Uitgelijnd en nóg staat stuur iets naar links en trekt de auto naar rechts weg.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Ik had zeker niet dat de auto iets naar een kant trok. Ook remde hij kaars recht.Overigens is de extreme slijtage na de uitlijning gestopt.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Offtopic : @Audi_gekkie, wellicht goed om de verbetering na het uitlijnen nog even in het betreffende topic te vermelden.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Nou, hier is ie dan:
[img]http://[IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/640x48 ... vJNF4e.png[/img][/img][img]http://[IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/640x48 ... jPYPo9.png[/img][/img]
[img]http://[IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/640x48 ... vJNF4e.png[/img][/img][img]http://[IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/640x48 ... jPYPo9.png[/img][/img]
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Rapport is jammer genoeg niet te lezen (staat trouwens niet veel rood op). 

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vind het wel vreemd dat de afwijking van de wielvlucht van rechts naar links is gegaan, terwijl deauto nog steeds naar rechts trekt. Voor de rest lijkt alles binnen de toleranties te vallen ...
Edit: In het topic wat ik eerder heb gepost geeft @Koop9 het volgende aan:<i>""Dat de wielvlucht voor niet helemaal perfect staat is niet zo heel erg, geen zorgen over maken.
</i><i>de wielvlucht lukt alleen door het subframe te verschuiven maar soms haal je het niet en is het niet anders, je zal er meestal niet veel van merken tenzij het een grote afwijking is want dan zal hij gaan trekken naar 1 kant."</i>
Hopelijk kom je hier wat verder mee ...
Edit: In het topic wat ik eerder heb gepost geeft @Koop9 het volgende aan:<i>""Dat de wielvlucht voor niet helemaal perfect staat is niet zo heel erg, geen zorgen over maken.
</i><i>de wielvlucht lukt alleen door het subframe te verschuiven maar soms haal je het niet en is het niet anders, je zal er meestal niet veel van merken tenzij het een grote afwijking is want dan zal hij gaan trekken naar 1 kant."</i>
Hopelijk kom je hier wat verder mee ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Je wielvlucht (camber) heeft een flinke afwijking die het naar rechts trekken kan veroorzaken.
Wat ik vreemd vind is dat de wielvlucht vooraf heel goed stond en nu niet meer..... de rechter stond wel in het rood maar ze stonden wel nagenoeg gelijk en dat is het belangrijkst.
Lijkt er op dat ze geprobeerd hebben om het gelijk te krijgen en de subframe bouten hebben los gedraaid en dat toen het subframe naar links in geschoten en dat ze die niet meer terug kregen.....
Ik zelf had van de wielvlucht afgebleven want die was prima.
het trekken en het scheve stuur kan door die wielvlucht komen maar het kan ook in de banden zitten (zoals al eerder geroepen) zelfs bij nieuwe banden kan dit gebeuren.
Mijn advies;
---Laat ze die wielvlucht goed zetten en daarna weer de sporing want die veranderd dan weer en vooral het stuur in de midden stand blokkeren, hier is b.v. een speciale stuur waterpas voor.
---En als het niet weg is daarna de wielen of de banden (ligt er aan of er een draairichting op zit) wisselen van L.V. naar R.V.
---Het kan ook door de achterbanden komen en evt die ook van L.A naar R.A. wisselen
Dit alles 1 voor 1 doen en testen.
Nooit het stuur er af halen om dit recht te zetten, daarmee haal je een foute uitlijning niet mee weg, door goed uit te lijnen is de stand van het stuur (vooraf) niet belangrijk deze moet na het uitlijnen recht staan.
Hij moet hem echt wel goed kunnen krijgen, is mij altijd gelukt maar het kan soms arbeid intensief zijn.....
Wat ik vreemd vind is dat de wielvlucht vooraf heel goed stond en nu niet meer..... de rechter stond wel in het rood maar ze stonden wel nagenoeg gelijk en dat is het belangrijkst.
Lijkt er op dat ze geprobeerd hebben om het gelijk te krijgen en de subframe bouten hebben los gedraaid en dat toen het subframe naar links in geschoten en dat ze die niet meer terug kregen.....
Ik zelf had van de wielvlucht afgebleven want die was prima.
het trekken en het scheve stuur kan door die wielvlucht komen maar het kan ook in de banden zitten (zoals al eerder geroepen) zelfs bij nieuwe banden kan dit gebeuren.
Mijn advies;
---Laat ze die wielvlucht goed zetten en daarna weer de sporing want die veranderd dan weer en vooral het stuur in de midden stand blokkeren, hier is b.v. een speciale stuur waterpas voor.
---En als het niet weg is daarna de wielen of de banden (ligt er aan of er een draairichting op zit) wisselen van L.V. naar R.V.
---Het kan ook door de achterbanden komen en evt die ook van L.A naar R.A. wisselen
Dit alles 1 voor 1 doen en testen.
Nooit het stuur er af halen om dit recht te zetten, daarmee haal je een foute uitlijning niet mee weg, door goed uit te lijnen is de stand van het stuur (vooraf) niet belangrijk deze moet na het uitlijnen recht staan.
Hij moet hem echt wel goed kunnen krijgen, is mij altijd gelukt maar het kan soms arbeid intensief zijn.....