Met een potkrikje kom je ook een heel eind! Wellicht ten overvloede, bij controle of er spanning op een van de draden staat moet wel het contact aan staan :!:
Theo
Geen achteruit rij lampen
Theo schreef:
indien geen spanning dan zou ik even terug gaan naar de persoon die heeft uitgelezen want mogelijk heeft hij dan ongewild iets uitgeschakeld)
Wat denk jij Theo zou zoiets daadwerkelijk uit te zetten zijn.
Romulus schreef ik zie de samenhang niet,maar ik vindt het wel erg toevallig dat na het uitlezen de lampjes niet meer werken.
Heb vanmiddag na een ritje Naaldwijk de auto met de dongel op foutcode's gecontroleerd maar geen fouten gevonden op de cpu.
Rens
indien geen spanning dan zou ik even terug gaan naar de persoon die heeft uitgelezen want mogelijk heeft hij dan ongewild iets uitgeschakeld)
Wat denk jij Theo zou zoiets daadwerkelijk uit te zetten zijn.
Romulus schreef ik zie de samenhang niet,maar ik vindt het wel erg toevallig dat na het uitlezen de lampjes niet meer werken.
Heb vanmiddag na een ritje Naaldwijk de auto met de dongel op foutcode's gecontroleerd maar geen fouten gevonden op de cpu.
Rens
Als jouw dongle gewoon werkt, staat er dus spanning op de diagnosepoort. En dus is de zekering gewoon heel. Controleer nou eerst die schakelaar op de bak maar eens, die sneuvelen vaker. Kun je hem op je werk misschien op de brug zetten? Of staan die alleen op vrachtwagenbreedte?
Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik moet zeggen dat ik het verband ook niet kan verklaren, dus wat dat betreft ga ik met Romulus mee.Wat denk jij Theo zou zoiets daadwerkelijk uit te zetten zijn.
Romulus schreef ik zie de samenhang niet,maar ik vindt het wel erg toevallig dat na het uitlezen de lampjes niet meer werken.
Of ze daadwerkelijk zijn uit te schakelen weet ik niet maar mij lijkt van niet, bovendien zou diegene dan de code hebben moeten wijzigen (en dus een andere code hebben moeten weten). Dit doe je dus niet ongemerkt en mij lijkt ook niet bij toeval.
De conclusie moet dus zijn dat het moment van het defect raken toeval is.
Komen we toch weer op de controle aan de schakelaar:
1e Is er (na inschakelen van het contact) spanning op één van de draden, indien ja, dan even doorverbinden en controleren of de lampen nu branden, indien dit het geval is dan is de schakelaar defect.
2e Is er geen spanning op beide draden dan kun je gevoeglijk aannemen dat de schakelaar niet defect is, maar dan gaat de zoektoch verder en heb je daadwerkelijk een schema nodig.
Ik heb zelf even het schema bekeken en zie dat er een bruin/rode draad en een zwart/witte draad op de schakelaar zitten, op de zwart/witte moet spanning staan (met ingeschakeld contact).
Wat ik ook zie (en dat is mogelijk wel interressant i.v.m. een mogelijke relatie met het doormeten) is dat die massa loopt via een 17 polige blauwe stekker die (toevallig) ook in de linker voetruimte zit! het is aansluiting 16 in die stekker. mogelijk is daar iets mee gebeurd.
We horen graag hoe het verder verloopt,
Theo