Peter's Audi A2 1.4
Als je de radio via een canbus aansluit (is in jouw A2 van 2004 al aanwezig) benut je alle mogelijkheden v.d. radio bijv. dat de toetsenverlichting ook brandt. Kwestie van een draadje trekken. Over deze canbus aansluiting is op dit forum (en het Duitse A2 forum al veel te vinden, gewoon ff zoeken).
Om te kijken of je een versterker hebt die de achterste luidsprekers aanstuurt kun je de alu plaat onder de mat voor de bijrijderstoel verwijderen, daaronder zit nl. nog een loze ruimte. Als je geluk hebt zit daar de Blaupunktversterker en zou je dus geluid uit de 8 speakers moeten kunnen horen. Dan komt de Chorus helemaal tot zijn recht. Succes!
Om te kijken of je een versterker hebt die de achterste luidsprekers aanstuurt kun je de alu plaat onder de mat voor de bijrijderstoel verwijderen, daaronder zit nl. nog een loze ruimte. Als je geluk hebt zit daar de Blaupunktversterker en zou je dus geluid uit de 8 speakers moeten kunnen horen. Dan komt de Chorus helemaal tot zijn recht. Succes!
- peternorth
Bedankt voor je antwoord. Ik was een beetje op de woorden van de verkoper af gegaan en die zei dat het zo zou moeten passen. Tot we er achter kwamen dat de auto dus geen af-fabriek radio heeft gehad en dat het zo niet in 1x zou passen.
Gisteren heeft de monteur gezocht naar de canbus aansluiting maar die leek er toch echt niet in te zitten. Waarom denk jij dat dit wel zo zou moeten zijn?
Gisteren heeft de monteur gezocht naar de canbus aansluiting maar die leek er toch echt niet in te zitten. Waarom denk jij dat dit wel zo zou moeten zijn?
De audi A2 heeft Canbus vanaf modeljaar 2002 (geleverd vanaf zomer 2001).
Jouw auto heeft canbus, maar niet aan de radio. Je zult een draad moeten trekken vanaf het instrumentenpaneel.
Op het Duitse forum staat het prima uitgelegd (effe zoeken). Je haalt het achter je dashboard vandaan (achter de klokjes van het dashboard), uurtje werk.
Mijn A2 uit 2000 heeft geen can-bus daarom heb ik een can-bus simulator achter de radio bevestigd (simulator vorig jaar te koop bij dealer voor 79,-), nu doet ook alle verlichting het van mijn Concert 2 radio. (Info van dit forum gebruikt)
Zie ook mijn draadje van destijds (geplaatst op7 juni 2012 onder AVN) op dit forum:
hulp-gevraagd-bij-inbouw-kufatec-can-bus-simulator-in-reuver-t1640.html
Jouw auto heeft canbus, maar niet aan de radio. Je zult een draad moeten trekken vanaf het instrumentenpaneel.
Op het Duitse forum staat het prima uitgelegd (effe zoeken). Je haalt het achter je dashboard vandaan (achter de klokjes van het dashboard), uurtje werk.
Mijn A2 uit 2000 heeft geen can-bus daarom heb ik een can-bus simulator achter de radio bevestigd (simulator vorig jaar te koop bij dealer voor 79,-), nu doet ook alle verlichting het van mijn Concert 2 radio. (Info van dit forum gebruikt)
Zie ook mijn draadje van destijds (geplaatst op7 juni 2012 onder AVN) op dit forum:
hulp-gevraagd-bij-inbouw-kufatec-can-bus-simulator-in-reuver-t1640.html
- peternorth
Heerlijk weertje en daar heb ik gebruik van gemaakt. Nieuwe velgen staan hem zoveel beter. Heb gekozen voor een 195/45 (ipv 185) band van Goodyear. Type Efficient grip. Was een aanbieding icm uitlijnen, monteren en banden voorzien van stikstof. Prijs/kwaliteit vond ik goed en de band scoort in veel testen boven gemiddeld. Eerste kilometers bevallen erg goed. Ze zijn lekker stil en het stuurt allemaal een stukje strakker. Wel is merkbaar dat het een wat plattere band maar ik zocht juist naar een wat sportiever gevoel en dat is gelukt.

(hier zat de tire dressing er nog niet op, pas bij thuiskomst gedaan)
Nu even nadenken over de volgende mod. Waarschijnlijk een cosmetische om wat storende plekjes aan de binnen en buitenkant aan te pakken.

(hier zat de tire dressing er nog niet op, pas bij thuiskomst gedaan)
Nu even nadenken over de volgende mod. Waarschijnlijk een cosmetische om wat storende plekjes aan de binnen en buitenkant aan te pakken.
- peternorth
haha...ja ik had sowieso een dejavu want ik zag die kliko pas na die opmerking op AF. En toen dacht ik aan deze foto uit 2009 toen ik m'n A3 net nieuw had en mooi op de foto gezet.

Die kliko achtervolgt me

Die kliko achtervolgt me

- Audi_gekkie
[quote="rolf"]Hmmm, weet niet wat je uitspookt maar die kliko lijkt wel een soort van KGB werktuig!
Мы следим за вами![/quote]
Hahaha.
Niet alleen in Rusland wordt er op je gelet...
Мы следим за вами![/quote]
Hahaha.
Niet alleen in Rusland wordt er op je gelet...
- Audi_gekkie
[quote="peternorth"]Heerlijk weertje en daar heb ik gebruik van gemaakt. Nieuwe velgen staan hem zoveel beter. Heb gekozen voor een 195/45 (ipv 185) band van Goodyear. Wel is merkbaar dat het een wat plattere band maar ik zocht juist naar een wat sportiever gevoel en dat is gelukt. [/quote]
De één wil juist sportiever en de ander juist meer comfort.
Ik ben juist van 185/50/16 naar 195/55/16 gegaan.
Het is nog geen Amerikaanse slee, maar het scheelt niet veel :mrgreen:
De één wil juist sportiever en de ander juist meer comfort.
Ik ben juist van 185/50/16 naar 195/55/16 gegaan.
Het is nog geen Amerikaanse slee, maar het scheelt niet veel :mrgreen:
- peternorth
Dat is ook zo. De A2 is m'n vierde Audi en de andere drie hadden allemaal een sportonderstel (A3 en A4) en een s-line onderstel (A4) met allemaal minimaal 17 inch 225 en één 18 inch 235 dus ik miste dit sportievere gevoel wel in de A2 op 15 inch bandjes. Nu voelt het al een stuk vertrouwder en geeft hij af en toe een lekker hobbeltje als feedback