Nog een A2 in Amsterdam!
[quote="Ronald"]Heb jij een probleem aan het dak laten verhelpen?[/quote]
Nee, toen ik mijn A2 kocht in 2010 was er nog geen sprake van een coulance regeling.
Ik ben na me goed te hebben ingelezen met een grote boog om A2's met OSS gegaan.
Achteraf had ik met die regeling ook wel zo'n mooi dak willen hebben maar je moet
wel helemaal naar Bad Tölz in Zuid Duitsland voor een reparatie c.q. nieuw dak.
Maar eerlijk gezegd had ik met mijn keuze het zelfde wat jij had, hij tsjekte al mijn dozen zoals de Britten dat zeggen.
Overigens wellicht ten overvloede, maar de coulance regeling houdt in dat voor een A2 niet
ouder dan 10 jaar en met aantoonbare Audi service het OSS gratis gerepareerd wordt omdat er een fabricage/ontwerpfout in zit.
Er zijn heel weinig Audi dealers die dat kunnen, te tellen op de vingers van 1 hand van iemand die werkt in de houtzagerij zeg maar.
De Audi service geldt ook als je je A2 een beurt laat geven in Bad Tölz en daarna het dak.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst, Gompie
Nee, toen ik mijn A2 kocht in 2010 was er nog geen sprake van een coulance regeling.
Ik ben na me goed te hebben ingelezen met een grote boog om A2's met OSS gegaan.
Achteraf had ik met die regeling ook wel zo'n mooi dak willen hebben maar je moet
wel helemaal naar Bad Tölz in Zuid Duitsland voor een reparatie c.q. nieuw dak.
Maar eerlijk gezegd had ik met mijn keuze het zelfde wat jij had, hij tsjekte al mijn dozen zoals de Britten dat zeggen.

Overigens wellicht ten overvloede, maar de coulance regeling houdt in dat voor een A2 niet
ouder dan 10 jaar en met aantoonbare Audi service het OSS gratis gerepareerd wordt omdat er een fabricage/ontwerpfout in zit.
Er zijn heel weinig Audi dealers die dat kunnen, te tellen op de vingers van 1 hand van iemand die werkt in de houtzagerij zeg maar.
De Audi service geldt ook als je je A2 een beurt laat geven in Bad Tölz en daarna het dak.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst, Gompie
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom op het forum en vele veilige km's gewenst.
Mooie auto, met een nog heel net interieur.
Is de Audi tot nu toe dealeronderhouden? Informeer dan eens bij de dealer (in jouw geval waarchijnlijk A-point) wat een distributieriemwissel kost en wat ze verder adviseren.
Doe hetzelfde bij je eigen garage of anders een BOVAG-garage als het een dealer van een ander merk is.
Waar had je je vorige auto in het onderhoud?
Ik heb mijn auto's tot nu altijd bij een BOVAG-garage in het onderhoud gehad. Klantvriendelijk en
prijstechnisch aantrekkelijk. Je krijgt alleen geen officiele dealerstempel in het onderhoudsboekje ...
mvg Peter_Audi_A2
Mooie auto, met een nog heel net interieur.
Is de Audi tot nu toe dealeronderhouden? Informeer dan eens bij de dealer (in jouw geval waarchijnlijk A-point) wat een distributieriemwissel kost en wat ze verder adviseren.
Doe hetzelfde bij je eigen garage of anders een BOVAG-garage als het een dealer van een ander merk is.
Waar had je je vorige auto in het onderhoud?
Ik heb mijn auto's tot nu altijd bij een BOVAG-garage in het onderhoud gehad. Klantvriendelijk en
prijstechnisch aantrekkelijk. Je krijgt alleen geen officiele dealerstempel in het onderhoudsboekje ...
mvg Peter_Audi_A2
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Ik zelf ga naar Auto Maas in Aalsmeer dit is een officiële Seat dealer met eigen garage. Ik kom hier al 12 jaar en heb goede ervaring en met de Seat's en Audi's die daar in onderhoud zijn.
Het spreekt vanzelf dat de originele onderdelen worden gebruikt. In tegenstelling tot officiële Audi garages vervangen zij niet onnodig dingen die niet nodig zijn. Daar heb ik ook ervaring mee (verplicht om naar toe te gaan ivm garantie na aankoop)
Mooie auto! Veel plezier er mee en veel probleemloze km's gewenst!
Het spreekt vanzelf dat de originele onderdelen worden gebruikt. In tegenstelling tot officiële Audi garages vervangen zij niet onnodig dingen die niet nodig zijn. Daar heb ik ook ervaring mee (verplicht om naar toe te gaan ivm garantie na aankoop)
Mooie auto! Veel plezier er mee en veel probleemloze km's gewenst!
" Alleen wrijving geeft glans"
- Audi_gekkie
Beetje late reactie van mij kant.
Gefeliciteerd met de erg mooie A2!
Erg mooi interieur, maar wel besmettelijk lijkt me.
Hoewel na zoveel jaar het er smetteloos uit ziet.
Ik hoop dat je inmiddels een veilige plek voor de A2 hebt gevonden in A'dam.
Gefeliciteerd met de erg mooie A2!
Erg mooi interieur, maar wel besmettelijk lijkt me.
Hoewel na zoveel jaar het er smetteloos uit ziet.

Ik hoop dat je inmiddels een veilige plek voor de A2 hebt gevonden in A'dam.
Heb mijn A2 nu ongeveer 2 maanden in bezit, en ben voorlopig klaar met het 'upgraden' van de auto. Zoveel mogelijk in originele stijl. Nog totaal geen problemen met de auto gehad en hoop probleemloos tot de APK in februari 2014 verder te kunnen.
Door verkoper:
- uitlijnen banden
- nieuwe voorruit met donkere band bovenaan
- nieuwe deurvanger
Zelf:
- grote beurt (olie 5W30 naar 5W40, filters etc.) en vervangen distributieset (een Bosch garage)
- nieuwe zwarte mattenset
- nieuw ruitenwisserblad
- nieuw toetspaneeltje autosleutel (oude glom en was versleten)
- Audio-link MP3-aux-bluetooth en microfoon toegevoegd aan Audi Chorus radio
- 3x smoke-ex gespoten (ex-rokers auto, neutraliseert stank, komt in mindere mate wel terug)
- OSS delen gesmeerd, werkt probleemloos
- Auto grondig gewassen en in de was gezet, rubbers in de vaseline
- LED kentekenverlichting achter
- Vervangen verroeste schroefjes kentekenverlichting door roestvaste
- schilderen trommelremmen achter met Hammerite matzwart
- inbouw cruise control (Marja)
- activatie anti-carjack
- aankoop Disklok stuurslot (Amsterdam he..)
Voorlopig vind ik het wel genoeg zo. De auto bevalt érg goed en loopt als een zonnetje. Nog geen storingen gehad. Wel olieverbruik met 5W30 vol syntheet, ongeveer 1L op 3500 km. Waarschijnlijk door kantelende zuigers, de auto klinkt ook wat rauw na de start. Bij de beurt is er 3,5 L nieuwe 5W40 in gedaan, benieuwd wat dit met het olieverbruik doet.
Benzineverbruik heb ik netjes bijgehouden; de auto gaat steeds zuiniger rijden ondanks de afnemende buitentemperatuur: eerste tankbeurt 15,45 km/L, 5 tankbeurten later 17,05km/L, best aardig gezien de banden en het hogere gewicht door OSS. Sinds gisteren cruise-control, wellicht drukt dit het verbruik nog verder naar beneden. Ik heb geen verschil gemerkt tussen Euro95 of 98.
Zoals eerder gezegd: het forum is een belangrijke informatiebron en het opdoen van kennis en ideeën via het forum maakt het A2-bezit tot een erg leuke ervaring! Verschillende foto's van de afgelopen 2 maanden staan in mijn fotoalbum (klik vorige-volgende).
[album]693[/album]
Door verkoper:
- uitlijnen banden
- nieuwe voorruit met donkere band bovenaan
- nieuwe deurvanger
Zelf:
- grote beurt (olie 5W30 naar 5W40, filters etc.) en vervangen distributieset (een Bosch garage)
- nieuwe zwarte mattenset
- nieuw ruitenwisserblad
- nieuw toetspaneeltje autosleutel (oude glom en was versleten)
- Audio-link MP3-aux-bluetooth en microfoon toegevoegd aan Audi Chorus radio
- 3x smoke-ex gespoten (ex-rokers auto, neutraliseert stank, komt in mindere mate wel terug)
- OSS delen gesmeerd, werkt probleemloos
- Auto grondig gewassen en in de was gezet, rubbers in de vaseline
- LED kentekenverlichting achter
- Vervangen verroeste schroefjes kentekenverlichting door roestvaste
- schilderen trommelremmen achter met Hammerite matzwart
- inbouw cruise control (Marja)
- activatie anti-carjack
- aankoop Disklok stuurslot (Amsterdam he..)
Voorlopig vind ik het wel genoeg zo. De auto bevalt érg goed en loopt als een zonnetje. Nog geen storingen gehad. Wel olieverbruik met 5W30 vol syntheet, ongeveer 1L op 3500 km. Waarschijnlijk door kantelende zuigers, de auto klinkt ook wat rauw na de start. Bij de beurt is er 3,5 L nieuwe 5W40 in gedaan, benieuwd wat dit met het olieverbruik doet.
Benzineverbruik heb ik netjes bijgehouden; de auto gaat steeds zuiniger rijden ondanks de afnemende buitentemperatuur: eerste tankbeurt 15,45 km/L, 5 tankbeurten later 17,05km/L, best aardig gezien de banden en het hogere gewicht door OSS. Sinds gisteren cruise-control, wellicht drukt dit het verbruik nog verder naar beneden. Ik heb geen verschil gemerkt tussen Euro95 of 98.
Zoals eerder gezegd: het forum is een belangrijke informatiebron en het opdoen van kennis en ideeën via het forum maakt het A2-bezit tot een erg leuke ervaring! Verschillende foto's van de afgelopen 2 maanden staan in mijn fotoalbum (klik vorige-volgende).
[album]693[/album]
Het OSS mechaniek zelf zat nog heel goed in het vet. We hebben de randen van de glasplaten met zuurvrije vaseline ingesmeerd, zodat het dak weer soepel opengaat (de platen schuiven dan soepel). Het mechaniek zelf wil ik komende zomer invetten en eventueel zwakke onderdelen vervangen, maar het is niet echt noodzakelijk. Schijnt duur spul te zijn, dat originele vet? Heb jij wel een onderhouds-handleiding gevonden?
Beetje jammer dat ik totaal geen respons heb gekregen op mijn herhaaldelijke mails naar Autohaus Rinner in Bad Tolz, blijkbaar hebben ze genoeg van reparatie van OSS. Inmiddels heeft de auto een grote beurt gehad bij een niet Audi-dealer, en lukt het mij ook niet meer om naar Duitsland te gaan voordat de auto 10 jaar wordt.
Beetje jammer dat ik totaal geen respons heb gekregen op mijn herhaaldelijke mails naar Autohaus Rinner in Bad Tolz, blijkbaar hebben ze genoeg van reparatie van OSS. Inmiddels heeft de auto een grote beurt gehad bij een niet Audi-dealer, en lukt het mij ook niet meer om naar Duitsland te gaan voordat de auto 10 jaar wordt.
Heb dit gevonden http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_378.pdf
Tubetje was iets van 17 euro. Ik ga nog in elsawin kijken of daar nog onderhoud instructies staan voor het OSS. Het is nu toch te koud om dit buiten te gaan doen.
Tubetje was iets van 17 euro. Ik ga nog in elsawin kijken of daar nog onderhoud instructies staan voor het OSS. Het is nu toch te koud om dit buiten te gaan doen.
" Alleen wrijving geeft glans"