Bijrijdersportier wil niet meer open.
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Sinds twee weken een probleem bij de zilveren kogel. Het portier aan de passagierskant wil niet meer open. Niet met de AB, niet met de sleutel (aan bestuurderskant), maar ook niet meer van binnenuit. Ik heb ook gekeken, of dat het kinderslot geactiveerd was, maar ook dat is het niet. Ik hoor ook niets "klikken" in het portier, en als ik het portier probeer openen met de hendel van binnenuit, voel ik ook gen "tegenstand".
Erg vervelend. Voor de rest doet alles het. Raam gaat ook gewoon open en dicht.
Heeft iemand een idee? Voor dat ik ermee naar de garage ga.
Erg vervelend. Voor de rest doet alles het. Raam gaat ook gewoon open en dicht.
Heeft iemand een idee? Voor dat ik ermee naar de garage ga.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
<font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">Lijkt het meest op een kabeltje/stangetje wat los is gesprongen.</font>
<div>Weet je zeker dat je niets hoort klikken in de bijrijdersportier tijdens het bedienen van de centrale vergrendeling?Je hebt geen mogelijkheid de bijrijdersportier rechtstreeks met de sleutel te openen?
<div>
Heb hier wel een beschrijving gevonden voor het demonteren van het bestuurdersportierslot, wellicht</div>heb je hier iets aan:</div>
http://www.audi-a2.nl/discussion/1122/l ... -vervangen
<div>Weet je zeker dat je niets hoort klikken in de bijrijdersportier tijdens het bedienen van de centrale vergrendeling?Je hebt geen mogelijkheid de bijrijdersportier rechtstreeks met de sleutel te openen?
<div>
Heb hier wel een beschrijving gevonden voor het demonteren van het bestuurdersportierslot, wellicht</div>heb je hier iets aan:</div>
http://www.audi-a2.nl/discussion/1122/l ... -vervangen
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
Ja maar de deur is nog gesloten toestand als ik dat begrijp, dus eerst een manier vinden dat hij de deur open krijgt of paneel gedemonteerd krijgt in gesloten toestand.
Om weten of slot zeker defect is :
Eerst even laten uitlezen of slot defect is en meen dat in historie wordt weggeschreven ,slot af en toe niet werkte zonder je dit niet doorhad de deur niet gebruikte.
Probeer eens terwijl je hem open drukt de klink te wiebelen of de deur bij slothoogte eens te wiebelen.
succes !
grt,
Rolf
:-h
Om weten of slot zeker defect is :
Eerst even laten uitlezen of slot defect is en meen dat in historie wordt weggeschreven ,slot af en toe niet werkte zonder je dit niet doorhad de deur niet gebruikte.
Probeer eens terwijl je hem open drukt de klink te wiebelen of de deur bij slothoogte eens te wiebelen.
succes !
grt,
Rolf
:-h
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.785.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Klinkt als een defect portierslot. Of er moet een kabelbreuk zitten in het scharnierpunt van de deur.
Probeer eens een paar klappen op de deur in de buurt van het slot te geven of de deur een paar keer goed indrukken op die plek, heel soms gaat hij dan open.
Leuk klusje om hem nu open te maken. not....!!!
De portier bekleding er af halen of in ieder geval de bovenkant los wippen als dit lukt, ruit naar beneden en de raamstrip aan de binnen en buitenkant er uit halen.
Dan met een lange pen het slot stuk slaan....... (doet maar even pijn) langs het ruit dat je naar buiten moet drukken, meestal als je een paar klappen op het slot geeft werkt hij weer maar soms moet je hem echt helemaal aan barrels meppen om de deur weer open te krijgen.
Doe dit als je dit gaat doen wel voorzichtig zodat je geen deuk in de deur slaat.
Daarna uiteraard slot v.v. en zorg dan wel dat je de alu plaat er weer goed in zet met kit zodat hij geen water gaat lekken.
Probeer eens een paar klappen op de deur in de buurt van het slot te geven of de deur een paar keer goed indrukken op die plek, heel soms gaat hij dan open.
Leuk klusje om hem nu open te maken. not....!!!
De portier bekleding er af halen of in ieder geval de bovenkant los wippen als dit lukt, ruit naar beneden en de raamstrip aan de binnen en buitenkant er uit halen.
Dan met een lange pen het slot stuk slaan....... (doet maar even pijn) langs het ruit dat je naar buiten moet drukken, meestal als je een paar klappen op het slot geeft werkt hij weer maar soms moet je hem echt helemaal aan barrels meppen om de deur weer open te krijgen.
Doe dit als je dit gaat doen wel voorzichtig zodat je geen deuk in de deur slaat.
Daarna uiteraard slot v.v. en zorg dan wel dat je de alu plaat er weer goed in zet met kit zodat hij geen water gaat lekken.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
Ja koop9 dacht ik ook maar dat is toch uit te lezen als slot wel gezien wordt of kabelbreuk ?
Bij mijn zus was haar A2 was er ook een achterportier die via uitlezen in historie te zien is deze soms haperde...de kans op kabelbreuk of een slot dat stuk gaat..
grt,
Rolf
Bij mijn zus was haar A2 was er ook een achterportier die via uitlezen in historie te zien is deze soms haperde...de kans op kabelbreuk of een slot dat stuk gaat..
grt,
Rolf
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.785.km, juli '13 161.600.km
A2 1.4 BBY '02,

- koop9
Bij vele A2´s staan er storingen in op de achter portiersloten, met de meeting in mei ook bij de meeste.
Vaak ¨safed niet¨ of ¨ontgrendeld niet¨, dit hoeft geen probleem te zijn zolang je de deur nog wel steeds goed van binnen of buiten kunt openen.
Als hij ook maar 1 keer niet goed open gaat dan moet je aan de bel trekken en het slot laten v.v. ander kan het gebeuren dat hij helemaal niet meer open gaat zoals Rinus nu ervaart al wil het niet zeggen dat er bij hem een storing in stond of al eerder en probleem was met openen van de deur want hij kan natuurlijk ook spontaan defect gaan.
Vaak ¨safed niet¨ of ¨ontgrendeld niet¨, dit hoeft geen probleem te zijn zolang je de deur nog wel steeds goed van binnen of buiten kunt openen.
Als hij ook maar 1 keer niet goed open gaat dan moet je aan de bel trekken en het slot laten v.v. ander kan het gebeuren dat hij helemaal niet meer open gaat zoals Rinus nu ervaart al wil het niet zeggen dat er bij hem een storing in stond of al eerder en probleem was met openen van de deur want hij kan natuurlijk ook spontaan defect gaan.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Heb even niet opgelet, was bij mijn vorige auto's gewend dat er altijd nog een palletje/pennetje was dat je omhoog kon trekken als de centrale vergrendeling niet werkt.Is dit in het kader van de diefstalbeveiliging? is hier geen noodoplossing voor zoals bij de achterklepvergrendeling?
<div>
</div>
<div>
</div>
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Nou, ik ga maar van het ergste uit. Ik ga hier zelf niet aan rommelen. De kans, dat ik misschien iets permanent beschadig, zal om de hoek liggen en dan ben ik (of liever vrouwlief) verder van huis. Dit wordt een garageklus, vermoed ik.
By the way, vreemd, dat er op beide voorportieren bij een A2 geen manueel slot zit. Op mijn Avant zitten deze wel, en kan ik altijd alle 4 de portieren met de sleutel openmaken (op de achterportieren zitten geen sloten, net zoals bij de A2).
By the way, vreemd, dat er op beide voorportieren bij een A2 geen manueel slot zit. Op mijn Avant zitten deze wel, en kan ik altijd alle 4 de portieren met de sleutel openmaken (op de achterportieren zitten geen sloten, net zoals bij de A2).
- Audi_gekkie
Geen manueel slot op de voorportieren? :-O
Hier wel hoor, op beide voordeuren.
Hier wel hoor, op beide voordeuren.
- koop9
Bedoel je een cilinderslotje waar de sleutel in kan?
Als een A2 2 cilinderslotjes heeft dan betekent dat dat hij de fabriek uit is gerold zonder afstandsbediening op de centrale vergrendeling.
De reden dat het er niet zit aan de rechter kant bij bijna alle A2´s??? kostenbesparing en het ziet er luxe uit.
Als een A2 2 cilinderslotjes heeft dan betekent dat dat hij de fabriek uit is gerold zonder afstandsbediening op de centrale vergrendeling.
De reden dat het er niet zit aan de rechter kant bij bijna alle A2´s??? kostenbesparing en het ziet er luxe uit.