1.2 TDI

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
Plaats reactie
audietje

03 sep 2012, 10:59 0 x

kende ik ook nog niet
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 1970000000
groet
audietje
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 sep 2012, 11:06 0 x

Die is aardig aan de prijs. Zowat 10.000 pietermannen !! :s hock:
audietje

03 sep 2012, 14:50 0 x

ja. Maar als je kijkt wat er voor de Lupo 3L wordt gevraagd met torenhoge kilometrages...dan valt dit nog wel mee.
Die prijzen kunnen worden gevraagd omdat wegenbelastingvrij en zuinig rijden een hype is momenteel.
Van de week las ik al een artikel dat indien de wegenbelasting weer wordt ingevoerd, er een stroom van (goedkope) tweedehands diesels op de markt te verwachten is. :)
Er zijn bijvoorbeeld veel Polo's blue motion verkocht aan personen die wellicht nog niet eens aan de 10.000 km per jaar komen. Als je dan de volle mep wegenbelasting voor je diesel moet gaan betalen heb je het niet naar je zin. :(
groet
audietje (Hans)
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 sep 2012, 15:30 0 x

[quote="audietje"]Er zijn bijvoorbeeld veel Polo's blue motion verkocht aan personen die wellicht nog niet eens aan de 10.000 km per jaar komen. Als je dan de volle mep wegenbelasting voor je diesel moet gaan betalen heb je het niet naar je zin. :(
groet
audietje (Hans)[/quote]

En dat voor zo'n karretje dan.
Ben_3L

04 sep 2012, 00:14 0 x

[quote="audietje"]ja. Maar als je kijkt wat er voor de Lupo 3L wordt gevraagd met torenhoge kilometrages...dan valt dit nog wel mee.
Die prijzen kunnen worden gevraagd omdat wegenbelastingvrij en zuinig rijden een hype is momenteel.
Van de week las ik al een artikel dat indien de wegenbelasting weer wordt ingevoerd, er een stroom van (goedkope) tweedehands diesels op de markt te verwachten is. :)
Er zijn bijvoorbeeld veel Polo's blue motion verkocht aan personen die wellicht nog niet eens aan de 10.000 km per jaar komen. Als je dan de volle mep wegenbelasting voor je diesel moet gaan betalen heb je het niet naar je zin. :(
groet
audietje (Hans)[/quote]

10.000km op jaarbasis lijkt me sowieso al niet fantastisch voor een TDI omdat het blok met supermarktritjes lang niet altijd goed op temperatuur kan komen. Om meerdere redenen dus stom dat dit klanttype dit soort auto's aangesmeerd krijgt.

Ach, in 2014 ga ik vijf tientjes wegenbelasting per maand betalen (in het huidige systeem dat alleen naar voertuigmassa kijkt, niet naar uitstoot). Als we de factoren bekijken die momenteel de brandstofprijzen omhoog drijven denk ik niet dat de literprijs van een litertje peut ooit nog omlaag gaat. Ik heb altijd een glimlach op m'n gezicht als ik weer 1000km kan rijden op een tank van 45 euro..

Mocht (en dat hoop ik) het belastingstelsel motorrijtuigenbelasting ooit worden aangepast, kom ik er altijd beter vanaf. Als CO2-uitstoot gaat meewegen ga ik minder dan in het huidige stelsel betalen omdat een 1.2 tdi natuurlijk ver onder gemiddelde uitstoot zit. Mochten alle accijnzen volledig verwerkt worden in de literprijzen van de brandstoffen (dus geen echte motorrijtuigenbelasting in kwartalen meer, het de-verbruiker-betaalt-principe) lach ik ook nog.

Ontopic: niet goedkoop voor een zo-meenemen verhaal.

Weet iemand of die meegespoten bumpers ooit af-fabriek zo leverbaar zijn geweest?
Romulus

04 sep 2012, 00:43 0 x

Wow, een originele Nederlander tussen alle importgeweld! En dan ook nog van een redelijk recent bouwjaar en met nog geen ton gelopen. Met Concert II, airco en met deelbare achterbank (ik dacht niet dat dat op de 3L standaard was) + dubbele laadbodem (de bodem zelf is er niet?) en de wieldoppen. Maar verder geen "bijzondere" opties (cruise control mistlampen, stoelverwarming), wel wat gebruikssporen en geen vermelding van NAP (hoewel me dat bij een aanbieder als Century vanzelfsprekend lijkt). Zou dat "zo meenemen" op een aanwezig probleem duiden?

OT @ Ben_3L: eens met je mening over TDI vs supermarktritjes en toekomstige wegenbelastingontwikkeling/beprijzen naar gebruik (mijn privé mening).

De meegespoten onderbumper lijkt mij het werk van een liefhebber. Ik heb nog nergens gezien dat dit origineel zou kunnen zijn.
Plaats reactie