Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 nov 2013, 11:45 0 x

[quote="pocoloco"]Vandaag de Cree ledlampen gemonteerd en de gelijk winterklaar gemaakt en in de Waxoil gezet. :mrgreen:

Het verschil van kleur ;) [/quote]
Op de foto lijkt er iets meer sprake van strooilicht, maar dat kan in de praktijk natuurlijk anders zijn. Waar heb je deze lampen gekocht? En was de montage eenvoudig? Kan je ook nog iets melden over het gebruik van de AB?

Verder is zo'n ruimte om de auto onder handen te nemen toch verdomd makkelijk. Ik heb nog niet eens een carport :(

In navolging op @advanced heb ik ook de schroeven van de kentekenplaatverlichting vervangen en was een prima buitenklusje. ;-) Ik bleek er ook mooi op tijd bij te zijn, want de schroeven waren al aan het rotten. Voor €0,40 4 nieuwe gehaald en ik weet zeker dat die niet meer zullen roesten.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pocoloco

25 nov 2013, 20:54 0 x

@ Gekkie, reikwijdte is gewoon ruk!! Ging van ochtend naar mijn werk richting zeeland sjonge wat was het donker ,zag gewoon niets met deze lampen :evil:
Morgen gaan ze er gelijk weer uit ,ik heb het over de koplampen niet over de mistlampen die geven wel goed licht.

@ HansJan ,montage is gewoon een lamp verwisselen. Die ruimte is een hele leuke bijkomstigheid ja. De vrouw zei gisteren vind je het erg als ik ga werken ?
Nee hoor ,ga ik lekker mee :mrgreen:

Hier heb je een filmpje van de AB die bedoelt is voor de DRL verlichting , niet het knipperende gedeelte maar gewoon aan en uit functie zonder aanpassing van draden door lussen en solderen :lol:

http://youtu.be/8WxqkZr7lNg
Audi_gekkie

25 nov 2013, 22:59 0 x

[quote="pocoloco"]@ Gekkie, reikwijdte is gewoon ruk!! Ging van ochtend naar mijn werk richting zeeland sjonge wat was het donker ,zag gewoon niets met deze lampen :evil:
Morgen gaan ze er gelijk weer uit ,ik heb het over de koplampen niet over de mistlampen die geven wel goed licht.[/quote]

Daar zat ik al op te wachten ;)
Je had de moeite kunnen besparen.
topic1971.html?start=10

Misschien dat het over een paar jaar met de techniek beter is, maar daar zijn het type lampen niet naar.
Pocoloco

30 nov 2013, 23:04 0 x

Deze week 3 dagen in yerseke gewerkt bij een autoschadebedrijf . niet aan een A2 maar aan 1 van zijn grote broers. :mrgreen:
Deze audi had een wok melding dus krijgt een flinke inspectie van de RDW :geek:
Auto was al gedemonteerd ,dus richtbank op en aan de slag :P
Er is gewerkt met zogeheten groene delen [gebruikte milieu vriendelijk ;) ] is veel goedkoper maar ook meer arbeid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 dec 2013, 10:58 0 x

Mooi, hoor...

Maar wat is een WOK melding?
Rinus

02 dec 2013, 11:07 0 x

Gisteren op de Autosalon in Rotterdam geweest. In alle Audi's gezeten, die er stonden, en de A3 Sportback in S-Line trim, heeft wel mijn hart gestolen. Groot genoeg, geweldig interieur met dito stoelen, goede zitpositie en gewoon een mooie auto.
ArjenE
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 dec 2013, 13:14 0 x

[quote="Rinus"]Mooi, hoor...
Maar wat is een WOK melding?[/quote]

Google is your best friend: http://www.rdw.nl/kentekenprocessen/Pag ... uring.aspx
Rinus

02 dec 2013, 22:30 0 x

En hoewel een A2 zelf niet kan roesten, zijn er onderdelen van de wielophanging / aandrijving, die dat wel kunnen. Bij het wisselen van zomer naar wintersloffen had ik al gezien, dat een stukje van de stab. stang en de aandrijfas links verroest waren.

De auto maar even de garage in getrokken, voorwielen eraf gehaald en de desbetreffende delen ontroest, in de primer en in de zwarte lak weer gezet. Tevens gelijk maar alle vloeistofjes nagelopen en een klein beetje olie bijgevuld.
Slinetje

11 dec 2013, 22:37 0 x

Vandaag het slot van de kofferbak laten vervangen.
Het veertje dat er voor moet zorgen dat de haak vast blijft zitten was gebroken.
65 euri's armer maar het is weer elkaar en op het display is weer te zien hoe koud het is.

groetjes,
Slinetje
Pocoloco

12 dec 2013, 20:41 0 x

Ja hoor ,weer een grote broer gerepareerd deze week .
Maar nu met nieuwe delen en wat uitdeukwerk :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding