Marktplaats topics.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik zie de laatste tijd regelmatig dat er in het marktplaatsforum offtopic wordt gegaan en/of dat er ongevraagd commentaar worden gegeven over de kwaliteit en/of prijs van het aangebodene.
Naar mijn mening levert dit alleen maar vervuilig van het topic en ergernis op voor degene die de spullen te koop aanbiedt.
Ik zag dit op het audioforum staan, misschien iets om in aangepaste vorm te gebruiken?
http://www.audiforum.nl/forum/marktplaa ... lezen.html
Naar mijn mening levert dit alleen maar vervuilig van het topic en ergernis op voor degene die de spullen te koop aanbiedt.
Ik zag dit op het audioforum staan, misschien iets om in aangepaste vorm te gebruiken?
http://www.audiforum.nl/forum/marktplaa ... lezen.html
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
Ja je hebt helemaal gelijk!
Ik ga er zeker opletten.
Ik ga er zeker opletten.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Heb hier nog de gebruikersvoorwaarden op het Volksforum als voorbeeld:
http://www.volksforum.com/forum/announcement.php?f=46
http://www.volksforum.com/forum/announcement.php?f=46
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
ik denk dat je het niet tè streng moet maken.
we zijn tenslotte A2 broeders en willen, kunnen, moeten, mogen elkaar helpen.
-als iemand iets aanbied waarvan de prijs niet goed is mag je dat best zeggen, wellicht raakt hij het anders nooit kwijt....
-als iemand een set wielen aanbied maar er niet bij zet dat het 4 gaats is en dus alleen op de 3L past, mag dat best gemeld worden.....
-als iemand een rode motorkap aanbied en ik reageer er op met mijn zilveren auto, mag best iemand mij er op wijzen dat de kleur niet klopt (raar voorbeeld maar het gaat om het idee) .....
-als iemand iets verkoopt en een ander wil het hebben maar mede forum leden zien dat dat niet past of dat hij op bepaalde specificaties moet letten of nummers om te voorkomen dat het niet past en er hij het weer terug moet sturen als dat al mag.....dan mag dat best gezegd worden....
maar dit wel met de intentie om elkaar te helpen.
eindeloze discussies moeten zéker voorkomen worden, het gaat er tenslotte om dat de verkopende partij van z´n waar af komt en een ander het juiste product koopt.
ik wil peter niet voor zijn forum voeten lopen, maar ik vond dat ik dit even kwijt moest.
peter, als je deze post wilt verwijderen omdat je het er totaal niet mee eens bent zie ik het wel, dan weet ik meteen je antwoord! :mrgreen:
we zijn tenslotte A2 broeders en willen, kunnen, moeten, mogen elkaar helpen.
-als iemand iets aanbied waarvan de prijs niet goed is mag je dat best zeggen, wellicht raakt hij het anders nooit kwijt....
-als iemand een set wielen aanbied maar er niet bij zet dat het 4 gaats is en dus alleen op de 3L past, mag dat best gemeld worden.....
-als iemand een rode motorkap aanbied en ik reageer er op met mijn zilveren auto, mag best iemand mij er op wijzen dat de kleur niet klopt (raar voorbeeld maar het gaat om het idee) .....
-als iemand iets verkoopt en een ander wil het hebben maar mede forum leden zien dat dat niet past of dat hij op bepaalde specificaties moet letten of nummers om te voorkomen dat het niet past en er hij het weer terug moet sturen als dat al mag.....dan mag dat best gezegd worden....
maar dit wel met de intentie om elkaar te helpen.
eindeloze discussies moeten zéker voorkomen worden, het gaat er tenslotte om dat de verkopende partij van z´n waar af komt en een ander het juiste product koopt.
ik wil peter niet voor zijn forum voeten lopen, maar ik vond dat ik dit even kwijt moest.
peter, als je deze post wilt verwijderen omdat je het er totaal niet mee eens bent zie ik het wel, dan weet ik meteen je antwoord! :mrgreen:
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
@koop9,
Allereerst bedankt voor je reaktie.
Ik ben maar een eenvoudige forumgebruiker en heb dus geen mogelijkheid om jouw bericht te verwijderen.
En al zou ik het kunnen, ik zou het niet willen. Dit topic is juist bedoeld om de discussie op gang te brengen ...
Mijn nickname is @Peter_audi_a2, dus niet @Peter, de beheerder van dit forum.
Wat betreft de technische vragen/opmerkingen ben ik het helemaal met @koop9 eens.
Natuurlijk heeft het geen zin om 3L-velgen (4-gaats) aan een nietsvermoedende gewone A2-gebruiker
met 5-gats velgen te verkopen.
Daarom is het ook belangrijk dat de verkoper zoveel mogelijk gegevens
(maatvoering,aantal,gebruikstoestand,serienummers) in zijn advertentie vermeldt.
Zo weet de belangstellende koper wat hij kan verwachten en heeft dan ook de mogelijkheid uit te zoeken of
de gevraagde prijs een reële prijs is.
Mogelijkheden genoeg via Google e.d.
Discussie over de prijs horen naar mijn mening alleen tussen de verkoper en de eventuele koper thuis.
Niet met buitenstaanders die toch niet gaan kopen ...
Allereerst bedankt voor je reaktie.
Ik ben maar een eenvoudige forumgebruiker en heb dus geen mogelijkheid om jouw bericht te verwijderen.
En al zou ik het kunnen, ik zou het niet willen. Dit topic is juist bedoeld om de discussie op gang te brengen ...
Mijn nickname is @Peter_audi_a2, dus niet @Peter, de beheerder van dit forum.
Wat betreft de technische vragen/opmerkingen ben ik het helemaal met @koop9 eens.
Natuurlijk heeft het geen zin om 3L-velgen (4-gaats) aan een nietsvermoedende gewone A2-gebruiker
met 5-gats velgen te verkopen.
Daarom is het ook belangrijk dat de verkoper zoveel mogelijk gegevens
(maatvoering,aantal,gebruikstoestand,serienummers) in zijn advertentie vermeldt.
Zo weet de belangstellende koper wat hij kan verwachten en heeft dan ook de mogelijkheid uit te zoeken of
de gevraagde prijs een reële prijs is.
Mogelijkheden genoeg via Google e.d.
Discussie over de prijs horen naar mijn mening alleen tussen de verkoper en de eventuele koper thuis.
Niet met buitenstaanders die toch niet gaan kopen ...

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
@zeurpiet,
Bedankt voor je reaktie,
De garantievraag vond ik een relevante vraag, omdat deze mede de prijs bepaalt.
Daarom heb ik het in het topic verder niet genoemd.
Wat ik nu wel zag, is dat de aanbieder aangaf dat het een vraagprijs was ...
Dat had hij naar mijn mening beter in het eerste draadje kunnen doen.
Ik had, als ik belangstelling had gehad, gewoon het geld geboden, wat ik ervoor over had
met de wetenschap wat de nieuwprijs is.
Iemand die aan auto's sleutelt, weet meestal ook wat iets kost of kan dit achterhalen.
Je kunt de prijs telefonisch via de dealer/grossier opvragen.
Ik begrijp je redenatie om iemand te beschermen dat hij een verkeerd onderdeel krijgt en/of teveel betaalt,
Maar ergens moet je naar mijn mening een grens trekken.
Waarschuw je de verkoper ook, als hij veel te weinig vraagt?
Bedankt voor je reaktie,
De garantievraag vond ik een relevante vraag, omdat deze mede de prijs bepaalt.
Daarom heb ik het in het topic verder niet genoemd.
Wat ik nu wel zag, is dat de aanbieder aangaf dat het een vraagprijs was ...
Dat had hij naar mijn mening beter in het eerste draadje kunnen doen.
Ik had, als ik belangstelling had gehad, gewoon het geld geboden, wat ik ervoor over had
met de wetenschap wat de nieuwprijs is.
Iemand die aan auto's sleutelt, weet meestal ook wat iets kost of kan dit achterhalen.
Je kunt de prijs telefonisch via de dealer/grossier opvragen.
Ik begrijp je redenatie om iemand te beschermen dat hij een verkeerd onderdeel krijgt en/of teveel betaalt,
Maar ergens moet je naar mijn mening een grens trekken.
Waarschuw je de verkoper ook, als hij veel te weinig vraagt?

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
@zeurpiet, bij deze bedankt voor je reaktie.
Voor de goede orde, ik zie dingen gebeuren op het verkoopforum en geef daar
een reaktie op.
Ik ga niet iedereen tot de orde roepen, ik ben geen moderator, en wil het ook niet zijn.
Ik zou alleen graag willen dat er eens over wordt nagedacht.
Zowel van de koper-, verkoperszijde als ook degene die graag advies geven vanaf de zijlijn.
Daarom heb ik ook de linkjes opgegeven naar andere fora, zodat je kunt zien hoe er daar
mee wordt omgegaan.
Ik hoop zelf dat er meer reakties komen, ook van de moderator/beheerder.
Voor de goede orde, ik zie dingen gebeuren op het verkoopforum en geef daar
een reaktie op.
Ik ga niet iedereen tot de orde roepen, ik ben geen moderator, en wil het ook niet zijn.
Ik zou alleen graag willen dat er eens over wordt nagedacht.
Zowel van de koper-, verkoperszijde als ook degene die graag advies geven vanaf de zijlijn.
Daarom heb ik ook de linkjes opgegeven naar andere fora, zodat je kunt zien hoe er daar
mee wordt omgegaan.
Ik hoop zelf dat er meer reakties komen, ook van de moderator/beheerder.

- Audi_gekkie
[quote="zeurpiet"]Ah ik dacht aan je reacties te zien dat je moderator was.[/quote]
Dat voel ik ook zo.
Als er een discussie plaats vindt die niet thuis hoort op een topic dan hoort @Peter (de enige echte :lol: ) in te grijpen.
Misschien doet hij dat nu ook wel...
Dat voel ik ook zo.
Als er een discussie plaats vindt die niet thuis hoort op een topic dan hoort @Peter (de enige echte :lol: ) in te grijpen.
Misschien doet hij dat nu ook wel...
- Audi_gekkie
[quote="zeurpiet"]:roll:[/quote]
Ik snap wat je bedoelt, maar dit heeft te maken met opmerkingen van Peter_Audi_A2 die hij later gaf
Dat je een keer een opmerking maakt oké...
Ik snap wat je bedoelt, maar dit heeft te maken met opmerkingen van Peter_Audi_A2 die hij later gaf

Dat je een keer een opmerking maakt oké...
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
ik was even in de veronderstelling dat peter de mod was maar dat is andere peter....... :? ik had beter moeten kijken.
vandaar mijn opmerking.
verder zeg ik; leven en laten leven!!! help mekaar waar het kan.
vandaar mijn opmerking.
verder zeg ik; leven en laten leven!!! help mekaar waar het kan.