A2 binnenkort niet meer welkom in Antwerpen en mogelijks nog andere steden in België... !!!
Hoe wordt die elektriciteit opgewekt dan? Ik vind het allemaal een beetje hypocriet.... BTW heb niets tegen elektrisch rijden, maar bij het opwekken van electriciteit wordt ook fossiele brandstof verstookt en is niet co2 neutraal....
" Alleen wrijving geeft glans"
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
<font color="#000000" style="background-color: rgb(255, 255, 255);">@Audi_gekkie </font>
<font color="#000000">Er is geen 1 A2 ooit met roetfilter geleverd !!! </font>
<font color="#000000">Als er 1 onder zit is het achteraf inbouw.</font>
<font color="#000000">Niet alleen de BHC maar ook de ATL 90pk heeft euro 4</font>
<font color="#000000">Nou weet ik dat dit mede is omdat er een gekoelde EGR op zit, deze koelt de uitlaatgassen met koelvloeistof (uitlaatgas heet - koelvloeistof +/- 90 graden ) daardoor een koelere aanvoer van uilaatgas om nogmaals te verbranden, en daardoor minder roet en alle andere uitstoot.</font>
<font color="#000000">Maar een 1,2 heeft ook een gekoelde EGR en die is euro 3 dus dat zou weer niet opgaan maar dit komt volgens mij omdat de 1,2 uit 1999 stamt en de ATL 4 jaar later is gekomen en weer is fijn geslepen</font>
<font color="#000000">Er is geen 1 A2 ooit met roetfilter geleverd !!! </font>
<font color="#000000">Als er 1 onder zit is het achteraf inbouw.</font>
<font color="#000000">Niet alleen de BHC maar ook de ATL 90pk heeft euro 4</font>
<font color="#000000">Nou weet ik dat dit mede is omdat er een gekoelde EGR op zit, deze koelt de uitlaatgassen met koelvloeistof (uitlaatgas heet - koelvloeistof +/- 90 graden ) daardoor een koelere aanvoer van uilaatgas om nogmaals te verbranden, en daardoor minder roet en alle andere uitstoot.</font>
<font color="#000000">Maar een 1,2 heeft ook een gekoelde EGR en die is euro 3 dus dat zou weer niet opgaan maar dit komt volgens mij omdat de 1,2 uit 1999 stamt en de ATL 4 jaar later is gekomen en weer is fijn geslepen</font>
Mee eens hoor, De verliezen zijn nog veel groter, door de lange afstanden die moet worden afgelegd. Je raakt gauw 8-15% kwijt door de hoogspanningskabels.
Het wordt alleen echt neutraal, als je met zon- of windenergie de auto weer oplaadt. Ooit komt dat er wel denk ik, maar op dit moment is dit nog niet terzake.
Het wordt alleen echt neutraal, als je met zon- of windenergie de auto weer oplaadt. Ooit komt dat er wel denk ik, maar op dit moment is dit nog niet terzake.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ook Rotterdam is met milieuzone's bezig:
http://www.autoweek.nl/nieuws/30930/rot ... igen-weren
Wordt afwachten waar ik over 10 jaar met mijn benzine-A2 nog terecht kan ...
http://www.autoweek.nl/nieuws/30930/rot ... igen-weren
Wordt afwachten waar ik over 10 jaar met mijn benzine-A2 nog terecht kan ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ombouwen met een A1 TFSI 1.2 of 1.4 motor wellicht als het past?
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- CvP
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 23:23
- Locatie: Weststellingwerf
- Motortype: (nog) geen Audi A2
In de codes van de auto staat vermeld welke milieucategorie de auto is.Bij mij staat de vermelding "0GG = Emission standard EU4"
Je kunt het dus zelf uitzoeken.
Vraag me wel af hoe het gaat als ik dus een groene stikker op het raam plak en een controlerende instantie o.b.v. het bouwjaar (2004) constateert dat dat niet correct is.
Iemand suggesties?
edit: RDW.nl geeft bij mijn kenteken aan dat de milieuklasse niet bekend is. Via een omweg ben ik terecht gekomen op vwe.nl en die geeft netjes aan dat mijn auto een categorie 4 aanduiding heeft.
Je kunt het dus zelf uitzoeken.
Vraag me wel af hoe het gaat als ik dus een groene stikker op het raam plak en een controlerende instantie o.b.v. het bouwjaar (2004) constateert dat dat niet correct is.
Iemand suggesties?
edit: RDW.nl geeft bij mijn kenteken aan dat de milieuklasse niet bekend is. Via een omweg ben ik terecht gekomen op vwe.nl en die geeft netjes aan dat mijn auto een categorie 4 aanduiding heeft.
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Even de vw / audi boeken in gedoken, google raadplegen, lastige materie....
Hang me er niet aan op maar volgens mij is dit het.....
--ANY 45kw TDI = euro 3 D4 3L = <font style="background-color: rgb(51, 204, 0);">groene</font> sticker
--AMF 55kw TDI = euro 3 D3 5L = <font style="background-color: rgb(255, 255, 0);">gele</font> sticker, maar achteraf roetfilter geeft wel een groene sticker.
--BHC 55kw TDI = euro 4 , 5L = groene sticker
--ATL 66kw TDI = euro 4 , 5L = groene sticker
D3 & D4 is een Duitse uitlaatgas norm die mede bepalend is voor de kleur van de sticker in Duitsland (bij D4 zijn de eerste 30 seconde euro 3 en daarna is de motor euro 4)
3L staat voor; minder dan 90 gr co2/km
5L staat voor; minder dan 120 gr co2/km
de benzine motoren hebben;
AUA 55kw = euro 4
BBY 55kw = euro 4
BAD 81kw = euro 4
http://www.umweltplakette-1.de/info.html
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_230.pdf
Hang me er niet aan op maar volgens mij is dit het.....
--ANY 45kw TDI = euro 3 D4 3L = <font style="background-color: rgb(51, 204, 0);">groene</font> sticker
--AMF 55kw TDI = euro 3 D3 5L = <font style="background-color: rgb(255, 255, 0);">gele</font> sticker, maar achteraf roetfilter geeft wel een groene sticker.
--BHC 55kw TDI = euro 4 , 5L = groene sticker
--ATL 66kw TDI = euro 4 , 5L = groene sticker
D3 & D4 is een Duitse uitlaatgas norm die mede bepalend is voor de kleur van de sticker in Duitsland (bij D4 zijn de eerste 30 seconde euro 3 en daarna is de motor euro 4)
3L staat voor; minder dan 90 gr co2/km
5L staat voor; minder dan 120 gr co2/km
de benzine motoren hebben;
AUA 55kw = euro 4
BBY 55kw = euro 4
BAD 81kw = euro 4
http://www.umweltplakette-1.de/info.html
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_230.pdf