ABS foutmelding!

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
floris schouten
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 aug 2012, 16:36 0 x

[quote="falcon"]Is vaker over geschreven: zie bijvoorbeeld hier. Sensor kost 15 e via ebay. Kan overigens ook in 't draadje boven de sensor zitten, controleer dat ook goed als je het wiel eraf gehaald hebt.[/quote]

thx, oke ff wiel eraf en de boel bekijken/schoonmaken :)
Romulus

27 aug 2012, 16:48 0 x

[quote="floris schouten"]krijg net een email van de dealer... is niet echt de 60euro waar jij het over had ;) [/quote]
Toch wel, de verklaring staat in het tweede citaat van de dealer. Theo noemde de onderdeelprijs, hij sleutelt namelijk zelf. Voor 60 euro komt een monteur van de dealer nog geen half uur z'n bed uit geloof ik...
floris schouten

27 aug 2012, 17:20 0 x

[quote="Romulus"][quote="floris schouten"]krijg net een email van de dealer... is niet echt de 60euro waar jij het over had ;) [/quote]
Toch wel, de verklaring staat in het tweede citaat van de dealer. Theo noemde de onderdeelprijs, hij sleutelt namelijk zelf. Voor 60 euro komt een monteur van de dealer nog geen half uur z'n bed uit geloof ik...[/quote]

hahaha yeps je hebt helemaal gelijk, die luie gasten daar bij de audi ;)
audietje

27 aug 2012, 18:14 0 x

Sterker nog...hij komt helemaal z'n bed niet uit :cry:
groet
Audietje (Hans)
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

27 aug 2012, 19:17 0 x

Zoals ik reeds heb geschreven, je kunt niet bij de sensor zelf (het deel dat het signaal oppakt) komen, dit zit daadwerkelijk in het fusee! (kijk even op mijn "How To" over het lager vervangen en je ziet precies waar en hoe het in elkaar zit.

Schoonmaken is dus geen optie omdat je dan eerst het fusee moet demonteren! Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom de dealer wat vaag is over de exacte kosten aangezien hij mogelijk al inschat dat ook zij het fusee er af meoetn gaan halen!

Indien je het zelf gaat doen (of laat doen door een bekende die monteur is b.v.) dan is mijn advies om even op internet te kijken bij:
http://www.mister-auto.nl/fl/abs-sensor ... _g412.html

http://www.autopartsonline.nl/AUDI/A2/A ... -HD-LX/hm/

[quote="pionok"]Het kan ook zo zijn dat de sensor en/of het krans-tandwiel waar de sensor langsloopt erg vies zijn. Dit geeft ook storingen.

gr. rene[/quote]

Die krans die je aan de binnenzijde ziet heeft niets met de sensor te maken, dat is een borgring voor het wiellager dat daar achter zit, in het fusee (aan het lager vast gemonteerd)
zit een magneetring en die draait langs de sensor. je komt daar zo niet bij.

Theo
falcon

27 aug 2012, 19:31 0 x

Schoonmaken is wel een optie als je de nieuwe sensor in huis hebt. Bij het eruit wippen kan het zijn dat er iets afbreekt, dat kan dan ook op de sensorring vallen maar als je de stofzuiger erop zet haal je de afgebroken zooi wel uit het gat.
Als je de nieuwe sensor niet in huis hebt kun je alsnog proberen de sensor er voorzichtig uit te halen. Je merkt gauw genoeg of er beweging in komt, en als je voorzichtig alle kanten los wipt met een schroevendraaier dan moet het wel lukken. Ik kon in ieder geval m'n sensor eruit wippen en opnieuw gebruiken. Ik had overigens geen storing maar een kapot wiellager...
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

27 aug 2012, 22:39 0 x

[quote="falcon"]Is vaker over geschreven: zie bijvoorbeeld hier. Sensor kost 15 e via ebay. Kan overigens ook in 't draadje boven de sensor zitten, controleer dat ook goed als je het wiel eraf gehaald hebt.[/quote]

Wat Falcon zegt, check ook de bedrading naar de sensoren. Heeft de auto een remrevisie gehad?
Zou ik eerst die wielen kontroleren ....

Suc6, mvg Peter_audi_A2
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

28 aug 2012, 12:03 0 x

Integenstelling tot de mazzel die Falcon had kon ik dus de sensor er met geen mogelijkheid van buitenaf uit krijgen, zat dus muurvast! Indien je gaat wrikken breekt deze bijna direct af.

Theo
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 aug 2012, 12:47 0 x

[quote="Thck"]Integenstelling tot de mazzel die Falcon had kon ik dus de sensor er met geen mogelijkheid van buitenaf uit krijgen, zat dus muurvast! Indien je gaat wrikken breekt deze bijna direct af.

Theo[/quote]

Een tijdje in laten weken met WD40 of kruipolie, geeft dat geen soelaas tegen het vastzitten?
falcon

28 aug 2012, 13:04 0 x

[quote="Thck"]Integenstelling tot de mazzel die Falcon had kon ik dus de sensor er met geen mogelijkheid van buitenaf uit krijgen, zat dus muurvast! Indien je gaat wrikken breekt deze bijna direct af. Theo[/quote]dat komt omdat jij 'm niet zo goed onderhoudt Theo :) Nee gekheid, je moet er geduld maar ook mazzel voor hebben!
Plaats reactie