Vandaag de A2 van vrouwlief uit laten lezen. De knipperlichten doen het nl niet meer als ik de auto op slot doe met de afstandbediening. geeft dat ding aan dat beide voorportier sloten kaduuk zijn :evil: kosten eur 100 per slot en dan moeten ze er nog in....Dan maar geen knipper bij sluiten denk ik. (bij opendoen knippert hij wel gewoon) Of weet iemand een normale fix met behoud van huidige sloten?
groeten,
Bart
sloten kapot
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
- Locatie: Roermond
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik vermoedt een storing in het stuurapparaat, ik zou eerst eens proberen de accu een minuutje los te koppelen, wellicht reset de module zich. Welk apparaat zegt dat de sloten defect zijn ? Mocht het loskoppelen niet lukken dan zou ik de auto eens eerst laten uitlezen op storingen. Succes. Gr Eric
Ik heb de auto juist gelijk uit laten lezen omdat ik dacht dat dat knipperen bij op slot doen een instelling was. Toen hoorde ik dus dat het de sloten zijn. De sloten werken op zich goed daarom hoop ik op een simpele fix. sensortje oid..ben benieuwd of hier ervaring mee is
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
helaas. een simpele fix is er niet.
het probleem van de sloten is een concern breed probleem waar deze type sloten in zitten.
het jammere is dat de sloten specifiek A2 zijn qua vorm en dus niet uit te wisselen met andere modellen.
die van mij heeft het zelfde op de r.a. deur en knippert ook niet met op slot doen.
in het ergste geval zal hij opeens af en toe niet meer open gaan van binnen en buiten... da´s lastig maar...
op dat moment moet je echt je slot vern want als je dan nog wacht gaat de deur ineens helemaal niet meer open en dan word het een heel leuk klusje om met dichte deur de bekleding en de deur plaat er af te halen en je slot dusdanig met een hamer en beitel te bewerken dat hij weer open gaat.
nog even een tip; nooit de deursloten smeren! (is iets anders dan het cilinder slot waar je je sleutel insteekt, deze mag je wel smeren)
ik zie vaak sloten voorbij komen met vet en olie er in gespoten, ter goeder trouw gedaan door eigenaar of onwetende monteur.
de meeste storingen onstaan door het blijven hangen van de microswitches die er in zitten en daardoor een ¨onaannemenlijk signal¨ als storing geven, dit komt omdat ze blijven plakken door het vet en het daardoor aantrekken van zand en vuil.
hij weet dan niet of hij open of dicht is of geeft allebei door en dan snapt het regelapparaat het niet meer.
verder weet ik dat er ook een paar soldeer puntjes kunnen scheuren die zelf te repareren zijn (gewoon even de soldeerbout er tegen houden en klaar) maar dan moet je het hele slot uit elkaar halen.
hier even een linkje.
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/
p.s. er is 1 voordeel dat je A2 rijd.... de sloten van de andere modellen kosten zeker het dubbele...
het probleem van de sloten is een concern breed probleem waar deze type sloten in zitten.
het jammere is dat de sloten specifiek A2 zijn qua vorm en dus niet uit te wisselen met andere modellen.
die van mij heeft het zelfde op de r.a. deur en knippert ook niet met op slot doen.
in het ergste geval zal hij opeens af en toe niet meer open gaan van binnen en buiten... da´s lastig maar...
op dat moment moet je echt je slot vern want als je dan nog wacht gaat de deur ineens helemaal niet meer open en dan word het een heel leuk klusje om met dichte deur de bekleding en de deur plaat er af te halen en je slot dusdanig met een hamer en beitel te bewerken dat hij weer open gaat.
nog even een tip; nooit de deursloten smeren! (is iets anders dan het cilinder slot waar je je sleutel insteekt, deze mag je wel smeren)
ik zie vaak sloten voorbij komen met vet en olie er in gespoten, ter goeder trouw gedaan door eigenaar of onwetende monteur.
de meeste storingen onstaan door het blijven hangen van de microswitches die er in zitten en daardoor een ¨onaannemenlijk signal¨ als storing geven, dit komt omdat ze blijven plakken door het vet en het daardoor aantrekken van zand en vuil.
hij weet dan niet of hij open of dicht is of geeft allebei door en dan snapt het regelapparaat het niet meer.
verder weet ik dat er ook een paar soldeer puntjes kunnen scheuren die zelf te repareren zijn (gewoon even de soldeerbout er tegen houden en klaar) maar dan moet je het hele slot uit elkaar halen.
hier even een linkje.
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/
p.s. er is 1 voordeel dat je A2 rijd.... de sloten van de andere modellen kosten zeker het dubbele...