Pollenfilter vervangen
Gisteren even het pollenfilter losgemaakt,..........een hele lading berkenboom vliesjes .......stof viezigheid.
Vandaag gauw even een nieuwe gehaald koolstof uitvoering
Mahle LAK120
Alles even schoongemaakt, filter in het plastic lijstje gedaan en terug in de houder geschoven,
Vandaag gauw even een nieuwe gehaald koolstof uitvoering
Mahle LAK120
Alles even schoongemaakt, filter in het plastic lijstje gedaan en terug in de houder geschoven,
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6361
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Goede tip, staat dat ook in het instructieboekje beschreven hoe te doen?
Of kan je het ahv beschrijving en wat foto's illustreren? Hebben we gelijk een Howto :-)
Ik binnenkort groot onderhoud uitvoeren en dan neem ik het gelijk mee. Waar heb je het filter gekocht?
Bedankt!
Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk
Of kan je het ahv beschrijving en wat foto's illustreren? Hebben we gelijk een Howto :-)
Ik binnenkort groot onderhoud uitvoeren en dan neem ik het gelijk mee. Waar heb je het filter gekocht?
Bedankt!
Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Audi_gekkie
- Berichten: 5880
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Kort na de aankoop heb ik het filter vervangen door een nieuw koolstoffilter. Man man man, wat een bagger.
Ook hier heel veel berken- en populierenzaden. Je kunt het filter goed uitkloppen, maar voor nog geen 20 euro heb je een brandschone.
Zeker als je last heb (hooikoorts) dan is het verstandig om voor een koolstoffilter te kiezen.
Deze heb ik gekocht bij misterauto.nl.
http://www.mister-auto.nl/fl/interieurf ... 31593.html
Het karweitje duurt hooguit 10 min. en doe je zo:
http://www.audi-a2club.de/wiki/index.ph ... raumfilter
Succes!
Ook hier heel veel berken- en populierenzaden. Je kunt het filter goed uitkloppen, maar voor nog geen 20 euro heb je een brandschone.
Zeker als je last heb (hooikoorts) dan is het verstandig om voor een koolstoffilter te kiezen.
Deze heb ik gekocht bij misterauto.nl.
http://www.mister-auto.nl/fl/interieurf ... 31593.html
Het karweitje duurt hooguit 10 min. en doe je zo:
http://www.audi-a2club.de/wiki/index.ph ... raumfilter
Succes!
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
- Locatie: Roermond
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Da,s ook toevallig, gisteren ook het koolstof binnenfilter verwisselt, hetzelfde, ook veel troep erin, ik heb hem vervangen door een exemplaar van Mann filter type cuk 2545, hier zat zelfs de handleiding bij voor het verwisselen bij o.a de A2 !!
Bij mister-auto.de gekocht.
Bij mister-auto.de gekocht.
Het is niet moeilijk, je moet het even weten, rechts voor, de voetenruimte van de bijrijder, daar moet je onder het dasboard kijken,
dan zie je links een smalle strook met wat gaten er in, die strook moet je naar voren eruit schuiven, aan de achterzijde zit hij met een klein nokje in het dashboard geklikt, vervolgens schuif je hem er dus uit.
Dan kijk je tegen een zwartplastic plaatje met daarop 2 schuifjes, die moet je naar het midden , naar elkaar toe schuiven,
Dan kun je dat zwart plastic gedeelte naar beneden eruit halen,
Ondertussen valt er als flink wat rotzooi uit denk ik......
Dan kijk je tegen de houder van het filter, in het midden zit een lipje waarmee je het naar beneden kunt trekken,
Zo schuif je het filter met zwart plastic lijstje onder het dashboard uit.
Je ziet aan de voorzijde ook pijlen op naar links wijzend op het filter staan, let bij het plaatsen van het nieuwe filte op, dat je dit ook zo weer plaatst.
Haal het oude filter uit het zwarte plastic lijstje, plaats het nieuwe filter in het lijstje ,
Vervolgens heb ik aanjager even een keer laten blazen zonder filter er in om het restant vuil even weg te blazen, daarna het filter in het dasboard schuiven, zwart plastic weer terug plaatsen, 2 schuifjes naar buiten schuiven zodat hij vast komt te zitten,
Als laatste het strookje van het dasboard terug in het dasboard schuiven.
In de verpakking van het nieuwe filter staat ook meestel een korte handleiding
dan zie je links een smalle strook met wat gaten er in, die strook moet je naar voren eruit schuiven, aan de achterzijde zit hij met een klein nokje in het dashboard geklikt, vervolgens schuif je hem er dus uit.
Dan kijk je tegen een zwartplastic plaatje met daarop 2 schuifjes, die moet je naar het midden , naar elkaar toe schuiven,
Dan kun je dat zwart plastic gedeelte naar beneden eruit halen,
Ondertussen valt er als flink wat rotzooi uit denk ik......
Dan kijk je tegen de houder van het filter, in het midden zit een lipje waarmee je het naar beneden kunt trekken,
Zo schuif je het filter met zwart plastic lijstje onder het dashboard uit.
Je ziet aan de voorzijde ook pijlen op naar links wijzend op het filter staan, let bij het plaatsen van het nieuwe filte op, dat je dit ook zo weer plaatst.
Haal het oude filter uit het zwarte plastic lijstje, plaats het nieuwe filter in het lijstje ,
Vervolgens heb ik aanjager even een keer laten blazen zonder filter er in om het restant vuil even weg te blazen, daarna het filter in het dasboard schuiven, zwart plastic weer terug plaatsen, 2 schuifjes naar buiten schuiven zodat hij vast komt te zitten,
Als laatste het strookje van het dasboard terug in het dasboard schuiven.
In de verpakking van het nieuwe filter staat ook meestel een korte handleiding
Filters zijn op internet te koop, bij de automaterialenzaak en bij de dealer.
Zelf heb ik een kennis die in de automaterialenhandel werkt, daar heb ik hem gekocht.
Merk Mahle .
Prijzen varieren van ongeveer 10 euro tot ongeveer 25 euro , schat ik.
Dit goedkooptste zijn de standaard en de duurdere zijn de filters met koolstof.
Zelf heb ik een kennis die in de automaterialenhandel werkt, daar heb ik hem gekocht.
Merk Mahle .
Prijzen varieren van ongeveer 10 euro tot ongeveer 25 euro , schat ik.
Dit goedkooptste zijn de standaard en de duurdere zijn de filters met koolstof.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6361
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Kijk, kijk, zinvolle informatie allemaal. Bedankt! 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Willie60"]Vervolgens heb ik aanjager even een keer laten blazen zonder filter er in om het restant vuil even weg te blazen, daarna het filter in het dasboard schuiven, zwart plastic weer terug plaatsen, 2 schuifjes naar buiten schuiven zodat hij vast komt te zitten, [/quote]
Weet niet of dat nu zo handig is..................dan blaas je het rest vuil zo boven op je airco warmtewisselaar en blijft daar tot in de eeuwigheid.
Nooit die aanjager laten blazen zonder dat er een filter is geplaatst.
Weet niet of dat nu zo handig is..................dan blaas je het rest vuil zo boven op je airco warmtewisselaar en blijft daar tot in de eeuwigheid.
Nooit die aanjager laten blazen zonder dat er een filter is geplaatst.