condensvorming airco
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Rinus"]Tja, kan ik me eigenlijk niet meer zo herinneren.... Ik weet nog wel, dat mijn vrouw zei, dat de auto toen in het begin "raar" rook. Maar zij heeft een veel scherpere neus dan ik.[/quote]
Bedankt voor je reaktie. Mijn eigen A2 ruikt niet "raar", maar dan is dus mijn eigen interpretatie. Alleen de condenssporen
op de voorruit die af en toe opkomen bij het niet gebruiken van de airco.
Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd wat de uiteindelijke oplossing was van het probleem van @Henkje.
Bedankt voor je reaktie. Mijn eigen A2 ruikt niet "raar", maar dan is dus mijn eigen interpretatie. Alleen de condenssporen
op de voorruit die af en toe opkomen bij het niet gebruiken van de airco.
Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd wat de uiteindelijke oplossing was van het probleem van @Henkje.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Ik ben zelf ook nog steeds heel erg benieuwd.
Heb afgelopen weer tijdens het noodweer van donderdagavond last van plotseling beslaan van de ramen aan
de binnenzijde (de airco werkte niet, het was net 2 graden boven nul).
Door handmatig bedienen van de ventilatie (alle warme lucht op de voorruit) gelukkig de boel weer helder gekregen.
Moest wel even kijken hoe dat ook alweer ging ...
Een stel draaiknoppen, zoals ik in de Golf 3 had, is dan toch handiger. Die zet je blindelings in de goede stand.
Heb afgelopen weer tijdens het noodweer van donderdagavond last van plotseling beslaan van de ramen aan
de binnenzijde (de airco werkte niet, het was net 2 graden boven nul).
Door handmatig bedienen van de ventilatie (alle warme lucht op de voorruit) gelukkig de boel weer helder gekregen.
Moest wel even kijken hoe dat ook alweer ging ...
Een stel draaiknoppen, zoals ik in de Golf 3 had, is dan toch handiger. Die zet je blindelings in de goede stand.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
[quote="Johan 3L"]Citaat: "Door handmatig bedienen van de ventilatie (alle warme lucht op de voorruit) gelukkig de boel weer helder gekregen.
Moest wel even kijken hoe dat ook alweer ging ..."
Daar is toch één knop voor bij climate control?[/quote]
Klopt, maar normaal gesproken staat hij bij mij altijd op automatisch (evt. met airco uitgeschakeld). Is inderdaad de
knop rechts bovenin op het paneel ...
Bij de golf 3 bediende ik de draaiknoppen van de ventilatie op de tast, bij de Audi moet je toch even kijken ...
Moest wel even kijken hoe dat ook alweer ging ..."
Daar is toch één knop voor bij climate control?[/quote]
Klopt, maar normaal gesproken staat hij bij mij altijd op automatisch (evt. met airco uitgeschakeld). Is inderdaad de
knop rechts bovenin op het paneel ...
Bij de golf 3 bediende ik de draaiknoppen van de ventilatie op de tast, bij de Audi moet je toch even kijken ...

Ik heb ook soortgelijke condenssporen aan de binnenzijde van de voorruit gehad en die bleken veroorzaakt door een lekkende kitnaad van de voorruit.
Deze was na vervanging niet goed afgekit waardoor er water via de rechter a-stijl in de wagenbodem verdween.
Het loshalen van de grote rubberen doppen aan de onderzijde van de wagen leverde grote plassen water op!
Hierna een tijd met kranten op de vloer in de weer geweest tot de boel weer droog was.
Verder heb ik bij erg vochtig weer ook vrij lang last van nog beslagen ramen ondanks een goed werkende afwatering van de airco.
Dan toch maar weer de airco aan, hij zit er per slot van rekening niet voor niets in.
Deze was na vervanging niet goed afgekit waardoor er water via de rechter a-stijl in de wagenbodem verdween.
Het loshalen van de grote rubberen doppen aan de onderzijde van de wagen leverde grote plassen water op!
Hierna een tijd met kranten op de vloer in de weer geweest tot de boel weer droog was.
Verder heb ik bij erg vochtig weer ook vrij lang last van nog beslagen ramen ondanks een goed werkende afwatering van de airco.
Dan toch maar weer de airco aan, hij zit er per slot van rekening niet voor niets in.