kraak in bestuurdersdeur

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
mister

19 nov 2012, 20:45 0 x

Goed bezig Jeroen en Sjors!!!
Pet

19 nov 2012, 21:15 0 x

Het werkt wel twee kanten op ..............
advanced

19 nov 2012, 22:11 0 x

Ik ben ook nieuw hier op dit forum en de A2 is ook nieuw voor mij. Vooropgesteld ben ik blij dat er een Nederlands A2 forum is. Maar het zoeken op bepaalde onderwerpen is voor nieuwelingen zoals ik soms lastig

Wellicht dat het forum deel Techniek wat meer sub onderwerpen kan bevatten, bijvoorbeeld gegroepeerd op carrosserie, motorisch, transmissie wielophanging, electronica, multimedia. Dat moet het zoeken toch vergemakkelijken.
" Alleen wrijving geeft glans"
JeroenReumkens

19 nov 2012, 22:16 0 x

[quote="Pet"]Het werkt wel twee kanten op ..............[/quote]
Klopt, dat is helemaal waar. Het is alleen vaak zo lastig om te oordelen of iemand wel of niet zijn / haar best heeft gedaan.. Wanneer een vraag al heel vaak gesteld is kunnen we dan beter een linkje plaatsen dan roepen 'GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE!!'. Door dan het linkje te plaatsen lijkt het tenminste wat vriendelijker en moet de topicstarter alsnog wat moeite doen om te lezen. Doet hij dat dan alsnog niet, dan is het inderdaad wel duidelijk dat die persoon geen moeite wil doen en kan ik dergelijke reacties begrijpen :-)

Daarbij is het inderdaad wellicht geen goed idee om te kijken of er niet wat meer subfora gemaakt kunnen worden of dat er met iets van tagging gewerkt kan worden om makkelijker te filteren? Geen idee of dit forum dat ondersteunt?
advanced

19 nov 2012, 22:31 0 x

Tja ik weet niet of de forum software dit ondersteund. Ik ben ook regelmatig op het seat-online.nl forum aktief en daar worden naast de genoemde subonderwerpen ook de de seat modellen getagged. Dat zouden we hier op het A2 forum kunnen doen voor het onderscheid op motornummer indien dat van toepassing is.

Nogmaals niet als kritiek bedoelt op het forum en de modurators, maar als een verbeteridee
" Alleen wrijving geeft glans"
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 nov 2012, 00:03 0 x

Jongens, we gaan nu wel heeeeel erg off-topic...........

Er is naar mijn weten nog maar 1 moderator en die doet het nog niet zo lang en Peter zelf. (site admin)
Hou er rekening mee dat dit maar een ieneminie forumpje is over 1 merk met 1 model, dus zoveel subforums is niet echt nodig.
Verder is het instand houden van dit forum liefdewerk en oud papier.
In feite had een mod hier al lang in moeten grijpen en de discussie naar een nieuw topic moeten verplaatsen, maar ja, we zitten hier niet op het audi of seat forum met 10 of meer moderators, keep this in mind.
Dus denk hier even aan voordat je "off topic" gaat.

Maar even zoeken door de onderwerpen voor je een topic opent kan natuurlijk geen kwaad, en inderdaad de zoekfunctie is verre van perfect.
Snap dat forum greenies daar moeite mee hebben.
Koste mij ook een aantal zoekopdrachten voor ik het desbetreffende topic had gevonden, (met als zoekterm "deur")

Dus laten we het nu weer over krakende deuren hebben? (die van mij heeft het ook.......... :lol: )
mjuffer

20 nov 2012, 00:10 0 x

Beste Chipsoer, gewoon een x sorry ! wat is dat nou voor moeite ? snap een nieuweling. Ook ik zoek me af en toe het schompis en kan het dan niet vinden op het forum. Met een beetje ondersteuning en vriendelijkheid wordt het forum veel mooier.
Pieter454

20 nov 2012, 01:00 0 x

Op dit forum opereren helaas een paar erg dominante types die altijd:
-gelijk hebben
-het laatste woord hebben
-wel de zoekfunctie goed gebruiken
-als enigen wel off-topic mogen als het hun zaak dient.

Aan alle anderen:
Leuk dat jullie er zijn jongens!
Pet

20 nov 2012, 20:32 0 x

Bij mij kraakt de linker deur ook
Het kan geen kwaad ik stoor mij er nog niet aan
Eerst de trekhaak dan de rest
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 nov 2012, 10:10 0 x

Even als mod (voor de mensen die nog niet wisten dat ik dat ben hier). Ook ik begrijp, dat het voor veel nieuwe mensen altijd zoeken is naar een bepaald onderwerp. En dat dit niet altijd even makkelijk is. En dat men dan maar een nieuw draadje opent, waarin de vraag gestekld wordt. Respecteer dat.

Ik heb dat ook altijd op forums, waar ik als nieuweling binnenkom. En vooral als dat al zeer uitgebreide forums zijn. En de zoekfunctie geeft vaak of geen resultaat, of juist resultaten, waar je eigenlijk niet naar zocht. Ik heb op het engelse Audii forum me ook een stuk in de rondte gezocht voordat ik zocht wat ik wilde hebben. En....... ik stoor me er niet aan, als een vraag al 25 keer gesteld is.

Maar misschien is het een goed idee, om veel voorkomende problemen (en ook die waar dus een oplossing voor is) te plaatsen in een hoekje dat Frequently Asked Questions (veel gestelde vragen) of A2 Known Problems (bekende problemen A2). Lijkt me ook handig voor mensen, die op het punt staan om een A2 te kopen. :D

En nog dit, en misschien ten overvloede... laten we dit forum netjes, respectvol en vooral gezellig houden. Ik ga er van uit, dat we allemaal als algemenen grote deler ongeveer dezelfde passie voor het karretje hebben, dus laat dat vooral onze band zijn.
Plaats reactie