VW Cross Up! vs A2 Color Storm

Auto's in het algemeen
j.hoeben1

21 feb 2013, 10:42 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"][quote="j.hoeben1"]

@Sjors, als ik dit allemaal lees heb je nog steeds spijt dat je de A2 heb weggedaan voor auto van een "gerommeerd merk" ...

[/quote][/quote]

Spijt is niet het juiste woord. Ik vind het wel jammer. Het was een fijne wagen met wel wat tekortkomingen, maar dat hebben ze op een bepaald gebied wel allemaal. Het blijft nog steeds een aparte wagen en als ik hem tegen kom kijk ik hem ook nog steeds na. Maar met mijn nieuwe auto ben ik ook wel tevreden mee. Jammer vind ik wel dat ik geen contact meer kan krijgen met de nieuwe eigenaar van de A2! Hij laat zich hier op het forum na het begin ook niet meer zien. Dat is wel jammer!

Ik ben wel voor mijn jongste zoon aan het rondkijken die deze zomer als goed is afstudeert en hij heeft ook wel interesse in een A2. Mijn dorpsgarage heeft dit wel afgeraden! Zij zeggen dat de A2 op leeftijd begint te komen en je voor dat geld ook goeie en veel jongere auto's kan kopen. Volgens hun zeggen krijgen de auto's van 10 jaar en ouder op den duur elektronica problemen en ook andere ouderdomsproblemen denk maar aan rubbers wat niet tegen te houden is. Hun advies is, gaan voor een ander en jongere! De A2 is een liefhebbers auto waar je zelf aan moet kunnen sleutelen. Als je dat niet kan niet meer doen. Dat zijn de woorden van de garage.

Gr.
Sjors
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 feb 2013, 11:00 0 x

[quote="j.hoeben1"][Ik ben wel voor mijn jongste zoon aan het rondkijken die deze zomer als goed is afstudeert en hij heeft ook wel interesse in een A2. Mijn dorpsgarage heeft wel dit afgeraden! Zij zeggen dat de A2 op leeftijd begint te komen en je voor dat geld ook goeie en veel jongere auto's kan kopen. Volgens hun zeggen krijgen de auto's van 10 jaar en ouder op den duur elektronica problemen wat niet tegen te houden is. Hun advies is, gaan voor een ander en jongere! /quote]

Mwahhh, wat een wijsheid van die man, laat hem gelijk even wat staatsloten voor je kopen...............maw, ik heb nog wel een leuke auto voor je zoon.

Dit is wel de grootste onzin die ik de laatste tijd voorbij heb zien komen.
Wil ik wel eens weten wat voor dure electronica problemen er allemaal gaan komen..........kan ik vast gaan zoeken naar reserve onderdelen op de sloop.
Als er iets is wat niet samen gaat is dat italiaanse auto's en electronica. :lol:

Diep van binnen heb je spijt als kreukels in een krant en dat probeer je op die manier een beetje glad te strijken door middel van koffiepraat van een garagehouder, hahaha. ;)
Ga maar weer op zoek naar een mooie A2! (voor je zoon uiteraard) :D
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 feb 2013, 11:59 0 x

Hahaha, die man heeft zeker op het erf al een paar winkeldochters staan !! Nu ruikt hij de mogelijkhied, om er van eentje af te komen. :D :D :D

Ga inderdaad maar lekker op zoek naar een mooie A2 voor zoonlief. En ik heb tot op dit moment nog geen zuiniger benzineauto gereden als de A2 !! Zelfs mijn oude Suzuki Swift, die ik al een zuinigheidswonder vond, redde het niet tegenover de A2, die ook nog eens een grotere (en ook zwaardere) auto is.
j.hoeben1

21 feb 2013, 22:07 0 x

Jongens ,jongens, rustig blijven. Een ieder mag zijn mening geven dus ook hij, die monteur 8-)die wat kennis betreft echt niet van gisteren is. Die garage verkoopt geen auto's dus advies geven over kwaliteit kunnen zij goed, want ze maken alles! Ik wil echt niet de knuppel in het hoenderhok gooien over de kwaliteit van de A2 want die is gewoon bovengemiddeld goed, maar er zit toch wel een kern van waarheid in. Elektronica heeft nu eenmaal last van veroudering dat is nu eenmaal zo en dat is denk ik dan ook wel voor de A2. Als je gaat zoeken naar een A2 met niet te veel km-tertjes op de teller (je komt ze bijna niet tegen) en keurig is onderhouden ga je ook over de grens kijken en zie je ze ook bijv. in die Heimat tussen de 7á 8000 pietermannen kosten. Dan praat je over een A2 van 2003/2004 met wel uitschieters naar eentje van 2005 tot wel 10.000 euries :o :o. Voor dat geld koop je ook bijv. een Jap met een 1.4 benzine motor (ik zal maar niet zeggen wat, want dan schieten jullie mij genadeloos af :lol: :lol: ) van 2008/2010 met nog geen 30.000km en kwalitatief buitengewoon goed! Natuurlijk niet zo apart maar wel een pak jonger! Waar is zo'n jonge gast dan beter mee. Achteraf denk ik nu wel dat ik mijn vorig jaar verkochte A2 nog een jaartje langer had moeten houden, dan had hij die over kunnen nemen. Dit is natuurlijk wel mosterd na de maaltijd :cry: en is niet meer terug te draaien! We hebben nog wat tijd te gaan en zal zeker naar een A2 blijven kijken maar zal toch ook zijn advies ter harte nemen. Als we daar de juiste in tegenkomen zullen we toch toehappen ;) !

Groet,
Sjors
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 feb 2013, 22:24 0 x

De discussie A2 van 10 jaar oud versus nieuwe anonieme Koreaan/Japanner of Volkswagen Up! is al vaker gevoerd:

http://www.audi-a2.nl/topic1125-40.html

Als je puur op kosten kijkt, kun je het beste een nieuwe kleine auto van het merk dat 7 jaar garantie op zijn auto's geeft kopen. Het merk mag je zelf opzoeken. Bij Top Gear heet dat een "Reasonably priced car". Echt spannend is het niet, wel veilig.

Ik heb wel eens horen vertellen dat je een tweedehands auto kunt kopen als je geld genoeg hebt.
Als je niet genoeg geld hebt, kun je beter een nieuwe kopen. Er zit een kern van waarheid in ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Audi_gekkie

22 feb 2013, 00:40 0 x

Als de sok met geld het toe laat kun je een auto kopen die emotie teweeg brengt.
Voor het geld van een A2 zijn nieuwe auto's emotieloos.

Geef mij maar een A2.
En eerlijk gezegd had ik als Audi-gekkie nooit verwacht dat ik ooit een A2 zou kopen, want het is toch een raar autootje.
Langzaam begint er een band met de A2 op te bloeien die gelijkend is aan mijn 5000 Turbo.
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 feb 2013, 09:22 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Als de sok met geld het toe laat kun je een auto kopen die emotie teweeg brengt.
Voor het geld van een A2 zijn nieuwe auto's emotieloos.

Geef mij maar een A2.
En eerlijk gezegd had ik als Audi-gekkie nooit verwacht dat ik ooit een A2 zou kopen, want het is toch een raar autootje.
Langzaam begint er een band met de A2 op te bloeien die gelijkend is aan mijn 5000 Turbo.[/quote]

Ik denk, dat je daar een heel goed punt heb. Band en emotie. Mijn vrouw en ik hebben een beetje hetzelfde als het op auto's aankomt, Al is onze smaak soms anders, wij houden van "andere" auto's, die meestal een beetje in de niches van de markt zijn neergezet, of die op een andere manier "anders" zijn.

Ik was toentertijd ook totaal verbaasd over de keuze van mijn vrouw, maar eenmaal een paar keer proefgereden in de A2, begon ik de keuze te begrijpen. Nu hebben wij de auto een jaar alweer (wat gaat de tijd hard :D ), 15 Dkm verder, en ik denk, dat ze een goede keuze heeft gemaakt. En ja, toch een band met de auto gekregen, net zoals ik met mijn andere auto's heb. Bij mij is het altijd...hoe meer ik aan de auto's doe, des te meer wordt het "mijn" auto. De cabriolet als laatste voorbeeld. Ik heb nog nooit zo snel een band gekregen als met die auto (mijn eerste Manta uitgezonderd).

Ik heb in mijn leven maar een paar auto's gehad, waar ik geen band mee kreeg. Prima vervoersmiddelen, maar geen emotie. Die hebben dan ook op een gegeven moment het veld geruimd, zonder dat het mij iets deed. De andere auto's, waar ik wel een band mee had, en die toch weg gingen (je kunt namelijk niet alles houden), daarvan deed het afscheid altijd "pijn". Ik hecht mezelf namelijk nogal sterk aan sommige dingen. Ik heb daar ook altijd goede nieuwe baasjes voor gekozen (de meeste rijden zelfs nog steeds). En dat stukje is toch heel belangrijk voor mij, want ik vind auto's toch een passie en het autorijden vind ik gewoon heerlijk, of dat nou woon-werk verkeer is of lekker toeren door de polder of buitenland is.
En dan doe ik dat toch het liefste in een auto, waar ik iets mee heb.

Misschien wel helemaal off-topic, maar het verklaart o.a waarom ik hier ook zo vaak aanwezig ben op dit forum.
Pet

22 feb 2013, 19:06 0 x

Er zijn bepaalde Fransen merken die echt een probleem hebben met elektronica
En dan praat ik over auto's van 3 tot 7 jaar

Nee!!! geef mij dan maar een audi van 10 jaar oud, daar zijn minder problemen mee dan nieuwere auto's van een ander merk
Plaats reactie