Contrastekker remblok,

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
aad54
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 nov 2014, 16:32 0 x

Hallo allemaal,Ik heb gisteren nieuwe remschijven en blokken gemonteerd(Zimmerman) Tijdens het plaatsen van de remblok met het signaalsnoer zag ik dat de contrastekker gedeeltelijk is gesmolten (het gedeelte aan de kabelboom) Ik heb dit met wat siliconenkit en ijzerdraad opgelost. Mijn vraag is of iemand dit ook eens aan de hand heeft gehad en of deze contrastekker makkelijk is te vervangen ???Bvd Aad.
foppe

15 nov 2014, 05:57 0 x

Die stekker zit aangegoten aan de kabel en is niet zomaar te vervangen.  Op die manier is ie waterdicht gemaakt. Wat ik een keer  gedaan heb is een stuk van een andere auto gepakt en de hele draad vervangen. Onder de motorkap heb ik het weer vastgesoldeerd en dubbele krimpkous eromheen en daaroverheen weer zwarte isolatietape gedaan.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

16 nov 2014, 14:00 0 x

De goedkoopste en simpelste manier is afknippen en het uit het instrumenten paneel coderen..... of de draden aan elkaar solderen en waterdicht aftapen o.i.d.
Maar dat vroeg je niet.
Alles is weer netjes te maken en ook dit is weer origineel te maken, op de stekker staat het nummer daarmee kan je een ander halen, alleen de pinnen die er in zitten moet je even een juist (uitdruk) gereedschap voor hebben en evt de pinnen v.v. als ze slecht zijn.
Dit is allemaal los te krijgen, alleen voor vele magazijn mannen moeilijk te vinden.

De oplossing van foppe kan ook, de draden kan je overal aanelkaar maken maar heel belangrijk is dat je het heel goed waterdicht maakt, dit zijn de originele stekkers ook ander worden de pinnen en draden groen door weersinvloeden.´
Krimpkous ie een goed middel ervoor.
aad54
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 nov 2014, 20:06 0 x

Ha die Foppe en Koop9,Bedankt voor jullie reactie, hier kan ik wat mee opties voldoende !!!  
Plaats reactie