hoe bekleding boven schokbreker achter verwijderen (OPGELOST)
- andretti_a2
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
beste A2 rijders, ik wil mijn achter schokbrekers loshalen. Maar hoe krijg ik de bekleding netjes los om bij de bovenste bout te komen van de achter schokbrekers? Ik zag wel een handleiding van de demontage van de schokbrekers zelf, maar niet hoe je de bekleding netjes loshaalt. Dank!
Ik rij al sinds 2013 met deze fijne auto! 

- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Aan de binnenzijde v/d auto hoef je niet te zijn.
Je hoeft alleen maar de plastic wielkuip te verwijderen.
auto opkrikken, alle klickers en schroeven eruithalen. denk een stuk of 10 in totaal. zaklamp is wel handig.
de klickers (clips) met een priem of een torx induwen. De schroeven zijn normale kruiskoppen.
Als je de klickers hebt ingeduwd zit de kuip daar los maar zit de losse klicker er nog in. (vergeet dit niet als je de kuip eruit haalt want je bent ze zo kwijt)
Beetje wiebelen en trekken en je merkt vanzelf hoe het zit; je moet de kuip en beetje naar rechts trekken om hem achter de schokdemper vandaan te krijgen. Is heel makkelijk. de kuip zelf is heel flexibel en gaat daardoor niet snel kapot.

Je hoeft alleen maar de plastic wielkuip te verwijderen.
auto opkrikken, alle klickers en schroeven eruithalen. denk een stuk of 10 in totaal. zaklamp is wel handig.
de klickers (clips) met een priem of een torx induwen. De schroeven zijn normale kruiskoppen.
Als je de klickers hebt ingeduwd zit de kuip daar los maar zit de losse klicker er nog in. (vergeet dit niet als je de kuip eruit haalt want je bent ze zo kwijt)
Beetje wiebelen en trekken en je merkt vanzelf hoe het zit; je moet de kuip en beetje naar rechts trekken om hem achter de schokdemper vandaan te krijgen. Is heel makkelijk. de kuip zelf is heel flexibel en gaat daardoor niet snel kapot.

- andretti_a2
bedankt! kuip is er nu uit. Ik zie nu boven twee M16 bouten, die draai ik los neem ik aan (eerst beneden ondersteunen)

- andretti_a2
bouten zijn ook los, rubbers waren erg verteerd. Komt veergedrag ook niet ten goede neem ik aan!

- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Kan wel voor herrie zorgen, aangezien je stofhoes aan de bumpstop hangt, en deze dan tegen de schokdemper staat te klapperen.
En de engelse naam zegt het al; bumpstop. kan zijn dat de schokdemper doorslaat bij kuilen en drempels als ze aan het afbrokkelen zijn.
En de engelse naam zegt het al; bumpstop. kan zijn dat de schokdemper doorslaat bij kuilen en drempels als ze aan het afbrokkelen zijn.