hoe, wat, waar cleanen/oppoetsen zwarte bumper gedeelte?

Wassen en poetsen voor gevorderden
Ben_3L

31 aug 2012, 12:59 0 x

Op eerder aanraden van meerdere mensen op dit forum heb ik voor dit doeleinde "polytrol" aangeschaft. Polytrol, in tegenstelling tot de smeermiddeltjes van de Halfords en Action, is een kunststofrenovator (en niet alleen zogenaamde "dressing") die voor een duurzaam resultaat zorgt. Het is een olieachtige substantie die na (dun!) aanbrengen met kwastje of niet-pluizende doek uithardt.

Meer betogen over polytrol: http://www.audi-a2.nl/wassen-t1533-20.html

Heb het bij een webshop besteld met watersportartikelen voor rond de 10 euro als ik me niet vergis. Extreem zuinig in gebruik om aan te brengen, en natuurlijk omdat je het niet zo vaak als "dressings" opnieuw moet aanbrengen.

Ben het met Rinus eens wat betreft de geweldige werking van textielreiniger van de Action. Briljant om o.a. watervlekjes uit de gevoelige bekleding van de A2 te halen. De Bumper-black spuitbussen daarentegen vind ik persoonlijk niks waard. Het maakt wel zwart, maar trekt vuil aan en houdt erg kort. Tyre shine die daar ook verkocht wordt is wel ok, maar houdt ook niet erg lang (hierbij opletten niet op het loopvlak van de band te spuiten, dat is gevaarlijk)

Wat betreft je dashboard: eerst goed reinigen met een sopje of kunststofreiniger (bijv. Meguiars of Protech), daarna met een dressing en applicator pad (soort sponsje waarmee je makkelijk evenredig dressings kunt aanbrengen op een oppervlak) het dashboard verzorgen. Ik heb goede ervaringen met Meguiar's Ultimate Protectant Dash & Trim Restorer. Volgens de fabrikant moet dit middel ook geschikt zijn voor behandeling van kunststofdelen van het exterieur, maar ook omdat het een dressing betreft en je kunststofdelen buiten natuurlijk bloot staan aan weersinvloeden moet je hier geen lange standtijd van verwachten. Cockpitsprays kunnen je dashboard vies laten plakken (trekt ook meer stof aan dus) en een lelijke glans geven, zou ik niet gebruiken.
Audi_gekkie

31 aug 2012, 15:54 0 x

Ik concludeer dat lijnolie het voordeligst is :lol:
Dat ga ik ook in het vervolg gebruiken, want inderdaad dat spul van de Action heeft geen lange levensduur en trekt stof aan.
Kogelman

31 aug 2012, 16:29 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Ik concludeer dat lijnolie het voordeligst is :lol:
Dat ga ik ook in het vervolg gebruiken, want inderdaad dat spul van de Action heeft geen lange levensduur en trekt stof aan.[/quote]

Voor de duidelijkheid: Gekookte lijnolie alleen gebruiken voor exterieur en niet de binnenkant van je auto!
j.hoeben1

31 aug 2012, 16:38 0 x

Ik gebruik van het merk AUTOGLYM de BUMPER CARE. Werkt perfect en je bent er een week of 5/6 vanaf.

Sjors
Audi_gekkie

31 aug 2012, 16:47 0 x

Beetje spuug er op wil ook wel eens helpen. :lol:
okuki

31 aug 2012, 23:41 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Beetje spuug er op wil ook wel eens helpen. :lol:[/quote]
Ik wacht op een post van Rolf, voor hem is het poetsen een religie, dus die zal wel iets goed weten ;)
Lijnolie zie ik echt niet zitten.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

01 sep 2012, 11:28 0 x

Op een berichtje van Rolf kun je waarschijnlijk lang wachten. Hij is op 3 juli voor het laatst op dit forum actief geweest nadat er een meningsverschil tussen hem en mij op een ander topic was waarbij hij (in mijn beleveing althans) niet zo netjes was (werd nogal persoonlijk in zij uitingen).
Ik heb hem toen beloofd om het voort te zetten via een PBtje (vond ik fatsoenlijker dan in alle openbaarheid) en dat heb ik ook gedaan.
Dit PBtje staat vanaf 3 juli in de postbak "uit" maar Rolf komt niet op het foum en leest (bewust aldan niet bewust) zijn berichten niet :x (beetje kinderachtig)

Ik zou mijn hoop dus maar op anderen gaan richten.

Sorry

Theo
okuki

02 sep 2012, 01:43 0 x

Ach ik was dat emo-moment even vergeten :roll:
Audi_gekkie

02 sep 2012, 04:11 0 x

Ik had Rolf ook al een PB-tje gestuurd, maar nu begrijp ik waarom hij niet reageert.
Bedankt voor de mededeling.
henkje
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 sep 2012, 11:55 0 x

Ben zelf ook zeer te spreken over POLYTROL!niet makkelijk
te verkrijgen maar weegt niet op tegen duurzaamheid en
gebruiksgemak.één keer per jaar aanbrengen voor TOP-resultaat
Plaats reactie