De "Wat voor werk doe jij" thread
en om aan te sluiten bij Tom. Ik doe ook in lucht. Bij Honeywell Product/Account manager voor woonhuis ventilatie. Wij maken de electronica voor die systemen (naast dingen voor verwarming zoals het Honeywell rondje).
Maar begonnen als hobbiest in reparatie en in/verkoop van electronica en na mijn studie bij Philips research (digitale video recording), toen in duitsland bij de Grundig/Philips video fabriek. Toen naar Wenen, ook video, daarna introductie van DVDR, Harddisk recorder, blu-ray en media center PC. Ondertussen weer in NL en bezig geweest for het watermerken en vingerprinten van audio en video content. Daarna nog bij een innovatie bedrijfje in Amsterdam en nu dus Honeywell. Tussen door nog een projectje gedaan bij de NTR en de tweede kamer.
Zo mijn hele leven in het kort
Maar begonnen als hobbiest in reparatie en in/verkoop van electronica en na mijn studie bij Philips research (digitale video recording), toen in duitsland bij de Grundig/Philips video fabriek. Toen naar Wenen, ook video, daarna introductie van DVDR, Harddisk recorder, blu-ray en media center PC. Ondertussen weer in NL en bezig geweest for het watermerken en vingerprinten van audio en video content. Daarna nog bij een innovatie bedrijfje in Amsterdam en nu dus Honeywell. Tussen door nog een projectje gedaan bij de NTR en de tweede kamer.
Zo mijn hele leven in het kort

- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Als het gaat zo als het gaat, is mijn functie weg gereorganiseerd met ingang van 1 januarie 2014. Dan wordt ik zogenaamd her-plaatser, en, in worst case scenario, is er niets, schuif ik het SBK (Sociaal BeleidsKader) van Defensie in. Zoals iedereen ondertussen wel weet, gaat de Defensie grof reorganiseren.
Ben ondertussen bezig met de voorbereidingen van een eigen bedrijfje, gerelateerd aan aparaten met 4 wielen
. Eerst in het klein, om te kijken of het voedingsgrond gaat vinden. Samen met een maat al meer dan een jaar langzaam bezig hiermee.
Ben ondertussen bezig met de voorbereidingen van een eigen bedrijfje, gerelateerd aan aparaten met 4 wielen

- Audi_gekkie
@Rinus
Dat is heftig Rinus!
Op jouw leeftijd is het lastig om een andere baan te vinden, maar wees gerust dat geld af vanaf 35 jaar :?
Ik hoop dat je slaagt in je opzet.
Dat is heftig Rinus!
Op jouw leeftijd is het lastig om een andere baan te vinden, maar wees gerust dat geld af vanaf 35 jaar :?
Ik hoop dat je slaagt in je opzet.
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Audi-gekkie"]@Rinus
Dat is heftig Rinus!
Ik hoop dat je slaagt in je opzet.[/quote]
Thanx !! We gaan wel zien waar de bal heen rolt. Zoals gezegt, krijg ik hoe dan ook het sociale vangnet van Defensie mee, dus ik heb nog genoeg "marge".
Ik ga niet bij de pakken neer zitten.
Dat is heftig Rinus!
Ik hoop dat je slaagt in je opzet.[/quote]
Thanx !! We gaan wel zien waar de bal heen rolt. Zoals gezegt, krijg ik hoe dan ook het sociale vangnet van Defensie mee, dus ik heb nog genoeg "marge".

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@Rinus,
Hieronder een voorbeeld waar ontslag toe kan leiden:
Mijn eerste baas zat meer dan 25 jaar geleden in een vergelijkbare situatie: bedrijf falliet, hij werkloos.
Hij is toen een eigen bedrijf in zijn vakgebied gestart, en haalde met ups en downs, steeds meer
opdrachten binnen.
Enige jaren geleden (ik werk er zelf al lang niet meer), kreeg ik een uitnodiging ter gelegenheid
van het 25 jarig bestaan van het bedrijf. Inmiddels is het bedrijf overgenomen door de een van de zonen.
Zie het als een nieuwe uitdaging, en leeftijd is in dit geval een voordeel door de (levens)ervaring.
Bij deze veel succes met de onderneming.
Hieronder een voorbeeld waar ontslag toe kan leiden:
Mijn eerste baas zat meer dan 25 jaar geleden in een vergelijkbare situatie: bedrijf falliet, hij werkloos.
Hij is toen een eigen bedrijf in zijn vakgebied gestart, en haalde met ups en downs, steeds meer
opdrachten binnen.
Enige jaren geleden (ik werk er zelf al lang niet meer), kreeg ik een uitnodiging ter gelegenheid
van het 25 jarig bestaan van het bedrijf. Inmiddels is het bedrijf overgenomen door de een van de zonen.
Zie het als een nieuwe uitdaging, en leeftijd is in dit geval een voordeel door de (levens)ervaring.
Bij deze veel succes met de onderneming.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Na 25 jaar ICT salesmanagement ook ten prooi gevallen aan de "reorganisatie" drift....
Eigen bedrijf begonnen in Webdesign en Car Detailing.
Lekker knoeien met www en seo en daarnaast mooie auto's poetsen.
Nog geen seconde spijt van.
Groet Paul
Groet Paul
[quote="Paladore"]Na 25 jaar ICT salesmanagement ook ten prooi gevallen aan de "reorganisatie" drift....
Groet Paul[/quote]
Mooie website Paul, werk wat je levert ziet er erg goed uit!!!
Groet Paul[/quote]
Mooie website Paul, werk wat je levert ziet er erg goed uit!!!
- Marc
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik werk als marketer voor Nalco Champion. http://www.nalco.com/eu De business unit waar ik voor werk levert producten en diensten voor de olie- en gas industrie. Ik werk voornamelijk met de Downstream klanten (de olieraffinaderijen en de petrochemie). Een uitermate interessante industrie! 

A2 Kristallblau; 1.4 benzine; 16" Style velgen; Open Sky System (werkt!); Concert 2 Radio/CD...