Onze nieuwe auto
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
€4250,00 vindt ik al een betere prijs, al hoewel ik twijfels heb heb aan deze auto. Waarom laat je de distributieriem vervangen om hem vervolgens een maand later te verkopen. :roll: Verder vindt ik persoonlijk de auto erg basis op de mistlampen na. Ik zou eerst nog een paar a2,s gaan bekijken.
Ik zou dan ook gaan kijken naar de andere wagen, zitten veel meer opties op, o.a OSS, FIS, Bose.
Ik zou dan ook gaan kijken naar de andere wagen, zitten veel meer opties op, o.a OSS, FIS, Bose.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De auto is waarschijnlijk bij de RDW op de weegbrug gezet, ze hebben niet de moeite genomen om het gewicht via de typegoedkeuring op te zoeken.
zie het volgende topic: http://www.audi-a2.nl/topic866-10.html
Deze orgineel Nederlands geleverde weegt volgens kenteken 965 kg: http://link.marktplaats.nl/626216841
Zoals @audi-gekkie aangeeft, is het aanbod in Nl. in diesels nogal beperkt. Zeker voor de km-standen vind ik
ze vrij prijzig ...
Ik zie in de eerste post dat de hoofdreden voor inruil van de Citroen het benzineverbruik is.
Hoeveel km/jaar maak je met de Citroen en wat is de aard van de ritten (kort/lang/snelweg)?
Ik heb zelf een 1.4 benzine, rijd ca. 8000 km/jaar en heb afwisselend kort (10 km enkele reis) en lang (50 km enkele reis).
Het verbruik is bij mij dan tussen de 1 op 14 en 1 op 15.
Voor verbruikscijfers andere forummers: http://www.audi-a2.nl/topic1406-110.html
Ik zou zelf niets overhaasten, maak eerst een paar proefritten om de auto te ervaren.
Daarna kun je gerichter op zoek naar de juiste A2 voor de juiste prijs.
zie het volgende topic: http://www.audi-a2.nl/topic866-10.html
Deze orgineel Nederlands geleverde weegt volgens kenteken 965 kg: http://link.marktplaats.nl/626216841
Zoals @audi-gekkie aangeeft, is het aanbod in Nl. in diesels nogal beperkt. Zeker voor de km-standen vind ik
ze vrij prijzig ...
Ik zie in de eerste post dat de hoofdreden voor inruil van de Citroen het benzineverbruik is.
Hoeveel km/jaar maak je met de Citroen en wat is de aard van de ritten (kort/lang/snelweg)?
Ik heb zelf een 1.4 benzine, rijd ca. 8000 km/jaar en heb afwisselend kort (10 km enkele reis) en lang (50 km enkele reis).
Het verbruik is bij mij dan tussen de 1 op 14 en 1 op 15.
Voor verbruikscijfers andere forummers: http://www.audi-a2.nl/topic1406-110.html
Ik zou zelf niets overhaasten, maak eerst een paar proefritten om de auto te ervaren.
Daarna kun je gerichter op zoek naar de juiste A2 voor de juiste prijs.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Ik vind 4250,-nog steeds veel te duur, 12 jaar oud en 200k niet te controleren kilometers. Levert bij inruil net 3000 op. Dat zou ik een patriculier ook maximaal betalen. Waarom niet een jongere benzine met minder kilometers uit duitsland? Mocht je er toch voor gaan laat dan het chasisnummer controleren.
Zoals Chipsoer al zegt: waarom de distributie vervangen en vervolgens de auto verkopen? Daar hoort een goede verklaring bij, plus het juiste buikgevoel bij de verkoper. De extra winterbanden voegen wel wat toe, dat mag iets van 250~300 extra kosten wat mij betreft. De (aantoonbare) distributiewissel heeft ook een meerwaarde (die je bij inruil nooit terug ziet Peter ;-) ).
En vwb die andere auto waar je wilt gaan kijken: kijk even naar de recensies op internet van die gebruikte auto schuiver .....
Marc
En vwb die andere auto waar je wilt gaan kijken: kijk even naar de recensies op internet van die gebruikte auto schuiver .....
Marc
De A2 van de auto schuiver gekocht, word 11 januari afgeleverd.
De auto krijgt nog nieuwe wiellagers voor en de radio wordt gemaakt en nog wat kleine dingetjes worden gerepareerd.
De auto rijdt gewoon erg goed, start netjes en voor al het interieur is als nieuw.
Natuurlijk kan je aan de auto zien dat hij gebruikt is, maar wat wil je 12 jaar oud.
Ik denk dat de meeste auto's van twaalf jaar oud er niet zo goed uitzien en rijden.
De eerste de diesel, zag er eigenlijk niet uit zeker het interieur was erg slecht stoelen smerig, verder geen deel zonder schade scheur hier scheur daar.
Daar bij trilde de auto flink als je er mee reed.
Ik hoop dat ik de goede keus heb gemaakt, maar dat weet je nooit.
De auto krijgt nog nieuwe wiellagers voor en de radio wordt gemaakt en nog wat kleine dingetjes worden gerepareerd.
De auto rijdt gewoon erg goed, start netjes en voor al het interieur is als nieuw.
Natuurlijk kan je aan de auto zien dat hij gebruikt is, maar wat wil je 12 jaar oud.
Ik denk dat de meeste auto's van twaalf jaar oud er niet zo goed uitzien en rijden.
De eerste de diesel, zag er eigenlijk niet uit zeker het interieur was erg slecht stoelen smerig, verder geen deel zonder schade scheur hier scheur daar.
Daar bij trilde de auto flink als je er mee reed.
Ik hoop dat ik de goede keus heb gemaakt, maar dat weet je nooit.
- chipsoer
- Audi A2 clublid
Proficiat met je keuze. Werkt het schuifdak ? De 1.4 benzine A2 heeft motorisch gezien een prima blokje, je hoort hier maar heel zelden dat er iemand problemen heeft met de motor, je kunt er ook makkelijk twee ton meedraaien. Wat mankeert er met de radio ?? Ik vermoedt de volumeknop ?? Veel plezier met je aanwinst
- chipsoer
- Audi A2 clublid
[quote="dannyk"]Dat er een schuif kanteldak in zou zitten heb ik niet eens gelezen :?
Zat er dus ook niet in.
En de radio, het volume knopje stuk bij zachter zetten ineens voluit.[/quote]
We hebben het toch over de auto bij autobedrijf Vaartland ?? Staat toch duidelijk in de advertentie schuif/kanteldak. Wat de radio betreft, laat deze maar direct maken. of er €100,00 afhalen want dat kost de reparatie. Een bekend probleem bij de audi Concert 1
Zat er dus ook niet in.
We hebben het toch over de auto bij autobedrijf Vaartland ?? Staat toch duidelijk in de advertentie schuif/kanteldak. Wat de radio betreft, laat deze maar direct maken. of er €100,00 afhalen want dat kost de reparatie. Een bekend probleem bij de audi Concert 1
[quote="chipsoer"][quote="dannyk"]Dat er een schuif kanteldak in zou zitten heb ik niet eens gelezen :?
Zat er dus ook niet in.
We hebben het toch over de auto bij autobedrijf Vaartland ?? Staat toch duidelijk in de advertentie schuif/kanteldak. Wat de radio betreft, laat deze maar direct maken. of er €100,00 afhalen want dat kost de reparatie. Een bekend probleem bij de audi Concert 1[/quote]
Ja het is de auto bij vaartland , dat schuif kanteldak vind ik geen probleem of dat er in zit of niet.
We hebben nu een citroen van de zaak met een glazen dak, en die zit meer dicht dan open.
De radio gaan zij maken.
Zat er dus ook niet in.
We hebben het toch over de auto bij autobedrijf Vaartland ?? Staat toch duidelijk in de advertentie schuif/kanteldak. Wat de radio betreft, laat deze maar direct maken. of er €100,00 afhalen want dat kost de reparatie. Een bekend probleem bij de audi Concert 1[/quote]
Ja het is de auto bij vaartland , dat schuif kanteldak vind ik geen probleem of dat er in zit of niet.
We hebben nu een citroen van de zaak met een glazen dak, en die zit meer dicht dan open.
De radio gaan zij maken.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gefeliciteerd met de A2, we zien de foto's te zijner tijd wel tegemoet.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot