Stoel achter kan niet meer terug

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Pet

19 aug 2012, 13:08 0 x

Kijken of iemand het kan vertalen naar het nederlands?
jeltesteur

23 aug 2012, 23:07 0 x

Hallo!
Ik heb al verschillende problemen gelezen met de achter stoelen:
Ringen om de pen die niet over kogeltjes willen, zittingen die niet los komen, rugleuningen die wel/niet ingeklapt aan de zitting blijven...

Volgens mij zijn ze allemaal aan elkaar gerelateerd: als de rugleuning niet ingeklikt is, vast aan de zitting, zitten de ringen boven de kogeltjes en wil hij ook niet loskomen of weer vast klikken.

De oplossing (voor mij althans) was: de stoel dichtklappen, op de punt van de stoel gaan leunen met allebei de knieën, en tegelijkertijd de hendel aan de stoel omhoog trekken tot je een klik hoort.
Let op: De hendel draait en gaat zwaar! Hij wil dus eerst naar achter omhoog; dan recht omhoog en daarna naar voren! (ik was geneigd, met name als ik buiten de auto stond, om hem alleen omhoog te trekken, wat niet genoeg is, en waarmee niet genoeg kracht kan leveren)

Daarna kan de hendel losgelaten worden en kan de stoel vast geklikt of logetrokken worden uit de bodem. Let op dat zowel links en rechts goed in klikken! Hier ontstond voor mij het probleem namelijk.

Groeten en succes

Jelte

PS:
Zijn de uitneembare stoelen verder niet fantastisch!! Ze zitten heerlijk (vinden mijn carpool genoten), en wat een ruimte levert het op als ze er niet zijn!!! :)
Romulus

24 aug 2012, 00:08 0 x

Bedankt zeurpiet voor de verGoogletaling, bedankt Jelte voor je ervaringen. Beide waardevol! Ik heb deze threads samengevoegd omwille van het overzicht.
zoop

24 aug 2012, 14:33 0 x

Met dank aan dit topic zojuist mijn stoelen weer weten te plaatsen die tijdens de vakantie thuisblijver waren :mrgreen:
michiel arndts

04 sep 2012, 10:21 0 x

Het is mij ook gelukt!!!
Stoel dichtklappen er bovenop gaan zitten en hendel omhoog trekken! TOP!
Plaats reactie