VW Cross Up! vs A2 Color Storm

Auto's in het algemeen
Kogelman

18 feb 2013, 21:54 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]@Rinus, hier hebben we er een:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st

In brandweerwagenrood, en de verkoper zit ook nog bij de brandweer ...[/quote]

Helaas niet in onverbouwde staat zoals Rinus vermeldt (ik vind het stiekem wel een leuke kar, maar ja niet met vier portieren)
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

18 feb 2013, 22:34 0 x

de ontwerper van de cross UP! heeft goed geld ontvangen van zijn baas terwijl hij misschien alleen even bij de buren naar de A2 colorstorm heeft gekeken ja..... de gelijkenis is inderdaad treffend. (op de foto dan)

ja die golf country dat was wat haha
vaak mee gereden, voor je gevoel stond hij echt een stuk hoger dan hij werkelijk stond omdat hij veel meer overhelde dan de gewone golf.
de truuk van die golf was dat er tussen het subframe en de koets grote metalen blokken zaten die de koets hoger zette, als je de motorkap open deed keek je in het diepe naar de motor die nog steeds op normale hoogte stond op het subframe!

de UP! is een leuk wagentje die goed verkoopt, we hebben klanten met dikke audi´s die er 1 bij hebben voor de boodschappen en de zuinigheid (is tenslotte crisis tijd) en naar de familie en zo met de dikke audi!! want het oog wil ook wat.
maar daar gaat het nu niet om.....

de 3 cilinder is wel merkbaar maar snort er lekker op los en is best goed te rijden,
zit/zat bij vw in de polo, fox en nu de UP!, en rijd prima.
nu ook met automaat, jawel een gerobotiseerde handbak zoals in de A2 3L en de lupo 3L , maar dan zonder hydrauliek, alles elektriesch en heel simpel. ziet er goed uit en rijd ook wel leuk, schakeld beter dan de bak uit de 3L versies.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 feb 2013, 23:47 0 x

Tijdens het vervangen van de distributieriem van de A2 een half jaar geleden kreeg ik een 3-deurs Up! mee als leenauto.

Reed helemaal niet verkeerd (weet eerlijk gezegd niet of er een 60 of 75 pk motor inzat). Vond alleen de deuren wel
erg groot voor de auto (tegenwoordig ook in 5-deurs beschikbaar).
Reed er op de snelweg (mocht niet harder dan 100 km/h) ca. 1:18 mee, heb ik met de A2 nog niet kunnen redden.
Als 2e auto is de Up! een leuk ding, vind het zelf geen vervanging voor een A2, ook de Cross UP! niet ....
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
koop9

19 feb 2013, 23:42 0 x

tja die deuren zijn maatje limo....
volgens vw zijn dit de grootste deuren die er zijn bij vw, zelfs de achterdeuren van de phaeton (en die zijn groot!) zijn niet zo groot/lang als die van de UP!
handig voor het instappen, ook achterin, maar nie handig bij uitstappen als je krap tussen 2 auto´s in staat.
j.hoeben1

20 feb 2013, 10:43 0 x

De Up kun je niet vergelijken met de A2. De A2 staat gewoon 2 klasse hoger op de ladder :D ! Je praat met de A2 over een auto die 14 jaren terug op de weg is gezet :roll: . De techniek gaat steeds verder en ze worden allemaal steeds zuiniger. Mijn nieuwe auto heeft ook een 1.4 motor en is van 2012! Als ik rond de kerk tuf verbruikt deze ook 1 op 14,5, is ook niet bepaald zuinig :cry: . Is een beetje onzuiniger dan de A2! Met de km-ters die ik tuf maakt dit een tank benzine per jaar uit! Wat mijn nieuwe wagen wel beter heeft is dat hij soepeler rijd en een betere vering heeft :D . Hij voelt gewoon goed aan als je er mee rijd maar dat doet de A2 ook wel. En mijn nieuwe wagen is ook van een gerenommeerd merk :roll: . Je moet de A2 niet met een Up of Panda vergelijken want dat is niet terecht. De A2 is veel meer auto en daarom ook wel een tikkeltje schadelijker! ;)

Gr.
Sjors
Audi_gekkie

20 feb 2013, 13:05 0 x

Haha, de A2 is schadelijker. :lol: Leuk gezegd.
Hij valt ook niet uit te roeien, want aluminium gaat erg lang mee. ;)
j.hoeben1

20 feb 2013, 19:01 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Haha, de A2 is schadelijker. :lol: Leuk gezegd.
Hij valt ook niet uit te roeien, want aluminium gaat erg lang mee. ;) [/quote]

Oké gekkie, een beet onzuiniger :D ;)
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 feb 2013, 20:15 0 x

[quote="j.hoeben1"]De Up kun je niet vergelijken met de A2. De A2 staat gewoon 2 klasse hoger op de ladder :D ! Je praat met de A2 over een auto die 14 jaren terug op de weg is gezet :roll: . De techniek gaat steeds verder en ze worden allemaal steeds zuiniger. Mijn nieuwe auto heeft ook een 1.4 motor en is van 2012! Als ik rond de kerk tuf verbruikt deze ook 1 op 14,5, is ook niet bepaald zuinig :cry: . Is een beetje onzuiniger dan de A2! Met de km-ters die ik tuf maakt dit een tank benzine per jaar uit! Wat mijn nieuwe wagen wel beter heeft is dat hij soepeler rijd en een betere vering heeft :D . Hij voelt gewoon goed aan als je er mee rijd maar dat doet de A2 ook wel. En mijn nieuwe wagen is ook van een gerenommeerd merk :roll: . Je moet de A2 niet met een Up of Panda vergelijken want dat is niet terecht. De A2 is veel meer auto en daarom ook wel een tikkeltje schadelijker! ;)

Gr.
Sjors[/quote]

@Sjors, als ik dit allemaal lees heb je nog steeds spijt dat je de A2 heb weggedaan voor auto van een "gerommeerd merk" ...

Ontopic: ik wilde alleen alleen aangeven dat de Cross Up! wat betreft uiterlijk vertoon wel verdacht veel
wegheeft van de Color Storm, en die op zijn beurt weer op de Golf Country van dik 20 jaar terug ...

Volgens mij heeft men zowel bij Volkswagen als bij Audi vroeger naar een heel bekend TV-programma
gekeken:

http://www.youtube.com/watch?v=3qqAnqhL ... 68944C4593

Dit is dit wel zo ongeveer de moeder aller Cross-overs en aanverwanten ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
koop9

20 feb 2013, 22:00 0 x

ja dat was ook een echte pippo auto!!
ik woonde vroeger tegenover een talbot-simca garage. daar stond ook zo´n matra simca rancho als demo, en ik als kleine jongen maar denken dat bassie en adriaan er weer waren.......
advanced

20 feb 2013, 22:51 0 x

allememaggies !
" Alleen wrijving geeft glans"
Plaats reactie