Uitgelijnd en nóg staat stuur iets naar links en trekt de auto naar rechts weg.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Je hebt nieuwe velgen, heb je gecontroleerd of ze allemaal dezelfde ET-waarde hebben?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
Stuur kun je gewoon rechtzetten en dan kan de uitlijner de stand van de wielen er op aanpassen.
<i>"Je hebt nieuwe velgen, heb je gecontroleerd of ze allemaal dezelfde ET-waarde hebben?"</i>Zou dat niet direct bij de uitlijning blijken?
Kreeg elders nog de suggestie dat mogelijk het subframe uit positie is. Dan kan je uitlijnen wat je wil maar zul je altijd afwijkingen houden tenzij je gaat compenseren. Dat vertaalt zich dan weer in extreme/schuine bandenslijtage en laat dat nou net t geval zijn geweest met de Hankooks die op de originele zomerset zaten....
Kreeg elders nog de suggestie dat mogelijk het subframe uit positie is. Dan kan je uitlijnen wat je wil maar zul je altijd afwijkingen houden tenzij je gaat compenseren. Dat vertaalt zich dan weer in extreme/schuine bandenslijtage en laat dat nou net t geval zijn geweest met de Hankooks die op de originele zomerset zaten....
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
<font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">Had je dit topic al gelezen, lijkt er verdacht veel op:</font>http://www.audi-a2.nl/discussion/3282/e ... rbanden/p1
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Thanks! Had k nog niet gelezen...<div>Taai draadje en mooie illustratie van het onbegrip dat er bestaat rondom sporing, camber, wielvlucht en uitlijnen.</div>Probeer zelf gaandeweg te bevatten waarop t aankomt bij t verhelpen van diverse stuurstand, scheeftrek en bandenslijtage problemen maar heb nog steeds niet t gevoel de materie te beheersen.Vervelend daarvan is dat je dan als klant eigenlijk niet goed weet waarop (allemaal) te letten bij de diverse uitlijners...
Overigens wacht ik nog op mn uitlijn rapport.Zodra die er is zal ik m plaatsen.
Overigens wacht ik nog op mn uitlijn rapport.Zodra die er is zal ik m plaatsen.