Gasdempers / gasveren achterklep
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik sta op het punt de gasdempers van de achterklep te vervangen, heb hier al e.e.a over gelezen op het forum van onze ""Oosterburen".
Welke te kopen? Iemand deze al een keer vervangen?
Gr Eric
Welke te kopen? Iemand deze al een keer vervangen?
Gr Eric
Hoi Eric,
Ik heb daar ook iets over gelezen en omdat internet je hersens aantast,
d.w.z. je langetermijngeheugen er niet beter op maakt weet ik alleen nog
dat de conclusie was dat het beter was de originele te nemen i.v.m. met de
opvang van krachten op de achterklep en werking in 2 richtingen. Maar dat zul jij ook gelezen hebben....
Bij die van mij is het eerder een roestprobleem dan een werkingsprobleem.
Over die hersens en internet hier nog een grappige uitleganimatie:
http://freshgadgets.nl/wat-het-internet ... senen-doet
Gompie
Ik heb daar ook iets over gelezen en omdat internet je hersens aantast,
d.w.z. je langetermijngeheugen er niet beter op maakt weet ik alleen nog
dat de conclusie was dat het beter was de originele te nemen i.v.m. met de
opvang van krachten op de achterklep en werking in 2 richtingen. Maar dat zul jij ook gelezen hebben....
Bij die van mij is het eerder een roestprobleem dan een werkingsprobleem.
Over die hersens en internet hier nog een grappige uitleganimatie:
http://freshgadgets.nl/wat-het-internet ... senen-doet
Gompie
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nog niet vervangen, zit de achterspoiler niet vol water? 

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- chipsoer
- Audi A2 clublid
@Gompie: ten dele heb je gelijk, maar ik denk dat je het laatste gedeelte van het "duitse"onderwerp niet gelezen hebt, conclusie daar is dat de Stabilus 24335 gasdempers, de originele zouden moeten zijn. Roest zit er bij die van mij ook aan, ik heb nog van die zilvergrijze, de latere A2,s hebben de zwarte uitvoering.
@Peter_audi_A2: Die gaatjes in de spoiler zitten er bij mijn A2 al enkele jaren in, er zat destijds ook veel water in. Het probleem van de klep is dat hij niet vanzelf helemaal naar boven opengaat, de laatste 10cm moet je handmatig verder omhoog duwen.
@Peter_audi_A2: Die gaatjes in de spoiler zitten er bij mijn A2 al enkele jaren in, er zat destijds ook veel water in. Het probleem van de klep is dat hij niet vanzelf helemaal naar boven opengaat, de laatste 10cm moet je handmatig verder omhoog duwen.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Ik heb even op mijn orginele gasdrukveren van de achterklep gekeken:
bij mij zijn ze zwart van kleur, met de zuigerstang aan de achterklep.
onderdeelnr. : 8Z0 827 552 C
1087PL 0370N 237/03 AD14
Zou eerst vragen wat ze bij de dealer kosten, weet je in ieder geval dat je de goede krijgt.
Ik las voor een paar weken terug in de Autoweek dat gasdrukveren ook nagevuld kunnen worden
bij deze firma: http://www.boensma-gasveren.nl/producten.html
Dat kostte, als het mogelijk is, ongeveer 16 Euro per stuk.
Weet niet of dat interessant is, gezien de prijzen op Ebay voor nieuwe gasdrukveren voor de A2 ...
bij mij zijn ze zwart van kleur, met de zuigerstang aan de achterklep.
onderdeelnr. : 8Z0 827 552 C
1087PL 0370N 237/03 AD14
Zou eerst vragen wat ze bij de dealer kosten, weet je in ieder geval dat je de goede krijgt.
Ik las voor een paar weken terug in de Autoweek dat gasdrukveren ook nagevuld kunnen worden
bij deze firma: http://www.boensma-gasveren.nl/producten.html
Dat kostte, als het mogelijk is, ongeveer 16 Euro per stuk.
Weet niet of dat interessant is, gezien de prijzen op Ebay voor nieuwe gasdrukveren voor de A2 ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- chipsoer
- Audi A2 clublid
Schrik niet !!! Dealerprijs €50,28 p st. Bruto incl.
Ik heb net de Stabilus besteld, €40,00 de 2. Op de Stabilus staat ook 0370N. Ik zal eens berichten als ik ze gemonteerd heb. Maar vlgns de Duitse site hebben ze exacte dezelfde eigenschappen, zowel voor het openen en sluiten van de klep.
Ik heb net de Stabilus besteld, €40,00 de 2. Op de Stabilus staat ook 0370N. Ik zal eens berichten als ik ze gemonteerd heb. Maar vlgns de Duitse site hebben ze exacte dezelfde eigenschappen, zowel voor het openen en sluiten van de klep.
- chipsoer
- Audi A2 clublid
Nou ze zitten er nu een paar dagen op. Wat een verschil !! Je merkt het pas echt als de nieuwe daadwerkelijk gemonteerd zijn, en je merkt ook hoe zwaar het is de klep omhoog te duwen zonder dempers :o De klep gaat nu helemaal zonder het laatste zetje open en en hij gaat met dezelfde kracht ook weer dicht als de originele demper. Heb er een foto,tje van gemaakt oud en nieuwe demper.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Dat is dan weer mooi opgelost voor 40 Euro. Klopt de codering met degene die op mijn A2 zitten?

-
Zijn deze makkelijk te demonteren / monteren?Nou ze zitten er nu een paar dagen op. Wat een verschil !! Je merkt het pas echt als de nieuwe daadwerkelijk gemonteerd zijn, en je merkt ook hoe zwaar het is de klep omhoog te duwen zonder dempers :o De klep gaat nu helemaal zonder het laatste zetje open en en hij gaat met dezelfde kracht ook weer dicht als de originele demper. Heb er een foto,tje van gemaakt oud en nieuwe demper.