ze zijn ook een stuk duurder dan achteraf alu.
reden.... audi wil niet dat je ze snel krom rijd op een stoeprand iets dat wel gebeurd met de meeste achteraf setjes.
vooral de binnenzijde van de velg is erg dun en zacht bij achteraf setjes. prijsverschil moet ergens vandaan komen.
van alle kromme velgen die ik heb gezien is denk ik 95 % niet origineel .
meer alu, steviger, duurder en meer gewicht.
rij maar eens (denkbeeldig) rechtsaf in zijn geheel de stoep op, als 1e gaat je rechter wiel de stoep op met de buitenzijde van de velg waar je spaken zitten, dan komt het linker wiel die met de binnenzijde van het velgbed waar geen spaken zitten de stoep raakt.
de originele kunnen dit tot op zekere hoogte wel hebben door de dikte en stevigheid van de velgen.
doe je dit met de lichtere achteraf velgen dan heb je zomaar een deuk in je velg aan de binnenzijde.
een veel voorkomend probleem..
en daarom maken de auto merken dikkere duurdere velgen.[/quote]
Zijn de "Schmiedeleicht felgen" (origineel geleverd door Audi voor de A2 en 6 kg zwaar) dan ook
ook niet zo sterk als de andere originele velgen voor de A2?
