Bij koude start storingsmelding.
Incidenteel heb ik bij een koude start een storingsmelding in het dashbord display.
De storing meldt zich ca 1 a 2 minuten na de het starten.
De storing is in het rood knipperend met fluitende zoemer en toont thermometer met golfjes.
Dit is volgens mij een temperatuurstoring motor/koelvloeistof.
Koelvloeistof staat in het expansievat precies tussen min en max.
De stekker op expansievat heb ik los gehad en ingespoten met wd40.
**strong text**Wie heeft goede suggesties waar ik nog verder naar moet kijken.**strong text**
De storing meldt zich ca 1 a 2 minuten na de het starten.
De storing is in het rood knipperend met fluitende zoemer en toont thermometer met golfjes.
Dit is volgens mij een temperatuurstoring motor/koelvloeistof.
Koelvloeistof staat in het expansievat precies tussen min en max.
De stekker op expansievat heb ik los gehad en ingespoten met wd40.
**strong text**Wie heeft goede suggesties waar ik nog verder naar moet kijken.**strong text**
- Audi_gekkie
Spuit in dit soort contacten niet overdreven WD40 of contactspray.
Het contact wordt daardoor nog minder!
Beter om de contacten waar mogelijk schoon te maken met schone doek of droog te maken met een föhn.
Het contact wordt daardoor nog minder!
Beter om de contacten waar mogelijk schoon te maken met schone doek of droog te maken met een föhn.
- Gideon
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
@pier: Heb hem wel eens laten uitlezen, en toen stond er inderdaad iets daarover bij, maar weet niet exact meer wat het was. Aangezien de niveausensor een maakcontact is, zou je de stekker er af kunnen halen en met een simpel draadje even beide polen met elkaar kunnen verbinden. Als ie dan geen foutmelding meer geeft zit het in de niveausensor.
Gideon,
Vanmiddag het storingsgeheugen uitgelezen, uitkomst "no codes"
Stekker op expansietankje los gemaakt dit geeft wel een storingsmelding koelvloeistof ( wel met een vertraging)
Ik heb voorlopig in de stekker een doorverbinding gemaakt.
Vanavond even zitten Googlen, bij Autoweek vond ik een zelfde problematiek.
De vloeistofpeilsensor bestaat uit twee metalenstiftjes.
Deze stiftjes kunnen vervuilen/corroderen en geleide dan niet optimaal meer.
Het motormanagement ziet dan een te laag koelvloeistofpeil.
Oplossing het koelvloeistoftankje vervangen, schijnt relatief goedkoop te zijn.
pier
9
Vanmiddag het storingsgeheugen uitgelezen, uitkomst "no codes"
Stekker op expansietankje los gemaakt dit geeft wel een storingsmelding koelvloeistof ( wel met een vertraging)
Ik heb voorlopig in de stekker een doorverbinding gemaakt.
Vanavond even zitten Googlen, bij Autoweek vond ik een zelfde problematiek.
De vloeistofpeilsensor bestaat uit twee metalenstiftjes.
Deze stiftjes kunnen vervuilen/corroderen en geleide dan niet optimaal meer.
Het motormanagement ziet dan een te laag koelvloeistofpeil.
Oplossing het koelvloeistoftankje vervangen, schijnt relatief goedkoop te zijn.
pier
9
Wie weet het juiste onderdeelnr van het koelvloeistof expansievat van 1.4 benz. BBY motor 2002 ?
Nu de temperatuur weer lager wordt komt de storing van koelvloeistofnivo weer incidenteel terug.
Van de zomer de doorverbinding in de stekker eruit gehaald toen geen storingsmelding ook het expansietankje toen nog gedemonteerd en ontvet met amonia.
pier
Nu de temperatuur weer lager wordt komt de storing van koelvloeistofnivo weer incidenteel terug.
Van de zomer de doorverbinding in de stekker eruit gehaald toen geen storingsmelding ook het expansietankje toen nog gedemonteerd en ontvet met amonia.
pier
http://www.partscats.info/audi/en/?i=ca ... _id=984504Wie weet het juiste onderdeelnr van het koelvloeistof expansievat van 1.4 benz. BBY motor 2002 ?
pier