Garage voor A2 in regio Amsterdam

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Peter123

25 dec 2012, 13:04 0 x

Hoe zijn jullie ervaringen met A2 onderhoud in regio Amsterdam? Ik ben zelf een aantal maal bij het Audi A-point geweest in Amstelveen, maar zelf niet zo tevreden.

Binnenkort ga ik waarschijnlijk naar W.W. Smit. De longlife tarieven zijn aanzienlijk lager dan bij het Audi Centrum en het lijkt er op dat ze een A2 (gratis) als vervangende auto tijdens onderhoud aanbieden :)
YellowFellow

25 dec 2012, 13:34 0 x

Voor zoiets simpels als olie wisselen zou ik helemaal niet meer naar een garage gaan. Olie+filter op Ebay bestellen en lekker zelf doen. Dan red je het voor minimaal de helft van de prijs.

Tenzij je natuurlijk waarde hecht aan (en wil betalen voor-) de Audi mobility garantie, want die verlies je daarmee natuurlijk.

Weet niet of je zelf van sleutelen houdt, maar er zit in Amsterdam Westpoort een grote doe-het-zelf garage. Makkelijk bereikbaar, schoon en veel bruggen ter beschikking. Je kan er ook olie achterlaten, onderdelen kopen en eventueel gereedschap als je het niet zelf hebt. Ze zijn ook op zondag open, en een brug huren kost je maar 7 euro per uur. Ben er vaak geweest, omdat hier in Zoetermeer doe-het-zelf garages meer waren.

http://www.hobbyhal.nl
Peter123

25 dec 2012, 13:46 0 x

Dat is niet voor mij weggelegd, ik ben een auto-leek bij uitstek :lol:
YellowFellow

25 dec 2012, 13:51 0 x

[quote="Peter123"]ik ben een auto-leek bij uitstek[/quote]
Was ik ook voordat ik een paar jaar geleden begon met sleutelen. Als je een fietsband kan plakken, kan je ook aan een auto sleutelen. Het gereedschap is alleen wat groter :lol:
Ronald

28 dec 2012, 22:45 0 x

Ik woon zo ongeveer naast deze garage en heb er een prijsopgave voor een distributiewissel gedaan. Het moest veel kosten, maar dan had ik "wel de garantie dat het geheel goed zou gebeuren". Nouja, dat lijkt me sowieso niet meer dan vanzelfsprekend... Ik vond ze veel te duur en ben er niet mee in zee gegaan. Uiteindelijk heb ik het bij een Bosch garage in oost nederland laten doen en had voor dezelfde prijs er ook nog een grote onderhoudsbeurt bij.
advanced

28 dec 2012, 22:47 0 x

Ronald, welke garage bedoel je? WW Smit?
" Alleen wrijving geeft glans"
Ronald

28 dec 2012, 23:00 0 x

[quote="advanced"]Ronald, welke garage bedoel je? WW Smit?[/quote]
Ja, die bedoel ik, in buitenveldert. Ik vond ze te duur, maar kan geen uitspraak doen over de kwaliteit van de garage. Ik vond het argument waarom zij duurder waren dan concurrenten (zekerheid dat de reparatie goed gebeurt) niet steekhoudend. Dat is het enige wat ik over deze garage kan zeggen. Ben uitgeweken naar een Bosch garage ergens in oost nederland, waar ik ook regelmatig te vinden ben.
gkalsbeek

30 jul 2013, 13:08 0 x

Ik had een probleem met de oliesensors.
oliesensor-t2374.html
VW Smit in B'veldert kon er maar weinig mee
Ben uiteindelijk bij het Audi Centrum in Zuid Oost terechtgekomen. Die hebben het uiteindelijk gedegen opgelost... Was wel vrij duur.
Peter123

06 feb 2014, 17:25 0 x

Uiteindelijk wel geweest, maar ontzettend duur (WW Smit dus). De vervangende A2 hadden ze al niet meer, waarschijnlijk was dit een 1.4 want over specifieke vragen over de 1.2 konden ze geen antwoord geven. Ze stelden diverse extra werkzaamheden voor, maar daar heb ik geheel van af gezien. Geen aanbeveling.
Plaats reactie