Mijn andere auto's...

Auto's in het algemeen
audietje

15 aug 2012, 16:16 0 x

[quote="Rinus"]Daar moest het Kadettje ook mee concureren, Theo, met die eeuwige Kever. Was bedoelt voor dezelfde doelgroep, maar met meer ruimte.[/quote]

Ja zeker de kofferruimte....in die tijd ging er nog een mud aardappelen mee op vakantie :D
Gigantische kofferruimte in verhouding tot de kever...
groet
audietje (hans)
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

15 aug 2012, 19:19 0 x

Ja klopt, ik had een paar auto's voor de kadet ook een kever (was mijn 1e auto) en moet wel zeggen die Opel Kadet was wel meer auto dan de kever.

Theo
Thck

15 aug 2012, 21:16 0 x

Hier nog even een foto van een heel andere auto waar ik een poosje in '69 mee mocht stoeien, was nog groter dan de YA328, het is een YB 626 (de takelwagen toentertijd bij de Landmacht).
De langharige tekkel met die sik die bovenop de kraan aan het bedienen is dat ben ik dus :lol: (inmiddels niet meer zo lang, geen sik meer en een ander kleurtje :( )
Romulus

15 aug 2012, 21:34 0 x

Ach, kleur - foto is toch zwartwit, Theo! :mrgreen:
Thck

15 aug 2012, 21:52 0 x

[quote="Romulus"]Ach, kleur - foto is toch zwartwit, Theo! :mrgreen:[/quote]

Daar heb je gelijk in, en nu zou het op een zwart/wit foto ook niet te zien zijn :D

Overigens nu ik het zo bekijk best wel lang haar voor die tijd in the Army (ergens in 1969 of 1970 is deze genomen)

Theo
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 aug 2012, 09:46 0 x

In Nederland waren we al heel snel vrij coulant over de haardracht bij Defensie. Dat weet ik ook nog wel. :D
audietje

18 aug 2012, 18:26 0 x

[quote="audietje"]Dit moet Rinus' opel-hart goed doen.
Ik reed ook nog een jaar of wat in Omega's.
De blauwe was een 2.3 diesel met 40.000 op de teller gekocht.
de witte was een 2.0 i nieuw uit de doos.
Reed wel lekker: groot en zwaar. Met name de voorportieren.
Alleen een beetje windgevoelig.
Later kwam hetzelfde model met een 2.4 liter benzinemotor en met een bredere bandenmaat "af fabriek".
Ben ook opgegroeid met Opel van m'n 3e tot m'n 15e met een en dezelfde Opel. kom ik nog op terug.
groet
audietje (Hans)
p.s. leuk zo,n scanner he ? ik heb nog kilo's foto's :) ;) :D :lol:[/quote]

Kijk de Opel waarmee ik opgroeide. Op de eerste foto ben ik 3 jaar en de Opel was toen al 6 jaar. Olympia 1950 1100 cc, 37 pk, 3 versnellingen vooruit waarvan de eerste niet gesynchroniseerd. Vooroorlogse techniek in een naoorlogse carrosserie. Is maar één jaar in productie geweest model 1951 had normale kofferruimte met het reservewiel daarin.
Tweede foto ergens tussen den Haag en Utrecht. er was nog lang geen APK en ouwe auto's werden regelmatig aan de kant gezet om "geinspecteerd te worden. (Mijn vader mocht daarna overigens altijd doorrijden) Deze foto is uit 1968 De Opel was toen 18 jaar oud. De porsche is een vroege 911 (of een late 356) zie de luchtroosters op de Porsche motorkap. Van Oldtimers, klassiekers danwel Youngtimers was nog geen sprake. alleen van ouwe auto's.
groet
Hans
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 aug 2012, 19:06 0 x

Leuk, al die oude foto's met de verhalen erbij ...

Heb nog een paar oude foto's van mijn auto's opgeduikeld:

Afbeelding

Golf 1.5 diesel, bouwjaar 1978.

Was mijn tweede auto, liep ongeveer 1 : 18 op diesel. Ideale auto voor de student.
Was niet echt snel te noemen, maar je kon in het toenmalige verkeer (halverwege jaren 80)
redelijk meekomen.
Deze auto is maar een jaar in bezit geweest, hij begon vervelende roestplekken te krijgen en zou
de volgende APK niet meer halen ...
Met het motortje was nog niets aan de hand, zoals bij zoveel auto's in die dagen.
De mistlampen onder de bumper liggen volgens mij nog ergens op zolder, zou ik gebruiken
bij een volgende auto, is nooit van gekomen.

Afbeelding

Dit was mijn derde auto, een Jetta 1.5 op benzine/LPG. De auto was wat sneller, maar gelukkig ook goedkoop in gebruik (ca. 1: 9), dankzij de LPG-installatie. Ik heb met deze auto 3 jaar en 80.000 km gereden zonder echt grote problemen. Het starten was altijd wel een beetje tricky bij LPG.
Als je de procedure niet goed volgde, verzoop de motor en kreeg je hem alleen op benzine aan de praat. Op benzine reed de auto echter niet fijn, waarschijnlijk doordat de pakkingen in de carburateur verdroogd waren.

Was een mooie auto, donkergroen met een bruin interieur. Ik had er speciaal stoelhoezen in dezelfde kleur erbij gekocht, om de auto netjes te houden. Verder de auto nog opgeleukt met een zonneband in de voorruit, verstralers onder de koplampen en een subtiel rood streepje in de grille en op de zijstrippen van de auto.
Als klap op de vuurpijl een setje mooie gepolijste Exip wielen onder de auto.

Na drie jaar is deze auto ingeruild voor een Golf 2 met 1.8 injectiemotor.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
audietje

18 aug 2012, 22:36 0 x

[quote="Romulus"][quote="Rinus"]De Omega 3000 was de sportiefste versie af fabriek te krijgen (lag een geupdate 3 liter 6 pitter lijn in uit de Senator/Monza)[/quote]
Dat woord bestond toen nog helemaal niet :mrgreen:

[quote="Rinus"]En de station heeft echt een berg aan ruimte, veel meer dan een Avant of zo.[/quote]
In mijn basisschooltijd hadden mijn achterburen zo'n Omega caravan. Ze hebben hem jaren gehad, o.a. omdat hij op vakantie zo handig was. Als de (grotere) kinderen dan een nachtje op de camping bleven slapen, konden ze prima languit in de Omega...[/quote]

jawel. Maar in de kofferbak van een Omega sedan passen ook de kinderen. zie bewijs.
groet
audietje
Hans
audietje

19 aug 2012, 19:50 0 x

[quote="audietje"][quote="audietje"]Dit moet Rinus' opel-hart goed doen.
Ik reed ook nog een jaar of wat in Omega's.
De blauwe was een 2.3 diesel met 40.000 op de teller gekocht.
de witte was een 2.0 i nieuw uit de doos.
Reed wel lekker: groot en zwaar. Met name de voorportieren.
Alleen een beetje windgevoelig.
Later kwam hetzelfde model met een 2.4 liter benzinemotor en met een bredere bandenmaat "af fabriek".
Ben ook opgegroeid met Opel van m'n 3e tot m'n 15e met een en dezelfde Opel. kom ik nog op terug.
groet
audietje (Hans)
p.s. leuk zo,n scanner he ? ik heb nog kilo's foto's :) ;) :D :lol:[/quote]

Kijk de Opel waarmee ik opgroeide. Op de eerste foto ben ik 3 jaar en de Opel was toen al 6 jaar. Olympia 1950 1100 cc, 37 pk, 3 versnellingen vooruit waarvan de eerste niet gesynchroniseerd. Vooroorlogse techniek in een naoorlogse carrosserie. Is maar één jaar in productie geweest model 1951 had normale kofferruimte met het reservewiel daarin.
Tweede foto ergens tussen den Haag en Utrecht. er was nog lang geen APK en ouwe auto's werden regelmatig aan de kant gezet om "geinspecteerd te worden. (Mijn vader mocht daarna overigens altijd doorrijden) Deze foto is uit 1968 De Opel was toen 18 jaar oud. De porsche is een vroege 911 (of een late 356) zie de luchtroosters op de Porsche motorkap. Van Oldtimers, klassiekers danwel Youngtimers was nog geen sprake. alleen van ouwe auto's.
groet
Hans[/quote]

Even ruit(je) schoonmaken op weg naar Oostenrijk. 2 oude opels ...maar de linker was wellicht nog nieuw op het moment dat de foto werd gemaakt.
grappig.
groet
Audietje (Hans)
Plaats reactie