nieuw aangemeld

Stel hier jezelf en je A2 voor.
JDuijnker

31 jan 2015, 19:08 0 x

Zo, ook maar aangemeld op het A2 forum. Eigenlijk met reden om meer info te kunnen lezen over de A2.

Na diverse (lease-) auto's gereden te hebben, waaronder een 8P audi A3 en als laatste een 2011 ford focus titanium diesel zakelijk(lease), nu sinds een jaar een 2002 ford Ka 7th edition(van mijn vrouw).
Echter mijn vrouw vind de Ka toch wat te klein en is erg gecharmeerd van de Audi A2. maar een ford focus of mercedes A-klasse bestaat ook tot de mogelijkheden. Ik ben ook (nog) lid op het focusclub.nl forum (vertegenwoordigerjohan) vanwege mijn lease focus, en de gezelligheid.

we hebben hier al wat rond gelezen, een forum is niet nieuw voor me, met name om te lezen wat aandachtspunten zijn voor aanschaf van een eventuele A2. Voorkeur zou dan uitgaan naar een benzine versie vooralsnog. op internet staan er best aardig wat te koop, maar veel verschillen in prijzen. rond de 4000-5000 zou onze voorkeur hebben.

ik houd dus dit forum ook in de gaten en ben benieuwd naar jullie ervaringen.

onze Ka:

![enter image description here](http://i1025.photobucket.com/albums/y31 ... a2af89.jpg "enter image title here")

![geen standaard interieur](http://i1025.photobucket.com/albums/y31 ... 7ba0b6.jpg "enter image title here")
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

31 jan 2015, 20:14 0 x

Welkom hier en netjes dat je je even voorstelt zonder dat er een A2 op de oprit staat! Gebeurt niet vaak ;-).

Je kunt hier ontzettend veel informatie vergaren, lees met name de aankooptips even door. Die zullen je goed kunnen helpen. Er worden in NL veel aangeboden, maar er wordt ook veel geimporteerd. Het is maar net hoe specifiek je wensen zijn. Ik heb me hier eerst ook goed ingelezen voordat ik de knoop doorhakte.

Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
foppe

01 feb 2015, 03:23 0 x

Hallo Johan welkom hier,

Goed dat je je oriënteert in de verschillende auto'staat. Je zult verbaasd staan hoe uitgekiend de A2 is ontworpen en bijv. prima voor 4 volwassenen de ruimte bied. Maar ook dubbele bodem, de achterbank die in delen te verwijderen is, de kwaliteit van afwerking, de veilige monocock carosserie etc...

De A2 was zijn tijd ver vooruit en vond het leuk dat een collega verbaasd was dat ie al 14 jaar was. Hij dacht een jaartje of 2!

Geweldig :>

Maar kijk maar eens goed rond en oriënteer je maar goed, want iedereen heeft zijn eigen specifieke wensen.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

01 feb 2015, 11:40 0 x

Welkom op het forum en succes met het vinden van een mooie A2.

Ik zou in ieder geval eens een proefrit maken met een A2 die bij je in de buurt te koop staat. De A2 heeft bepaalde eigenschappen waar je even aan moet wennnen.
Voor mij was dit bijvoorbeeld het wat lastige wegrijden bij stilstand (kwaaltje van
de benzine uitvoering), en het uitzicht schuin links naar voren wat wordt belemmerd door
de dikke voorruitstijlen. Is trouwens iets dat bij meer MPV-achtigen voorkomt.
Als laatste de zijwindgevoeligheid op de snelweg bij sterke wind, kan ook te maken hebben
met schokdempers die op leeftijd beginnen te raken.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
HansJan
Moderator

01 feb 2015, 13:29 0 x

Waarom wij zo gek zijn van onze Kogel:

http://www.audi-a2.nl/discussion/2166/w ... dat#latest
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Audi_gekkie

01 feb 2015, 13:50 0 x

Hallo voornaam naamgenoot,
Welkom hier. Zeker top dat je je voorsteld zonder een A2 te bezitten. :)
Je zult vast het één en ander al gevonden hebben op het forum, maar voor de zekerheid geef ik je dit: http://www.audi-a2.nl/discussion/844/aa ... rst#latest

Zeker intressant http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/Hauptseite en http://www.audia2museum.de/7.html

We weten wat je zoekt en wat je budget is dus zullen we zeker tips aandragen.
Zoek je trouwens een 1.4 of toch de veel pittigere 1.6?

Succes met het zoeken.

PS Last van roesten zul je niet hebben in tegenstelling tot de meeste Ka's ;)
JDuijnker

30 mar 2015, 21:00 0 x

Dank jullie wel voor de positieve reacties. Wij hebben deze avond een eerste testrit gemaakt in een A2, 1.4 in poepie luxe uitvoering. Alleen leder en het open dak zat er niet op.

Voor ons absoluut een A2 waar we zeer serieus een nachtje over gaan slapen.
Wat ons opviel tijdens ons ritje: (een hele nette particulier welke betrouwbaar overkomt)

Strakke wegligging,( heerlijk!), ruimte binnenin, ook achterin!, de zit achter het stuur is prima, alleen het zicht naar achteren in de binnenspiegel wat minder. Geen probleem voor mij, maar mijn vriendin vond het wat minder. Alles went zei ik, gewoon vaak genoeg rijden, dan leer je hem zelf kennen... ;)

Alles degelijk in elkaar (ik heb al eens A3 8P lease gereden) en dit voelde vergelijkbaar. En een heerlijke geluidsinstallatie! Wat ik ook uit mijn A3 heerlijk vond, met dank aan BOSE!

Minpuntje(s):
De onderzijde van de voordeur binnen panelen enigsinds "verrot" door lekkage denk ik.
En ikzelf had het idee dat hij "zwaar" stuurde. Mijn vriendin vond het meevallen, maar die rijdt niet heel veel, behalve in het weekend.

Ik kwam verschillende dingen tegen over het sturen, over iets van een G250 sensor?
zijn er hier mensen bekend met dit?
HansJan
Moderator

30 mar 2015, 21:21 0 x

Bedoel je deze: http://link.marktplaats.nl/m902860573

Niet zo moeilijk te vinden met de genoemde opties ;-). En inderdaad ontzettend mooi én compleet! Het S-Line stuurembleem is vrij ongebruikelijk en in deze kleursamenstelling uniek. Het doet mij vermoeden dat dit een versie is met S-Line onderstel maar geen S-Line interieur (sportstoelen, donkere hemel, etc). Zeker gezien je opmerking over het weggedrag. De 17 inch velgen ontbreken nog. De BOSE installatie hebben wij ook en is inderdaad geweldig! Ook elektrische ramen achter is geen veel voorkomende optie, erg handig. Nog interessanter: hij is origineel Nederlands.

De stuurbekrachtiging is zoals @pocoloco al aangaf relatief licht. Wij hebben ook een 1.4 en die kan ik ook niet als zwaar betitelen. De rotte deurpanelen zijn niet goed. Merk op dat de deurpanelen in deze tint lastig te krijgen zijn. Zeker met het BOSE speakerrooster alhoewel ik niet zeker weet of die roosters om te wisselen zijn.

Het is wellicht een idee dat iemand met kennis van zaken met je meekijkt. Ik zou toch eens een PB-tje aan @koop9 wagen.

Succes!
Rein
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

30 mar 2015, 22:20 0 x

Ik sluit me aan bij Hans Jan, als je zelf niet zo deskundig bent dan zou ik een "expert" mee laten kijken, voorkomt wellicht wat nare verrassingen en bij particuliere verkoop draai je zelf op voor die verrassingen.
En als het die uit de link is, lijkt op papier een mooie. Staat wel al een tijdje te koop, dus wellicht wil de verkoper nog wel (heel) wat aan de prijs doen... :D
Audi_gekkie

30 mar 2015, 23:02 0 x

Als dit de auto is die @HansJan aangeeft, waarom verkoopt hij de auto naar 2 maanden weer door?
Plaats reactie