Dus ik kan gewoon op onderstaand adres een sleutel met transponder kopen, naar de sleutelboer gaan voor het slijpwerk en tot slot vriendelijk bij koop9 aankloppen ?
Zou te gek zijn. hoor het wel
http://www.celtemp-services.nl/images/p ... _TT_A2.jpg
heb echt eerst de zoek functie geprobeerd ;-)
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Als ie bij een Audi dealer werkt wel...........
Maar die afbeelding betreft geen klapsleutel, en je weet niet of je de juiste frequentie hebt mocht je buiten de dealer een klapsleutel kopen.
Maar die afbeelding betreft geen klapsleutel, en je weet niet of je de juiste frequentie hebt mocht je buiten de dealer een klapsleutel kopen.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Ik vind het nogal verwarrend:
De eerste A2's hadden een gewone sleutel met vaste baard. Ik begrijp uit bovenstaand verhaal dat een blanco sleutel wel
gekocht en geslepen kan worden bij de sleutelmaker, maar dat deze ingeleerd moeten worden bij de Audi-dealer.
Ikzelf heb een later type met de klapsleutel. Klopt het dat ik een sleutel kan kopen en bestellen bij de sleutelmaker
en deze zelf kan inleren?
Vanwaar dit onderscheid tussen sleutel met vaste baard en klapsleutel?
edit: heb even in het instructieboekje (model 2003) gekeken, daar worden de twee typen sleutels naast elkaar beschreven:
Gewone sleutel met transponder voor modellen met centrale vergrendeling, echter niet op afstand.
Klapsleutel met transponder voor de modellen met centrale vergrendeling, radiografisch op afstand.
Wat ik hierboven aangaf, klopt dus niet helemaal ... :oops:
@Mjuffer, wellicht kun je als het mogelijk is de titel van de eerste post aanpassen, hij komt dan waarschijnlijk tussen
de andere topics door ...
De eerste A2's hadden een gewone sleutel met vaste baard. Ik begrijp uit bovenstaand verhaal dat een blanco sleutel wel
gekocht en geslepen kan worden bij de sleutelmaker, maar dat deze ingeleerd moeten worden bij de Audi-dealer.
Ikzelf heb een later type met de klapsleutel. Klopt het dat ik een sleutel kan kopen en bestellen bij de sleutelmaker
en deze zelf kan inleren?
Vanwaar dit onderscheid tussen sleutel met vaste baard en klapsleutel?
edit: heb even in het instructieboekje (model 2003) gekeken, daar worden de twee typen sleutels naast elkaar beschreven:
Gewone sleutel met transponder voor modellen met centrale vergrendeling, echter niet op afstand.
Klapsleutel met transponder voor de modellen met centrale vergrendeling, radiografisch op afstand.
Wat ik hierboven aangaf, klopt dus niet helemaal ... :oops:
@Mjuffer, wellicht kun je als het mogelijk is de titel van de eerste post aanpassen, hij komt dan waarschijnlijk tussen
de andere topics door ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- rolf
Als je standaard geen klapsleutel hebt dan weet ik niet of je zomaar een klapsleutel kan gebruiken.
Ik wist niet dat de eerste A2 geen klapsleutel hadden, dus ook geen afstandsbediening begrijp ik.
Dan zal er ook wel geen stuurapparaat in de auto zitten en gaat dat dus nooit werken.
Maar ga bij een Audi dealer langs en vraag het even, how hard can that be............
Ik wist niet dat de eerste A2 geen klapsleutel hadden, dus ook geen afstandsbediening begrijp ik.
Dan zal er ook wel geen stuurapparaat in de auto zitten en gaat dat dus nooit werken.
Maar ga bij een Audi dealer langs en vraag het even, how hard can that be............
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
@Rolf, ik heb er zelf niet echt belang bij, heb klapsleutels bij de A2.
Vond nog wat info, wellicht interessant voor mjuffer:
http://www.audi-a2.nl/topic342.html
Vond nog wat info, wellicht interessant voor mjuffer:
http://www.audi-a2.nl/topic342.html
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

@mjuffer controleer of je de juiste comfortmodule hebt, waarschijnlijk zul je deze nog moeten coderen voor het gebruik van de transponder van de sleutel, en daarna nog het inleren van de sleutel.
De generatie met een enkele letter op het einde is 433 MHz en de de nieuwe bijvb AF ondersteund beide frequenties die laatste versie AB alleen de 315 en de 433 niet....
8ZO 959 433 A,C,H,G ondersteunen geen transponder
De generatie met een enkele letter op het einde is 433 MHz en de de nieuwe bijvb AF ondersteund beide frequenties die laatste versie AB alleen de 315 en de 433 niet....
8ZO 959 433 A,C,H,G ondersteunen geen transponder
" Alleen wrijving geeft glans"