reservewiel ?
Met een audi a2 1.2 TDI
Ik had laatst een lekke band..... dikke spijker erin
Deze auto is niet voorzien van een reserveband maar van een reparatiesetie met een compressor en een vloeistof die je in de band moet gieten.
Alleen de compressor in de achterbak werkt niet. Het slangetje is afgeknipt ofzo en je kunt 'm daardoor niet aanhaken op je ventiel.
Bovendien gaf anwb wegenwacht man aan dat garages helemaal niet blij zijn met die zelfdichtende vloeistof omdat je dan niets meer met die band kan doen
Ik zoek in ieder geval dus eigenlijk een vervangende luchtpomp / compressor (hoe noem je zoiets ?)
Waarom geen reservewiel bij dit type auto?
Of zijn die er wel ? En zou het niet handiger zijn die gewoon bij je te hebben ?
Deze auto is niet voorzien van een reserveband maar van een reparatiesetie met een compressor en een vloeistof die je in de band moet gieten.
Alleen de compressor in de achterbak werkt niet. Het slangetje is afgeknipt ofzo en je kunt 'm daardoor niet aanhaken op je ventiel.
Bovendien gaf anwb wegenwacht man aan dat garages helemaal niet blij zijn met die zelfdichtende vloeistof omdat je dan niets meer met die band kan doen
Ik zoek in ieder geval dus eigenlijk een vervangende luchtpomp / compressor (hoe noem je zoiets ?)
Of zijn die er wel ? En zou het niet handiger zijn die gewoon bij je te hebben ?
Ook ik ben op dit vlak -helaas- een ervaringsdeskundige. Het gaat mij alleen niet nog een keer overkomen,
ik heb nu permanent een Lupo-band met stalen velg als thuiskomertje achterin de kofferbak liggen.
De bandenmaat van de A2 en de Lupo komen niet exact overeen, maar als noodoplossing moet het kunnen.
Succes.
ik heb nu permanent een Lupo-band met stalen velg als thuiskomertje achterin de kofferbak liggen.
De bandenmaat van de A2 en de Lupo komen niet exact overeen, maar als noodoplossing moet het kunnen.
Succes.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
het oppompbare reservewiel is alleen in 5 gaats velg te krijgen.
helaas dus voor de 1.2L 3L rijder is deze dus niet voor jou auto geschikt.
niet getreurd..... alle 4 gaats velgen van vw audi seat skoda passen er wel op (steek 4 x 100)
een reserve wiel uit een golf 3 zou een mooie oplossing zijn. dit is een klein noodwiel, dus neemt niet te veel ruimte in.
helaas dus voor de 1.2L 3L rijder is deze dus niet voor jou auto geschikt.
niet getreurd..... alle 4 gaats velgen van vw audi seat skoda passen er wel op (steek 4 x 100)
een reserve wiel uit een golf 3 zou een mooie oplossing zijn. dit is een klein noodwiel, dus neemt niet te veel ruimte in.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="gkalsbeek"]Met een audi a2 1.2 TDI
Of zijn die er wel ? En zou het niet handiger zijn die gewoon bij je te hebben ?[/quote]
Ik zou eens bij de dealer informeren, wellicht kunnen ze iets doen in het kader van service ...
Er staat eentje op marktplaats te koop: http://link.marktplaats.nl/702475127
Reden: gewichtsbesparing, ruimtebesparing en geldbesparing.
Ikzelf heb in de afgelopen 25 jaar en ca. 300000 km 2 keer een lekke band gehad. Statistisch gezien
komt het heel weinig voor, wel vervelend als het je overkomt ....
Ik heb bij mijn eigen A2 ook een compressor + afdichtmiddel.
Ik heb toch maar eens gekeken of alles compleet was.
Nu viel mij op dat op het afdichtmiddel een uiterste gebruiksdatum stond. In mijn geval tot juli 2015.
Weet iemand misschien hoeveel jaar het afdichtmiddel houdbaar is en hoe kritisch de uiterste gebruiksdatum is?
Of zijn die er wel ? En zou het niet handiger zijn die gewoon bij je te hebben ?[/quote]
Ik zou eens bij de dealer informeren, wellicht kunnen ze iets doen in het kader van service ...
Er staat eentje op marktplaats te koop: http://link.marktplaats.nl/702475127
Reden: gewichtsbesparing, ruimtebesparing en geldbesparing.
Ikzelf heb in de afgelopen 25 jaar en ca. 300000 km 2 keer een lekke band gehad. Statistisch gezien
komt het heel weinig voor, wel vervelend als het je overkomt ....
Ik heb bij mijn eigen A2 ook een compressor + afdichtmiddel.
Ik heb toch maar eens gekeken of alles compleet was.
Nu viel mij op dat op het afdichtmiddel een uiterste gebruiksdatum stond. In mijn geval tot juli 2015.
Weet iemand misschien hoeveel jaar het afdichtmiddel houdbaar is en hoe kritisch de uiterste gebruiksdatum is?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- joris1980
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Zo'n reparatiesetje vind ik persoonlijk niks.
Kga elk jaar metd A2 naar Spanje & moet dr niet aan denken om met n lekke band en de reparatieset aan de gang te gaan :?.
Heb daarom ook vlak na aanschaf van mn A2 in 2009 een stalen velg met band gekocht, volwaardig wiel. Zodat ik teminste door kan bij een lekke band
Lijkt me niks om op de tolweg door te moeten met een thuiskomertje
Misschien zijn er voor de 3l tdi ook wel stalen velgen te krijgen?
Vriendelijke groet, Joris1980
Kga elk jaar metd A2 naar Spanje & moet dr niet aan denken om met n lekke band en de reparatieset aan de gang te gaan :?.
Heb daarom ook vlak na aanschaf van mn A2 in 2009 een stalen velg met band gekocht, volwaardig wiel. Zodat ik teminste door kan bij een lekke band

Misschien zijn er voor de 3l tdi ook wel stalen velgen te krijgen?
Vriendelijke groet, Joris1980
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="blijmetA2"]APK punt, vervolgens mijn garage...[/quote]
???????????????????huh :o
laat ze dat eens verklaren.... ben heel benieuwd.
het wel of niet hebben van een reserve wiel, compressor of plaksetje is totaal niet van belang voor apk.
???????????????????huh :o
laat ze dat eens verklaren.... ben heel benieuwd.
het wel of niet hebben van een reserve wiel, compressor of plaksetje is totaal niet van belang voor apk.