Van Saab naar Audi!!!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Audi_gekkie

03 sep 2012, 00:43 0 x

Welkom op dit forum.
Succes met de verkoop.
Ik heb ook twee auto's (Audi's) verkocht en de A2 er voor terug gekocht.
Tot nu toe geen spijt.

Tip: kijk ook op mobile.de en autoscout24.de
Er is daar veel meer aanbod en daardoor kun je sneller tegen een koopje aanlopen.
Tips voor het invoeren zijn ook op dit forum te vinden.
Jered vd O

04 sep 2012, 15:10 0 x

Afgelopen zaterdag is de Audi A2 door mijn vrouw en mij bezichtigd. De auto beviel ons prima. Het was wel even wennen: een rem die bij de minste streling je al in de gordels doet hangen en een koppeling die snel aangrijpt en dus met veel beleid ingetrapt of losgelaten moet worden. Daarbij voelden de stoelen wat 'vlak' aan, met een wat beperktere zijdelingse steun als dat ik gewend was. Verder een paar kleine gebreken (naafkapje ontbreekt, geen vloermatjes, dopje in zijdorpel en achterbumper mist, bekleding van achterklep ontbreekt), welke gelukkig vrij eenvoudig op te lossen zijn. Een aantal pluspunten waren er ook zeker: FIS, OSS, stoelverwarming en ruim genoeg profiel op de banden. De auto was in goede staat, nooit in gerookt en voldeed aan onze verwachtingen. Als alles meezit staat de auto volgende week bij ons op de oprit... 8-)

Ondertussen is er wel al een wensenlijstje:
- naafkapje (andere velgen als ik geld over heb)
- vloermatjes
- dopjes in zijdorpel en achterbumper regelen
- bekleding van achterklep
- Audi Chorus radio/cassette-speler vervangen door moderner exemplaar met CD-speler of RNS-systeem (als ik geld over heb)
- uitgebreide poets/detail beurt aan binnen- en buitenzijde
- Parrot CK3100 handsfreekit vanuit de Saab overzetten, maar wellicht heb ik hier nog verloopstekkertjes voor nodig

Wordt vervolgd...
Ben_3L

04 sep 2012, 15:27 0 x

Welkom hier!

Wellicht ten overvloede, maar check goed of het Open Sky-dak naar behoren werkt. Opent en sluit het gemakkelijk, geen rare bijgeluiden tijdens deze handelingen? Ik weet niet in hoeverre onderhoudshistorie aanwezig is, maar ook de moeite waard om even te checken of er ooit specifiek aan dit dak onderhoud is gepleegd. De OSS-dakjes staan erom bekend dat ze problemen kunnen geven. Zie o.a.: http://www.audi-a2.nl/post13151.html

Wat betreft het dopje dat in de dorpelafdekking ontbreekt: http://www.audi-a2.nl/dorpel-t813.html

Is de auto die je bekeken hebt een origineel Nederlandse auto of een (ooit of recentelijk) geïmporteerde? Het is altijd goed om op je hoede te zijn voor wat betreft terugdraaien van kilometerstanden, en al helemaal in het geval van importauto's. Onderhoudshistorie, NAP e.d. kunnen meer zekerheid bieden hierover.

Wat betreft het overbouwen van je Parrot carkit: ik heb toevallig een paar weken geleden een CK3100 overgebouwd vanuit een Golf 5. Ik heb een aftermarket radio (dus geen origingele Audi Chorus of Concert-radio), dus was het een kwestie van ISO-stekkers overpluggen. Het display heb ik in het bakje onder het bedieningspaneel van de airco ingebouwd, zit ideaal, stoort niet en werkt perfect. Zal indien je het waardeert foto's maken.
Kogelman

04 sep 2012, 15:28 0 x

Welkom hier Jered, de zoektocht neemt al vaste vormen aan lees ik.
Heb je al meer info (kleur, opties, bouwjaar, motorisering etc.) en misschien foto's van de mogelijke nieuwe aanwinst?
Wat bedoel je precies met bekleding achter klep ontbreekt? Bedoel je misschien het ontbreken van de hoekenplank Is het OSS al een keer gereviseerd, want dit is een kwetsbaar onderdeel? (als het nog geen 10 jaar oud is valt revisie onder coulance bij in Dld.) Ik neem aan dat je dit wel gelezen zult hebben op dit forum. M.b.t. radio/cd er staan regelmatig Concert 2 radio/cd op internet. Deze vormen mooi een geheel met het interieur (rode verlichting) en je kunt er een wisselaar of MP3 (sd-kaart/USB) speler op aansluiten. Succes!
Jered vd O

04 sep 2012, 15:48 0 x

[quote="Kogelman"]Welkom hier Jered, de zoektocht neemt al vaste vormen aan lees ik.
Heb je al meer info (kleur, opties, bouwjaar, motorisering etc.) en misschien foto's van de mogelijke nieuwe aanwinst?
Wat bedoel je precies met bekleding achter klep ontbreekt? Bedoel je misschien het ontbreken van de hoekenplank Is het OSS al een keer gereviseerd, want dit is een kwetsbaar onderdeel? (als het nog geen 10 jaar oud is valt revisie onder coulance bij in Dld.) Ik neem aan dat je dit wel gelezen zult hebben op dit forum. M.b.t. radio/cd er staan regelmatig Concert 2 radio/cd op internet. Deze vormen mooi een geheel met het interieur (rode verlichting) en je kunt er een wisselaar of MP3 (sd-kaart/USB) speler op aansluiten. Succes![/quote]

Het is een donkerblauwe 1.4 TDI (75 pk) van 10/2001. Deze is in april door de huidige eigenaar geïmporteerd vanuit Duitsland, hiervoor reed hij een bezine-versie die hij ook vanuit Duitsland had geïmporteerd. Hij wordt verkocht vanwege gezinsuitbreiding. Van revisie van het OSS weet ik niets, vraag zal ik moeten stellen. Het OSS werkte in ieder geval wel naar behoren. De bekleding van de achterklep die ontbreekt is een vermoedelijk kunststof (wellicht gestoffeerde) plaat die aan de binnenzijde van de achterklep gemonteerd hoort te zijn. Deze valt ook net om het 3e remlicht heen en vanaf dit punt in de gehele breedte naar beneden. Wellicht dat hier normaliter ook een handgreep in verwerkt zit.

Een voorproefje:
Afbeelding
Romulus

04 sep 2012, 17:31 0 x

Kijk, dat begint er goed uit te zien!

Even wat gedachten:
  • Gek dat de binnenbekleding achterklep ontbreekt. Dit is inderdaad een "gewelfd/geprofileerd" stuk dat is bekleed met tapijt en waaraan een binnenhandgreep zit. Mogelijk is er malheur (geweest) met de antenneversterker, kentekenverlichting of achterklepslot. De bekleding schijnt wat lastig te verwijderen en monteren te zijn (ik heb er zelf nog geen ervaring mee hoeven opdoen).
  • Matten kun je prima online bestellen, bijv. http://www.matten-online.nl/webshop/pro ... cts_id=229 incl. juiste bevestigingspunten
  • Uit de motorcomputer van de TDI kun je ook de km-stand aflezen (deze wordt door de motorcomputer geïntegreerd uit de gelogde voertuigsnelheid). Deze zou binnen +/- 5% van de tellerstand moeten blijven. Zo niet, dan kan dat een aanwijzing zijn dat de tellerstand is veranderd.
  • FIS is een mooie optie, cruise control is (onafhankelijk daarvan) vrij eenvoudig in te bouwen of te laten inbouwen.
  • Je kunt een externe MP3-speler zoals de Audiolink ook aan de Chorus hangen of zelfs in de cassetteschacht bouwen. Zo hoef je je headunit niet te vervangen, en wie luistert er tegenwoordig nou nog CD? :mrgreen: (ik heb dit recent ook ingebouwd ter vervanging van een Pioneer headunit, moet nog foto's plaatsen)
Succes met de laatste loodjes!
Audi_gekkie

05 sep 2012, 00:58 0 x

Jered, bedenk wel dat een A2 van voor juni 2002 een kleine brandstoftank heeft namelijk 34 liter.
De bouwjaren daarna hebben een 42 liter tank.
Dit was voor mij een reden om voor een 2003 of jongere versie uit te kijken.
audietje

05 sep 2012, 09:46 0 x

mooie kleur: Kobaltblauw
Afgezien van de inhoud van de benzinetank hebben de latere exemplaren de constant verlichte wijzers in de diverse dashboardinstumenten. erg prettig bij "tegen de zon inrijden".
groet
audietje(Hans)
Jered vd O

05 sep 2012, 11:59 0 x

[quote="audietje"]mooie kleur: Kobaltblauw
Afgezien van de inhoud van de benzinetank hebben de latere exemplaren de constant verlichte wijzers in de diverse dashboardinstumenten. erg prettig bij "tegen de zon inrijden".
groet
audietje(Hans)[/quote]

Gelukkig rijdt ik vanwege de veiligheid altijd met verlichting aan, ook met stralend weer! Verlichting is er niet alleen om te zien, maar ook om gezien te worden.

Die Saab van mij heeft een handige feature: een sensor die de hoeveelheid lichtinval meet en daarmee de helderheid van het informatiedisplay aanpast aan de lichtomstandigheden. Oftewel, met fel licht wordt het display feller, bij donkere situatie's wordt het display minder fel. Het mooiste zou zijn als dit in een groter deel van het instrumentenpaneel toegepast zou worden.
Jered vd O

12 sep 2012, 10:30 0 x

Vrijdagmiddag is het zover, dan ga ik de auto ophalen. Terwijl ik bezig ga de 'nieuwe' auto mooi te maken, mag ik ook bezig om de andere auto te ontmantelen, want deze wordt in delen verkocht. Jammer dat het zo moet gaan, maar de A2 is (hopelijk) het positieve aspect van het hele verhaal. ;)
Plaats reactie