijn A2 dat ik minder graag zie :cry:
Geniet ervan en zorg dat hij er even mooi, of mooier, blijft uitzien
Cruise control en comfortblinker zijn makkelijk zelf te doen, doorzoek het forum maar eens.

Cruise control en comfortblinker zijn makkelijk zelf te doen, doorzoek het forum maar eens.
Vandaag de eerste werkdag na de vakantie en blijkt dat ik haast de laatste ben om je ook een warm welkom te heten op het forum.
De rest heeft nu zeker vakantie,of zitten in de tijd van de werkgever een beetje op het forum te neuzen.
Mooie A2 hoor,wens je veel veilige km's toe en hou de nog glimmende kant boven.
p.s die orginele grill laten zitten hoor,veel mooier dan zo'n geribbeld exemplaar.
De rest heeft nu zeker vakantie,of zitten in de tijd van de werkgever een beetje op het forum te neuzen.
p.s die orginele grill laten zitten hoor,veel mooier dan zo'n geribbeld exemplaar.
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Welkom, mooie auto! Heb zelf een A4 en een A2, maar qua auto ik rij net zo graag in de A2 als in de A4. Woon-werk (alleen in de auto) doe ik meestal met de A2. Het wordt een leuke sport om zo zuinig mogelijk te rijden (1 op 30 gemiddeld). Met meerdere gezinsleden of vrienden op stap doe ik al gauw met de A4 (230 pk en 450 Nm). Op vakantie met de caravan van 1500 kg max ook met de A4 uiteraard. Hoewel twee auto's bezitten niet 'goedkoop' te noemen is, geniet ik zo wel optimaal van twee vrij extreme auto's voor een relatief scherp budget.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- Audi_gekkie
Welkom Frank!
De auto ziet er zeer netjes uit.
Ook mooie foto's!! Heb je je roeping gemist of ben je fotograaf?
Gefeliciteerd met je verstandige keuze.
Ook ik heb uiteindelijk die keuze gemaakt. Ik ging van 2 Audi's (1 Audi 1:20 en de andere 1:7) terug naar 1.
Na het twijfelen tussen een Skoda Fabia station 1.4 TDI (zelfde motor dan A2 1.4 TDI) en een A2, heb ik uiteindelijk voor de Audi gekozen.
Ik heb er tot nu toe geen spijt van.
Ook ik zou de grille laten zitten.
Het wrappen is een leuke optie.
Ik zou dan gelijk voor de carbon-look gaan. Misschien dat ik dat t.z.t. ook laat doen.
De auto ziet er zeer netjes uit.
Ook mooie foto's!! Heb je je roeping gemist of ben je fotograaf?
Gefeliciteerd met je verstandige keuze.
Ook ik heb uiteindelijk die keuze gemaakt. Ik ging van 2 Audi's (1 Audi 1:20 en de andere 1:7) terug naar 1.
Na het twijfelen tussen een Skoda Fabia station 1.4 TDI (zelfde motor dan A2 1.4 TDI) en een A2, heb ik uiteindelijk voor de Audi gekozen.
Ik heb er tot nu toe geen spijt van.
Ook ik zou de grille laten zitten.
Het wrappen is een leuke optie.
Ik zou dan gelijk voor de carbon-look gaan. Misschien dat ik dat t.z.t. ook laat doen.
- Audi_gekkie
[quote="FrankLM"]Inmiddels zit er ook een X-carlink in voor de nodige USB en Aux ondersteuning.[/quote]
Ook ik mis mp3 en andere muziek-formaten, maar vind Xcarlink erg duur.
Iets van €99,- lees ik op diverse sites.
FF gegoogled en kwam op het volgende wat de helft minder kost!
http://stores.ebay.de/Tuning-Fanatics-S ... ipg=&_vc=1
Heeft iemand hier ervaring mee of weet je een nog goedkopere oplossing i.s.m. een Concert II?
Ook ik mis mp3 en andere muziek-formaten, maar vind Xcarlink erg duur.
Iets van €99,- lees ik op diverse sites.
FF gegoogled en kwam op het volgende wat de helft minder kost!
http://stores.ebay.de/Tuning-Fanatics-S ... ipg=&_vc=1
Heeft iemand hier ervaring mee of weet je een nog goedkopere oplossing i.s.m. een Concert II?
[quote="okuki"]Je wagen ziet er fantastisch uit, bedankt voor de foto's. Al doet de zwarte hemel mijn hart bloeden, dat is het enige stukje van mijn A2 dat ik minder graag zie :cry:
Cruise control en comfortblinker zijn makkelijk zelf te doen, doorzoek het forum maar eens.[/quote]
Veel dank!
Bedoel je dat je zo'n zwarte dakhemel niet mooi vindt? Ik vind dat juist een van de gaafste opties op deze A2.
Elke auto die ik heb, ziet er bij verkoop beter uit dan toen ik hem kocht, of heeft dan meer opties. Dat is ook zo bij de A4 die ik net heb ingeruild.
Comfortblinker ga ik zelf wel doen, maar zo gauw er airbags in het spel komen, word ik een beetje huiverig. Denk dat ik de cruise control laat doen...ben wel technisch genoeg hoor.

Cruise control en comfortblinker zijn makkelijk zelf te doen, doorzoek het forum maar eens.[/quote]
Veel dank!
Bedoel je dat je zo'n zwarte dakhemel niet mooi vindt? Ik vind dat juist een van de gaafste opties op deze A2.
Elke auto die ik heb, ziet er bij verkoop beter uit dan toen ik hem kocht, of heeft dan meer opties. Dat is ook zo bij de A4 die ik net heb ingeruild.
Comfortblinker ga ik zelf wel doen, maar zo gauw er airbags in het spel komen, word ik een beetje huiverig. Denk dat ik de cruise control laat doen...ben wel technisch genoeg hoor.
2004 Kristallblau 1.4 S-Line, zwart half leer interieur, sportstoelen, zwarte hemel, 16" VW Golf 4 BBS velgen + Vredestein Quatrac 5 195/50
[quote="Rens 79"]Vandaag de eerste werkdag na de vakantie en blijkt dat ik haast de laatste ben om je ook een warm welkom te heten op het forum.
p.s die orginele grill laten zitten hoor,veel mooier dan zo'n geribbeld exemplaar.[/quote]
Dankje!
Zo zie je maar weer dat de meningen over de grille verschillen hè...gelukkig!
p.s die orginele grill laten zitten hoor,veel mooier dan zo'n geribbeld exemplaar.[/quote]
Dankje!
Zo zie je maar weer dat de meningen over de grille verschillen hè...gelukkig!