Hier even een tip.
Onlangs was ik bij een bovag autobedrijf een auto voor mijn vriendin kopen, en daar zag ik foldertjes staan van de Nationale Autokaart.
Foldertje meegenomen en thuis de website eens doorgespit.
Als je deze kaart aanschaft voor eenmalig €69,- heb je levenslang recht op een gratis apk keuring.
De roetmeting of viergasmeting moet je nog wel zelf betalen.
Ook krijg je met deze kaart 10% korting op onderdelen.
Meer info www.nationaleautokaart.nl
Ik weet niet of dit algemeen bekend is, maar ik had er nog nooit van gehoord, en wilde het toch even meedelen.
Tip: Nationale Autokaart
Zegt me eerlijk gezegd niet zoveel, een APK is vaak gratis bij een beurt. Je betaalt nog wel de viergas/roet meting, en je krijgt 10% korting op onderdelen (over welke prijs ?).
Als ik de FAQ lees, dan haak ik helemaal af. De pas is auto-gebonden, bij aanschaf van een nieuwe auto moet je een nieuwe pas aanschaffen.
Eigenlijk vind ik het helemaal niks, 69eu vooruit betalen voor...ja, voor wat eigenlijk ?
Als ik de FAQ lees, dan haak ik helemaal af. De pas is auto-gebonden, bij aanschaf van een nieuwe auto moet je een nieuwe pas aanschaffen.
Eigenlijk vind ik het helemaal niks, 69eu vooruit betalen voor...ja, voor wat eigenlijk ?
Heb ik ook gelezen, maar bij een nieuwe auto, een nieuwe pas aanschaffen is niet helemaal waar, je betaalt alleen een tientje voor de nieuwe pas, dus niet opnieuw 69 euro.
En tja, ik denk dat je na verloop van tijd de kosten er wel uit hebt. Als ik die pas gelijk had gehaald toen ik de a2 kocht had ik de kosten er al dik en breed uitgehad :mrgreen: :roll:
En tja, ik denk dat je na verloop van tijd de kosten er wel uit hebt. Als ik die pas gelijk had gehaald toen ik de a2 kocht had ik de kosten er al dik en breed uitgehad :mrgreen: :roll:
- Audi_gekkie
Goede tip, mits je lang in dezelfde auto rijdt en dat weet je bijna nooit van te voren.
Ik deed het onderhoud van mijn auto altijd zelf en kocht ik de onderdelen altijd bij Brezan met 30% korting van de AACN-clubpas (Algemene AudiClub Nederland).
Voor de a.p.k. kocht ik vaak van te voren een kortingsbon bij Trekpleister of Kruidvat voor 10 euro. De laatste tijd hebben ze deze actie niet meer, maar als echte Nederlander zoek ik wat rond en kun je voor 15 tot 25 euro een a.p.k. laten doen.
Je betaald van te voren 69 euro en eigenlijk moet je zeker 4 jaar dezelfde auto rijden zodat het uit kan.
Kortom wat al eerder werd aangehaald ik zie er ook niet zo'n heil in.
Ik deed het onderhoud van mijn auto altijd zelf en kocht ik de onderdelen altijd bij Brezan met 30% korting van de AACN-clubpas (Algemene AudiClub Nederland).
Voor de a.p.k. kocht ik vaak van te voren een kortingsbon bij Trekpleister of Kruidvat voor 10 euro. De laatste tijd hebben ze deze actie niet meer, maar als echte Nederlander zoek ik wat rond en kun je voor 15 tot 25 euro een a.p.k. laten doen.
Je betaald van te voren 69 euro en eigenlijk moet je zeker 4 jaar dezelfde auto rijden zodat het uit kan.
Kortom wat al eerder werd aangehaald ik zie er ook niet zo'n heil in.