Trillingen bij het remmen
Hoi,
Bij het remmen trilt mijn stuur.Nu zijn er in februari nieuwe remschijfen en blokken op gekomen bij een grote beurt.Het trillen doet ie nu pas een week of 2.Nu valt het mij wel op als ik achteruit rij zit er een dood moment in als ik het rempedaal even aanraak.
Waar kan dit aan liggen.
Nu zet ik volgende week mijn zomerbanden(nieuwe banden) er weer onder laat ik ze er direct even naar kijken
Gr Arjan
Bij het remmen trilt mijn stuur.Nu zijn er in februari nieuwe remschijfen en blokken op gekomen bij een grote beurt.Het trillen doet ie nu pas een week of 2.Nu valt het mij wel op als ik achteruit rij zit er een dood moment in als ik het rempedaal even aanraak.
Waar kan dit aan liggen.
Nu zet ik volgende week mijn zomerbanden(nieuwe banden) er weer onder laat ik ze er direct even naar kijken
Gr Arjan
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
- Locatie: Roermond
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hoi Arjan, bij wie heb je de schijven erop laten liggen en zijn het originele ? Goedkoop is bij remschijven vaak duurkoop !! Kans op kromtrekken bij goedkoop spul is groot. Als het bij een universeel autobedrijf is geweest heb je grote kans dat het immitatie spul is. Ik zelf heb onlangs geinformeerd naar nieuwe schijven met blokken en deze kosten bij de Audi dealer op een paar euro na €200,00. Ik zou zeker eens terug gaan naar het bedrijf wat ze erop gelegd heeft.
Succes Eric
Succes Eric
hoi,
ja ik heb hier ook last van! Ik heb idd imitatieremschijven erop zitten. Ze piepen ook aan het einde van de rem. Wel vervelend. Zou uitlijnen een verschil kunnen maken?
Daarnaast heb ik ook een nieuwe uitlaat nodig, want het begin van mijn uitlaat bij de motor, is kapot! Weten jullie wellicht een foum inzake de uitlaat?
Gr Josse
ja ik heb hier ook last van! Ik heb idd imitatieremschijven erop zitten. Ze piepen ook aan het einde van de rem. Wel vervelend. Zou uitlijnen een verschil kunnen maken?
Daarnaast heb ik ook een nieuwe uitlaat nodig, want het begin van mijn uitlaat bij de motor, is kapot! Weten jullie wellicht een foum inzake de uitlaat?
Gr Josse
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
[quote="JJosemans"]hoi,
ja ik heb hier ook last van! Ik heb idd imitatieremschijven erop zitten. Ze piepen ook aan het einde van de rem. Wel vervelend. Zou uitlijnen een verschil kunnen maken?
Daarnaast heb ik ook een nieuwe uitlaat nodig, want het begin van mijn uitlaat bij de motor, is kapot! Weten jullie wellicht een foum inzake de uitlaat?
Gr Josse[/quote]
Beste Josse,
Het is wellicht netjes dat je je eerst voorstelt
i.p.v. dat je uit het niets een vraag te stelt.
ja ik heb hier ook last van! Ik heb idd imitatieremschijven erop zitten. Ze piepen ook aan het einde van de rem. Wel vervelend. Zou uitlijnen een verschil kunnen maken?
Daarnaast heb ik ook een nieuwe uitlaat nodig, want het begin van mijn uitlaat bij de motor, is kapot! Weten jullie wellicht een foum inzake de uitlaat?
Gr Josse[/quote]
Beste Josse,
Het is wellicht netjes dat je je eerst voorstelt

- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
[quote="arjan"]Nu valt het mij wel op als ik achteruit rij zit er een dood moment in als ik het rempedaal even aanraak.
Gr Arjan[/quote]
Dat een rem anders aanvoelt wanneer je remt terwijl je achteruit rijdt, kan komen doordat de remblokken bij het vooruit rijden op een bepaalde manier afslijten.
Ik denk dat je dat bedoelt met een dood moment?
Gr Arjan[/quote]
Dat een rem anders aanvoelt wanneer je remt terwijl je achteruit rijdt, kan komen doordat de remblokken bij het vooruit rijden op een bepaalde manier afslijten.
Ik denk dat je dat bedoelt met een dood moment?
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
[quote="JJosemans"]
wat wil je weten? Ik heb mijn audi sinds augustus dus ik weet niet echt wat ik zou moeten vertellen. 27 jr, man en wonende te Amersfoort![/quote]
Off topic:
Hallo Josse,
je bent volgens mij niet heel bekend op het forum , vandaar ik je de weg wijs naar:
audi-a2-even-voorstellen.html
Succes met je introductie.

Off topic:
Hallo Josse,
je bent volgens mij niet heel bekend op het forum , vandaar ik je de weg wijs naar:
audi-a2-even-voorstellen.html
Succes met je introductie.

- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Audi heeft van huis uit Girling, maar ook LUCAS of ATE wordt fabrieksaf gebruikt. Schijven worden geleverd niet door Audi zelf, maar door toeleveranciers zoals Bolk, Bosch, ATE, Lucas, TRW. Ik heb pas nieuwe schijven onde de cabrio gezet, en die zijn van TRW (incl. de blokljes) De snelle Audi versies zijn meestal met Brembo remmen uitgerust. De bij de Audi dealer geleverde schijven zijn meestal ook van deze eerder genoemde merken.
Kromme schijven schijnt volgen mijn garagist nog wel eens voor te komen bij VAG, ook als ze geventileerd zijn uitgevoerd.
Kromme schijven schijnt volgen mijn garagist nog wel eens voor te komen bij VAG, ook als ze geventileerd zijn uitgevoerd.
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Zorg ervoor dat het aanlegvlak van de schijf op de wielnaaf goed schoon is.
Geld ook voor aanlegvlak van de schijf waar hij de naaf gaat raken.
Soms zit daar wel eens een onderdeel sticker.
Dan is het ook belangrijk dat je velg goed schoon is waar hij tegen te schijf komt.
En dan, wat vaak over het hoofd word gezien, de wielbouten op de juiste manier en moment aan draaien.
Als je dit laatste niet doet, kan, (ik zeg kan!) de boel krom getrokken worden en trilling veroorzaken.
Of je hebt gewoon een kromme wielnaaf, deze is te meten met een micrometer, hierbij gaat het om een paar honderdste millimeter dus komt nauwkeurig aan.
Tip; wil je weten of je schijf krom is, haal je wielen er af en zet de wielbouten er weer in met een paar dikke ringen of grote moeren er tussen voor de opvulling. (nooit zo er in draaien!!)
Draai de bouten licht aan (b.v. 40nm) laat de auto met de voorzijde omhoog in zijn 1e versnelling draaien met ASR uitgeschakeld.
Kijk dan van boven langs de schijf naar de ruimte tussen de remblokken en de schijf.
Je kunt dan mooi zien of de schijf krom is want dan zie je steeds een luchtspleet hiertussen groter en kleiner worden.
Heb je voor de zoveelste keer trillende remmen dan word het tijd om de wielnaaf te checken, zeker als de auto eens schade aan wiel heeft gehad of hard de stoep op is gereden.
Als je orginele schijven koopt dan zit hier een grijze verflaag op, deze er niet afhalen! Gewoon monteren en nomaal gaan rijden, de verf verdwijnt tijdens remmen, en vermijd hard remmen de eerste keren. (als dit kan....)
Vroeger en nu nog bij de meeste imitatie schijven zit er vettigheid op die je goed moet ontvetten.
Geld ook voor aanlegvlak van de schijf waar hij de naaf gaat raken.
Soms zit daar wel eens een onderdeel sticker.
Dan is het ook belangrijk dat je velg goed schoon is waar hij tegen te schijf komt.
En dan, wat vaak over het hoofd word gezien, de wielbouten op de juiste manier en moment aan draaien.
Als je dit laatste niet doet, kan, (ik zeg kan!) de boel krom getrokken worden en trilling veroorzaken.
Of je hebt gewoon een kromme wielnaaf, deze is te meten met een micrometer, hierbij gaat het om een paar honderdste millimeter dus komt nauwkeurig aan.
Tip; wil je weten of je schijf krom is, haal je wielen er af en zet de wielbouten er weer in met een paar dikke ringen of grote moeren er tussen voor de opvulling. (nooit zo er in draaien!!)
Draai de bouten licht aan (b.v. 40nm) laat de auto met de voorzijde omhoog in zijn 1e versnelling draaien met ASR uitgeschakeld.
Kijk dan van boven langs de schijf naar de ruimte tussen de remblokken en de schijf.
Je kunt dan mooi zien of de schijf krom is want dan zie je steeds een luchtspleet hiertussen groter en kleiner worden.
Heb je voor de zoveelste keer trillende remmen dan word het tijd om de wielnaaf te checken, zeker als de auto eens schade aan wiel heeft gehad of hard de stoep op is gereden.
Als je orginele schijven koopt dan zit hier een grijze verflaag op, deze er niet afhalen! Gewoon monteren en nomaal gaan rijden, de verf verdwijnt tijdens remmen, en vermijd hard remmen de eerste keren. (als dit kan....)
Vroeger en nu nog bij de meeste imitatie schijven zit er vettigheid op die je goed moet ontvetten.