Audi A2 kopen: waar op letten, audio, budget

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Plaats reactie
Susteren

08 nov 2014, 18:46 0 x

Hallo,
<div>Ik zoek een vervanger voor m'n Fiat Punto, en de A2 benzine lijkt me werkelijk ideaal. Weinig vaste lasten, leuk uiterlijk (naar mijn mening) wat nogsteeds erg modern uitziet en vrij veel ruimte.
Nu vraag ik me af waar ik op moet letten als ik er een 2e hands aanschaf. Ik heb gelezen dat ze best betrouwbaar zijn, mijn budget is zo'n 2500 tot 3500 euro. Valt daar een leuke A2 voor te kopen?
Verder vraag ik me af hoe het standaard audiosysteem is, is het goed te doen qua speakers? De headunit vervang ik denk ik sowieso, en bouw waarschijnlijk een actieve subwoofer in onder de stoel. Ik hoef niet persé gigantisch veel bass, maar houd wel van een rijke geluidservaring. Passen standaard speakersetjes in de wagen zoals deze? http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/PI ... langId=-11
Alvast bedankt voor de reacties!

</div>
Susteren

08 nov 2014, 18:59 0 x

En graag zou ik "wit licht" willen hebben, dus met een minder gele kleurtemperatuur. Het liefst vervang ik dan zowel stadslicht als grootlicht. Welke lampen kan ik het beste aanschaffen? Wat ik me dan meteen afvraag is of het mogelijk is om de knipperlampen en remlichten met LED lampen te vervangen (zodat ze echt aan en uitgaan), is dat mogelijk of lukt dat niet zonder moeilijke aanpassingen?
Seller

08 nov 2014, 22:15 0 x

Opzich niet zo moeilijk, kies er een uit zou ik zeggen
http://occasions.autoscout24.nl/?atype= ... stomertype

Led verlichting zou moeten lukken voor de volledige verlichting, alleen is dat volgens mij nog al prijzig.
Pocoloco

08 nov 2014, 23:56 0 x

Standaard radio is het beste en het mooiste ,geluid van de boxen is prima en als je wat bass wil zie linkje

http://www.audi-a2.nl/discussion/3329/a ... den#latest
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 nov 2014, 08:12 0 x

Als je het al niet gedaan had, lees de aankooptips op dit forum eens door.Prijsklasse van 2500-3500 Euro is wel een lastige.Je komt dan al snel bij een autohandelaar met bouvier-garantie terecht.Eventueel een particulier zou nog een mogelijkheid zijn, houdt in beide gevallen rekening metextra geld voor het doen van (achterstallig) onderhoud.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Susteren

09 nov 2014, 13:16 0 x

Is de standaard radio echt het beste? Wil graag ook mp3'tjes kunnen afspelen, dacht dus aan een aftermarket radio aangezien ik hoorde dat deze vaak ook voor een verbetering in geluidskwaliteit zorgde. Dan maar een adaptertje op de standaard radio zetten? :)
Dat subwoofer topic had ik al gelezen inderdaad, maar zat eerder te denken aan een kleinere voor onder de stoel. Ben niet echt een DIY'er. 
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

09 nov 2014, 16:13 0 x

Op een audi radio kan je een mp3 kastje zetten.
Dan kan je sd kaart, usb, aux  aan sluiten (soms zit er verschil voor aai phone en andere smartphone´s, daar moet je even op letten)  je hebt ze ook met car-kit.
Prijzen vallen erg mee, kijk op Ebay.de  en toets audi A2 mp3 in dan zie je ze vanzelf.
Let op !!! dat je geen audi chorus 1 hebt want dan kan het niet....

Alle andere audi radio´s wel.
Onderstaande chorus kan dus niet voorzien worden van mp3.
(ja het kan wel maar dan moet je eerst een ander kastje inbouwen waar alle speakers doorgaan en daar weer een mp3 kastje op zetten maar dat is erg omslachtig en prijzig)

Afbeelding
Audi_gekkie

10 nov 2014, 00:22 0 x

Andere speakers inbouwen is geen probleem.
Als je van een mooi geluid houdt, let dan wel op dat je een A2 koopt met ook speakers in de achterdeuren of nog beter één die een bose-systeem heeft.
Wat hier al werd geopperd, de standaard radio's geven het beste geluid en als je een A2 hebt met bestuurdersinformatie in je dashboard, dan werkt deze alleen met de standaard radio's.

Onderstaand een link voor het aansluiten van een audio-link (mp3-speler):
http://www.audi-a2.nl/discussion/1688/audio-link/p1
Peter

11 nov 2014, 09:30 0 x

@koop9 op de Yatour kun je via de AUX ook weer een bluethooth receiver aansluiten. Na wat experimenteren ben ik bij deze uitgekomen: http://www.amazon.de/gp/product/B009OBC ... ge_o04_s00
Dit is de enige die ik kon vinden die niet in de slaapstand gaat als er geen muziek gespeeld wordt, het is nu dus: contact aan is muziek. Ik hoef niet meer op knoppen te drukken.
Audi_gekkie

11 nov 2014, 22:21 0 x

Even oftopic: @Peter deze kun je ook gebruiken als car-kit?
Zoja, hoe neem je een gesprek aan en kun je het microfoontje van de Yatour ook gebruiken?
Normaliter gebruik je deze van Yatour, maar deze is bij mij vanaf fabriek defect :(

Afbeelding
Plaats reactie