jammer dat Topics "vervuilen"

Meningen over, tips voor en kritiek op audi-a2.nl
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 sep 2012, 09:44 0 x

[quote="pit"]Uiteindelijk zijn we hier allemaal verbonden door onze gemeenschappelijke liefde voor een wonderlijk automobieltje [/quote]

En hier draait het toch in wezen allemaal om ?? :D :D :D

Anders zou ik hier echt mooit op dit forum aangeland zijn.
okuki

13 sep 2012, 10:43 0 x

[quote="Rinus"][quote="pit"]Uiteindelijk zijn we hier allemaal verbonden door onze gemeenschappelijke liefde voor een wonderlijk automobieltje [/quote]

En hier draait het toch in wezen allemaal om ?? :D :D :D [/quote]
Soms is liefde alleen niet sterk genoeg.
Het feit is dat we allemaal verschillend zijn desondanks onze verbondenheid. Laten we gewoon met z'n allen trachten een beetje water in de wijn te doen, zodat het hier weer lekker vertoeven word.
Peter

13 sep 2012, 11:30 0 x

[quote="pit"]Ik kies geen partij,maar als jurist moet ik toch waarschuwen dat een publiek forum in principe toegankelijk is voor eenieder.
Uitsluiting is een zware sanctie,die ernstig overwogen en deugdelijk gemotiveerd dient te zijn.

Bovendien worden in de gebruikersvoorwaarden van dit forum de uitsluitingsgronden als volgt limitatief opgesomd :

"...kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud..."

Een onterechte uitsluiting kan dan ook in rechte,met schadeloosstelling worden aangevochten.

Zou er niet best een bezinningsperiode worden ingelast alvorens zulke drastische beslissingen te nemen?

Uiteindelijk zijn we hier allemaal verbonden door onze gemeenschappelijke liefde voor een wonderlijk automobieltje en is het leven zo al kort genoeg ...[/quote]

Ik vind dit wel 1 van de grappigste bijdragen tot nu toe.
j.hoeben1

13 sep 2012, 12:44 0 x

[quote="Peter"][quote="pit"]Ik kies geen partij,maar als jurist moet ik toch waarschuwen dat een publiek forum in principe toegankelijk is voor eenieder.
Uitsluiting is een zware sanctie,die ernstig overwogen en deugdelijk gemotiveerd dient te zijn.

Bovendien worden in de gebruikersvoorwaarden van dit forum de uitsluitingsgronden als volgt limitatief opgesomd :

"...kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud..."

Een onterechte uitsluiting kan dan ook in rechte,met schadeloosstelling worden aangevochten.

Zou er niet best een bezinningsperiode worden ingelast alvorens zulke drastische beslissingen te nemen?

Uiteindelijk zijn we hier allemaal verbonden door onze gemeenschappelijke liefde voor een wonderlijk automobieltje en is het leven zo al kort genoeg ...[/quote]

Ik vind dit wel 1 van de grappigste bijdragen tot nu toe.[/quote]

Grappig is dit allemaal niet wat er de laatste tijd op het forum is gebeurd. Het is jammer dat er waardevolle leden mee gestopt zijn. Grappig, nee :( .

Sjors
Peter

13 sep 2012, 12:49 0 x

Dat vind ik inderdaad ook niet grappig. Bovenstaande juridische onzin wel.
Peter

13 sep 2012, 13:23 0 x

Om nog wat positiefs te melden: de ontwikkeling van de beoogde forum-software gaat mij niet snel genoeg. Ik denk nu een goed alternatief gevonden te hebben. Ik ga dat de komende weken testen.
pit

13 sep 2012, 16:16 0 x

@ Peter: haastig en impulsief reageren is altijd onverstandig ...

Juridisch gezien mag de eigenaar van een forum uitsluiten wie hij wil.Uitsluiting is dan een
eenzijdige daad.

Daarop bestaat een belangrijke uitzondering : nl. als hijzelf huisregels heeft opgesteld.
Dan is er sprake van een wederzijds contract met de forumleden.Hij moet zich dan evident gedragen naar die voorwaarden,temeer waar hijzelf ze dwingend aan anderen oplegt.

Trekt u de rechtsleer en rechtspraak daar maar eens op na.

Grappig,nee.Bedroevend : alleszins
Poppy2002

13 sep 2012, 17:04 0 x

Ik wil me hier ook even in mengen. Zelf ben ik admin van een forum over gezond eten en gelukkig hoeven wij niet vaak in te grijpen.
Een waarschuwing is vaak voldoende om mensen in te laten zien dat ze irritant bezig zijn.
En wordt de boodschap niet begrepen worden er posts/topics verwijderd en in het uiterste geval gebanned.
Dit alles naar eigen inzicht zonder juridische consequenties. Het zou wat zeg, wat een onzin.
Ik mag toch aannemen dat een moderator of administrator hersens genoeg heeft om onderscheid te kunnen maken tussen geblaat en prietpraat en echt kwetsende taal.
Het is jammer dat er mensen stoppen om de aangegeven reden maar zo gaat het op bijna elk forum.
Vernieuwing hoeft niet altijd slecht te zijn en iedereen is gelukkig vrij om zelf aan te geven in hoeverre men tijd of moeite in een forum steekt.
En het is inderdaad lang niet altijd even leuk maar vaak wel. Dus iedereen sterkte en geluk gewenst die aan zo'n avontuur begint. 8-)
Peter

13 sep 2012, 18:04 0 x

Jongens (en meisjes), ik gooi er een slotje op. Laten we overgaan tot de orde van de dag: lekker discussieren over dat fantastische autootje !
Gesloten