standaard radio of eigen

Audio - Video - Navigatie
pionok

01 apr 2010, 22:48 0 x

hallo allemaal,

ik heb vandaag een audi A2 aangeschaft en deze krijg ik volgende week. Nu is het zo dat er een standaard radio inzit met cassette speler. In het dashboard kastje zag ik een kabeltje voor een ipod zitten, deze kan dus op de radio aangesloten worden en ingeschakeld worden door de radio op cd te zetten (althans dat begreep ik uit de vorige berichten).
Ik zelf heb een auto radio met ingebouwde parrot. Ik bel graag handsfree en wil dit dus ook weer
in de audi hebben.

twee vragen. zijn er voor de audi a2 standaard radio's met ingebouwde parrot?
of kan ik mijn standaard autoradio zo plaatsen of is er een verloop voor de afwerking nodig?

alvast bedankt.
gr. rene
@lf

02 apr 2010, 00:51 0 x

Als ik het goed begrijp heb jij een Concert 1 in jouw A2. Er zijn sets verkrijgbaar om bluetooth toe te voegen aan originele Concert radio's. FF Googlen op "concert audi bluetooth". Het is daarbij volgens mij ook nodig om e.e.a. met diagnosestekker en VAG COM software in te stellen.

Voorlopig heb ik een "normale" autoradio met bluetooth, CD, SD, USB, etc. Dat is wel een goedkopere en eenvoudige oplossing (maar natuurlijk niet zo origineel)

Groeten
@lf
pionok

03 apr 2010, 15:30 0 x

okey dus jij hebt je eigen autoradio geplaatst. Ik heb dus zelf een bijna nieuwe alpin radio met ingebouwde parrot op bluetooth, dus die kan ik ook plaatsen.
Maar past deze in zijn geheel of heb je nog een soort verloop nodig of rand die om je radio komt.
alvast bedankt voor je reactie weer.
groetjess
@lf

03 apr 2010, 16:03 0 x

In mijn geval had ik inderdaad een paar opvulstukjes nodig. Die hebben ze bij een goede automaterialen zaak. Daar hebben ze ook de juiste spullen voor o.a. de fantoomvoeding van de antenneversterker. Die voeding komt normaal gesproken direct uit de Concert radio's. Plaats je een normale autoradio dan moet je even zo'n fantoomvoedingsstekker apart tussen radio en antenne plaatsen. Kost niet veel maar zorgt wel voor een betere ontvangst ;)
Verder lijkt op het eerste gezicht de DIN stekker te passen echter is de penbezetting bij Audi anders dan normaal. Ook hier kan een goede automaterialenhandel je verder helpen met een aanpassingskabeltje. Als met al was ik zo'n € 35,- kwijt aan wat aanpassingen maar nu werkt alles perfect en klinkt het geluid prima.
pionok

03 apr 2010, 17:03 0 x

okey, nou die zaken hebben we genoeg hier in de buurt, dus dat gaat zeker goedkomen.
En beter 35euro even geinvesteerd in het juiste kabeltje dan 150euro betalen omdat ik niet handsfree bel.
dank voor je reactie.
gr. rene
Gerrit-Jan

04 apr 2010, 01:09 0 x

[quote="pionok"]okey dus jij hebt je eigen autoradio geplaatst. Ik heb dus zelf een bijna nieuwe alpin radio met ingebouwde parrot op bluetooth, dus die kan ik ook plaatsen.
Maar past deze in zijn geheel of heb je nog een soort verloop nodig of rand die om je radio komt.
alvast bedankt voor je reactie weer.
groetjess[/quote]

Die opvulstukjes heb ik nog wel voor jou in de schuur liggen! stuur maar ff een bericht/mail

Groeten!
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

04 apr 2010, 13:32 0 x

[quote="@lf"]In mijn geval had ik inderdaad een paar opvulstukjes nodig. Die hebben ze bij een goede automaterialen zaak. Daar hebben ze ook de juiste spullen voor o.a. de fantoomvoeding van de antenneversterker. Die voeding komt normaal gesproken direct uit de Concert radio's. Plaats je een normale autoradio dan moet je even zo'n fantoomvoedingsstekker apart tussen radio en antenne plaatsen. Kost niet veel maar zorgt wel voor een betere ontvangst ;)
Verder lijkt op het eerste gezicht de DIN stekker te passen echter is de penbezetting bij Audi anders dan normaal. Ook hier kan een goede automaterialenhandel je verder helpen met een aanpassingskabeltje. Als met al was ik zo'n € 35,- kwijt aan wat aanpassingen maar nu werkt alles perfect en klinkt het geluid prima.[/quote]

Denk eraan dat de phantomvoeding niet hetzelfde is als een antenneversterker!!! Automaterialenzaken maken hierin nog weleens vergissingen aangezien de meeste verkopers dit ook niet weten en denken dat je om een antenneversterker komt! Uiterlijk zien ze er n.l. hetzelfde uit maar de werking is 100% anders. Je hebt n.l. al een antenneverstrerker in de A2 zitten deze moet alleen gevoed worden en dat doet de phantomvoeding!

Let er even goed op! Je kunt het ook aan de prijs zien, de phantomvoeding kost al gauw € 20,- en dat is aanzienlijk duurder dan een antenneversterker!

Theo
@lf

04 apr 2010, 15:52 0 x

Aan de prijs is niet altijd het verschil te zien. Kijk maar op de volgende site. Daar staat de phantom voeding voor nog geen € 8,-.

http://www.cum-cartec-shop.de/index.php ... voq4ho9itt
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

04 apr 2010, 19:44 0 x

Dat is inderdaad ongeveer de prijs van een "normale" antenneversterker, dus ook hier moet je nog meer opletten.

Ik bedoelde overigens de gemiddelde prijs indien je deze in Nederland bij een automaterialen zaak zou kopen, wist niet dat ze via internet (Duitse) zo goedkoop waren.

Theo
lemoi

06 apr 2010, 16:16 0 x

Nou, op de prijs zou ik niet letten. de basis van een phantom voeding is een paar draadjes, connectors, een beetje blik en een condensator. De antenne versterker heeft veel meer onderdelen en dus zou deze thoeretisch duurder moeten zijn.
Plaats reactie