Audi A2 1.4 TDI S-Line FULL OPTIONS!
- Audi_gekkie
Hoi Gijsbert, wat mooi dat een liefhebber deze auto gekocht heeft!
Welkom hier en geniet zo meteen van je mooie A2.
Welkom hier en geniet zo meteen van je mooie A2.
Vandaag was de grote dag. Althans voor mij want de koop zou vandaag officieel beklonken worden.
Om een lang verhaal kort te houden; de auto is nog steeds te koop. We, Jan en ik, zijn er dus niet uit gekomen.
Ik had de auto nog niet gezien omdat ik helaas afgelopen maandag voor niets naar Ruurlo was gereden. Door een misverstand was de auto niet aanwezig maar ik wel...
Vandaag heb ik de auto dus pas kunnen bezichtigen en vooral ook kunnen rijden.
De reden dat de koop niet doorgegaan is laat ik even in het midden. Laten we het er op houden dat er een aantal dingen waren die niet voldeden aan mijn verwachtingen. Helaas!
Om een lang verhaal kort te houden; de auto is nog steeds te koop. We, Jan en ik, zijn er dus niet uit gekomen.
Ik had de auto nog niet gezien omdat ik helaas afgelopen maandag voor niets naar Ruurlo was gereden. Door een misverstand was de auto niet aanwezig maar ik wel...
Vandaag heb ik de auto dus pas kunnen bezichtigen en vooral ook kunnen rijden.
De reden dat de koop niet doorgegaan is laat ik even in het midden. Laten we het er op houden dat er een aantal dingen waren die niet voldeden aan mijn verwachtingen. Helaas!
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gijsbert, jammer dat het uiteindelijk toch niet is gelukt.
Succes met je verdere zoektocht!
Succes met je verdere zoektocht!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Ik vind het inderdaad ook heel jammer. Maar, Drenthe, je zegt precies waar het voor mij ook voor een groot gedeelte om gaat; voor deze auto en met name ook de vraagprijs ligt voor mij de lat der verwachting op een bepaald niveau. Een vraagprijs waar niet veel aan af te dingen viel. De staat viel ook enigszins tegen na de info die ik over de auto had verkregen. Helaas kon de auto hieraan niet voldoen. Simpel gezegd heeft de auto meer gebruikssporen dan ik had verwacht en gehoopt voor deze prijs (oa. instap sporen op leer aan stoelen, stoeprand schade aan net gespoten velgen, (sleutel)krasjes in lak, etc.).
Ook bleek het dak problemen te geven terwijl er in eerste instantie alleen een 'hikje' in zou zitten.
Daarnaast voldeden de rijeigenschappen ook niet geheel aan wat ik had verwacht. De auto is echt heeeel erg stug en hard en iets minder 'fel' dan gedacht. Veel stugger dan mijn eerdere Seat Ibiza Cupra. Dit is met de kilometers die ik voornemens ben er mee te maken gewoon onpraktisch en erg oncomfortabel.
Ik was vanmiddag oprecht teleurgesteld dat het deze auto niet is geworden. Toch ben ik uiteindelijk blij met deze beslissing omdat de auto voor mij niet helemaal voldoen aan de vereisten voor een auto waar veel woon-werk kilometers mee gereden moeten worden, met op regelmatige basis ook de rest van het gezin inclusief zoonlief (stuiterend) in een kinderstoel op de achterbank aan boord.
Ook bleek het dak problemen te geven terwijl er in eerste instantie alleen een 'hikje' in zou zitten.
Daarnaast voldeden de rijeigenschappen ook niet geheel aan wat ik had verwacht. De auto is echt heeeel erg stug en hard en iets minder 'fel' dan gedacht. Veel stugger dan mijn eerdere Seat Ibiza Cupra. Dit is met de kilometers die ik voornemens ben er mee te maken gewoon onpraktisch en erg oncomfortabel.
Ik was vanmiddag oprecht teleurgesteld dat het deze auto niet is geworden. Toch ben ik uiteindelijk blij met deze beslissing omdat de auto voor mij niet helemaal voldoen aan de vereisten voor een auto waar veel woon-werk kilometers mee gereden moeten worden, met op regelmatige basis ook de rest van het gezin inclusief zoonlief (stuiterend) in een kinderstoel op de achterbank aan boord.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Jammer dat de auto niet aan de verwachtingen heeft kunnen voldoen.
De stugge vering is een beetje inherent aan het model: relatief laag gewicht/korte wielbasis.
Dit wrdt nog versterkt door de 17 inch wielen met laagprofielbandjes ...
Ga je nog op zoek naar een andere A2 of heeft het model definitief afgedaan door het (in jouw beleving te ) stugge onderstel?
De stugge vering is een beetje inherent aan het model: relatief laag gewicht/korte wielbasis.
Dit wrdt nog versterkt door de 17 inch wielen met laagprofielbandjes ...

Ga je nog op zoek naar een andere A2 of heeft het model definitief afgedaan door het (in jouw beleving te ) stugge onderstel?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Deze keer reageer ik via dit forum en niet per mail, omdat ik toch duidelijk wil maken (ook aan de andere lezers) dat deze auto wel "klopt" en ik altijd open ben in mijn informatie. Deze A2 is echt uniek in zijn compleetheid en topconditie.Gijsbert schreef:Ik vind het inderdaad ook heel jammer. Maar, Drenthe, je zegt precies waar het voor mij ook voor een groot gedeelte om gaat; voor deze auto en met name ook de vraagprijs ligt voor mij de lat der verwachting op een bepaald niveau. Een vraagprijs waar niet veel aan af te dingen viel. De staat viel ook enigszins tegen na de info die ik over de auto had verkregen. Helaas kon de auto hieraan niet voldoen. Simpel gezegd heeft de auto meer gebruikssporen dan ik had verwacht en gehoopt voor deze prijs (oa. instap sporen op leer aan stoelen, stoeprand schade aan net gespoten velgen, (sleutel)krasjes in lak, etc.).
Ik respecteer je besluit om van de koop af te zien. Je had de auto immers nog niet zelf kunnen bekijken.
Maar ik wil toch een paar dingen rechtzetten.
Over de koopprijs waren we het na onderhandeling eerder al eens geworden. De prijs was dus al lager geworden. Maandag had ik er ook al ervoor gezorgd dat je je auto kon verkopen aan een garage hier in Ruurlo voor een voor jou acceptabele prijs. Verder heb je toen ik gisteren met de auto bij je langs kwam niet gezegd dat je hem te duur vond.Een vraagprijs waar niet veel aan af te dingen viel
Er waren enkele kleine krasjes aan de auto, dit is echter minimaal voor een auto van 8 jaar. Ik heb alle informate die ik van te voren van de eigenaar had gekregen aan je gemeld.Simpel gezegd heeft de auto meer gebruikssporen dan ik had verwacht en gehoopt voor deze prijs
Over het dak heb ik je van te voren geinformeerd, ik heb namelijk het volgende naar je gemaild:Ook bleek het dak problemen te geven terwijl er in eerste instantie alleen een 'hikje' in zou zitten.
"Ik heb navraag gedaan naar de werking van het Open Sky schuif-/kanteldak. De huidige eigenaar heeft het slechts enkele keren gebruikt. Het openen gaat zonder problemen, maar het sluiten gaat stroef. Hij heeft het bewust verder niet meer gebruikt om het dak niet te forceren."
Wij hebben samen een proefrit gemaakt. Toen ik vroeg hoe je hem vond rijden, was je niet ontevreden. Daarom verbaast me dit.De auto is echt heeeel erg stug en hard en iets minder 'fel' dan gedacht.
Je vertelde me uiteindelijk dat je toch van de koop afzag, omdat je er geen 'goed gevoel' bij had. Ik had graag op dat moment je argumentatie gehoord, zodat we dit ter plekke nog hadden kunnen bespreken.
Voor de rest respecteer ik je afweging en hoop ik dat je een andere passende auto vindt.

Groet,
Jan Eenink
Eenink Auto's
PS. Inmiddels heb ik gisteren zelf de auto aangekocht om aan een andere liefhebber te verkopen.

- Audi_gekkie
[quote="Gijsbert"]De auto is echt heeeel erg stug en hard en iets minder 'fel' dan gedacht. Veel stugger dan mijn eerdere Seat Ibiza Cupra. Dit is met de kilometers die ik voornemens ben er mee te maken gewoon onpraktisch en erg oncomfortabel.[/quote]
Dit is inherent aan een S-line. Deze heeft een sportonderstel en 17 inch velgen waardoor het haast niet stugger kan.
Maak eens een proefrit in een niet S-line met het liefst 15 inch velgen en je zult veel meer comfort krijgen.
Dit is inherent aan een S-line. Deze heeft een sportonderstel en 17 inch velgen waardoor het haast niet stugger kan.
Maak eens een proefrit in een niet S-line met het liefst 15 inch velgen en je zult veel meer comfort krijgen.