29 apr 2013, 11:31
0 x
Reparatie bleek achteraf vrij eenvoudig.
- Bekleding eraf (3 schroeven, 2 in de armsteun, 3de zit bij de tweeter)
- Beugel over raam motor eraf
- Raam motor eraf (schroeven moest ik vervangen volgens de garage, die had ik ook meegekregen)
- Aluminium plaat eraf, ging bij mij vrij eenvoudig, let er goed op dat alle kabels los zitten van de houders en niet schuren langs de scherpe randen
- 4x grote bouten losdraaien
- Nu kan je het raam met mechanisme uit de deur tillen. Haal het rubber rond het raam eraf, linksonder in de hoek zit de kabelboom aan het frame vast deze moet natuurlijk eraf, waterstrip aan de voorzijde van het raam kan je er met wat subtiele kracht afschuiven
- Haal de schroef los die het raam vast klemt
- Het raam zit in de witte houder (geklikt). Met een schroevendraaier de onderste klem open houden en met je vingers de bovenste klem. Nu kan een 2 persoon met voorzichtig wrikken het raam uit de houder schuiven.
- Het raam zelf kan je nu naar beneden eruit schuiven en leg deze apart
- Nu kan je de 2 popnagels uitboren zodat het frame met mechanisme eraf gehaald kan worden.
- Ik heb het nieuwe frame met 2 M5 RVS bouten en zelf borgende moeren vastgezet omdat ik geen 8x20 popnagels kon vinden. Er zal vast een reden zijn geweest om dit met popnagels te doen maar op deze manier gaat het ook nooit meer los.
- Nu kan alles weer terug gezet worden.
Het vervangen van het onderdeel is niet veel werk. Maar voordat je zover bent kost het wat moeite. Zorg dat je diverse maten Torx bitjes heb, ratel met verlengstukken en evt hoekstukken, kruis en platte schroevendraaiers, diverse maten boortjes en wat bouten, moeren, en diverse ringen.