Echte km's

Zoek je A2 onderdelen ? Dit is het juiste forum.
RvS

17 feb 2014, 10:13 0 x

Afgelopen zaterdag was ik bij Koop9. Hij had mij aangeboden om even te luisteren naar het ratelende geluid in de lage toeren. Volgens hem was dit een ander geluid dan waar het hier op het forum de afgelopen week over ging, maar niets om mij zorgen over te maken. Dat doen we dus ook maar niet.

Het viel hem op dat onze 3L van sept. 2001 slechts 188.000 km had gelopen. 'Zijn dat de echte km's?', vroeg hij. 'Ik kan het zo voor je nakijken, hoor, durf je het aan?' O jee, dacht ik, daar gaan we. Misschien ken je het gevoel, iets dat je 'deep down' altijd wel wilde weten, maar toch eigenlijk ook weer niet. Het moment van de waarheid.

'Met hoeveel km had je 'm gekocht?' vroeg hij. '165.000' zei ik. We gingen naar zijn kantoortje bij de werkplaats. Nadat ik hem het chassisnummer van de auto had gegeven, was er geen houden meer aan. Voor ik het wist liep het computerscherm vol met data over onze A2. 'Nou, dat lijkt nog aardig te kloppen'. 'Kijk maar, eind 2008 voor het laatst bij de dealer geweest met km-stand 120.000'. 'Dan in 3 jaar tijd 45.000 km gelopen, keurig; je hebt een zeldzame, niet-teruggedraaide 3L!'

Ik mummelde nog iets over 'meer geluk, dan wijsheid', desalniettemin maakte mijn hart een klein sprongetje, want je weet maar nooit. Opgelucht en opgetogen ging ik weer naar huis, met de printjes uit Elsapro als bewijs.

Dank je wel Koop, You've made my day!

Rob.
Plaats reactie