Hoi Peter,
Ik heb die pdf inderdaad gevonden, alleen heb niet voldoende kennis van een motorblok om te zien waar dat onderdeel zit. Het ziet er niet naar uit dat het erg lastig los te halen is. Wie kan me op weg helpen...moet ik die bronzen pijp volgen?
Dat is inderdaad de pijp die de EGR uitlaat met het intlaatspruitstuk verbindt.
Heb hem zelf ook proberen te verwijderen maar hiervoor moet e.a. weggenomen worden waar ik toen geen zin in had.
Overigens kun je de EGR klep wel wegnemen zonder de pijp weg te nemen, wel oplossen.
[quote="Ronald Verveek"]
Overigens kun je de EGR klep wel wegnemen zonder de pijp weg te nemen, wel oplossen.[/quote]
Wel oplossen? De EGR klep? :lol:
Maar ff serieus ik snap 'm niet.
Ik heb mij laten vertellen dat de bediening van de EGR klep door een vacuüm wordt bediend.
Door het rubberen slangetje die dat vacuüm veroorzaakt af te koppelen is de EGR klep buiten bedrijf.
[quote="Audi-gekkie"][quote="Ronald Verveek"]
Overigens kun je de EGR klep wel wegnemen zonder de pijp weg te nemen, wel oplossen.[/quote]
Wel oplossen? De EGR klep? :lol:
Maar ff serieus ik snap 'm niet.
Ik heb mij laten vertellen dat de bediening van de EGR klep door een vacuüm wordt bediend.
Door het rubberen slangetje die dat vacuüm veroorzaakt af te koppelen is de EGR klep buiten bedrijf.[/quote]
De EGR klep zit klem tussen de koperen pijp en uitlaatspruitstuk.
Om genoeg ruimte te creeren om deze er er tussenuit te kunnen halen moest ik de koperen pijp aan de inlaatspruikstuk-zijde oplossen of eigenlijk de boutjes er compleet uit halen.
De EGR klep in mijn 1.4 benzine heeft een stekkeraansluiting en werkt als zodanig met een electrische spoel.
Wel zit er een ontluchting op.
ja joh.... jullie oliestokers moeten het met een slangetje doen om de egr aan te sturen.
wij van de hi-tech euro 95 consumerende 4 cilinders zijn door de fabriek bedeeld met een elektrische egr klep die direct door de ecu word aangestuurd.
echter gaat de egr bij de diesel nagenoeg niet defect waar bij de benzine de egr nog wel eens voor een brandend motorstoringslampje zorgt.
dat dan wel weer....... :oops: :oops: :oops:
[quote="koop9"]ja joh.... jullie oliestokers moeten het met een slangetje doen om de egr aan te sturen.
wij van de hi-tech euro 95 consumerende 4 cilinders zijn door de fabriek bedeeld met een elektrische egr klep die direct door de ecu word aangestuurd. [/quote]
Zeg benzinebroeder wat wil je nou met je 4 cilinder?
Wij dieselbuffels doen hetzelfde met 3 cilinders :mrgreen: