leuning bank klapt niet meer om
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="pocoloco"]Allemaal heel mooi ,maar hoe zit het nu met je stoel ?? :mrgreen:
tis 2 min werk ,zie al 3 paginas voorbij komen ,smijt die stoel naar beneden het is maar een auto hoor geen vrouw !! :lol:[/quote]
Jij bent meer van de "niet lullen maar poetsen" methodiek hè? :lol: :lol: :lol:
Ben het met je eens dat er wat meer resultaat gedeeld mag worden, maar de informatie is ook niet geheel onbelangrijk. Mijn avonden zijn vaak zo druk met gezinnetje, dat er ik er niet meer aan denk. En met de iPad op schoot en een kop koffie is het forum dan een leuk tijdverdrijf. Moet daarna eigenlijk direct van de bank springen en de (uit)smijter uithangen. :mrgreen:
Weet je wat? Ik doe eerst die kop koffie en dan gaan we smijten. Ben zo weer terug.
Edit: helaas, niet gelukt. Hoe hard ik ook smijt, de kogels laten zich niet zomaar opzij drukken. En ze moeten plm 3 à 4mm in de flens overbruggen voordat ze weer naar buiten kunnen komen en dat is teveel om op deze manier op te lossen. Ook als ik op de stoel druk uitoefen levert het niets op. Alternatief is om met een ronde tang de drie kogels in de pen te drukken en dan hopen dat de veer er overheen wil.
tis 2 min werk ,zie al 3 paginas voorbij komen ,smijt die stoel naar beneden het is maar een auto hoor geen vrouw !! :lol:[/quote]
Jij bent meer van de "niet lullen maar poetsen" methodiek hè? :lol: :lol: :lol:
Ben het met je eens dat er wat meer resultaat gedeeld mag worden, maar de informatie is ook niet geheel onbelangrijk. Mijn avonden zijn vaak zo druk met gezinnetje, dat er ik er niet meer aan denk. En met de iPad op schoot en een kop koffie is het forum dan een leuk tijdverdrijf. Moet daarna eigenlijk direct van de bank springen en de (uit)smijter uithangen. :mrgreen:
Weet je wat? Ik doe eerst die kop koffie en dan gaan we smijten. Ben zo weer terug.
Edit: helaas, niet gelukt. Hoe hard ik ook smijt, de kogels laten zich niet zomaar opzij drukken. En ze moeten plm 3 à 4mm in de flens overbruggen voordat ze weer naar buiten kunnen komen en dat is teveel om op deze manier op te lossen. Ook als ik op de stoel druk uitoefen levert het niets op. Alternatief is om met een ronde tang de drie kogels in de pen te drukken en dan hopen dat de veer er overheen wil.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
nee nee zo gaat het niet , geen geweld tegen onze schatjes uitoefenen aub :cry:
doe alleen de leuning naar voren en laat de zitting op zijn plek, druk dan de leuning flink door boven op de zitting en trek tegelijkertijd aan de hendel aan de achterkant van de stoel. dan moet de pen de kogels vrij geven zodat hij weer in het gat past.
dit evt doen als je de stoel op de grond hebt staan als je het makkelijker vind.
zo lukte het bij mij ook.
doe alleen de leuning naar voren en laat de zitting op zijn plek, druk dan de leuning flink door boven op de zitting en trek tegelijkertijd aan de hendel aan de achterkant van de stoel. dan moet de pen de kogels vrij geven zodat hij weer in het gat past.
dit evt doen als je de stoel op de grond hebt staan als je het makkelijker vind.
zo lukte het bij mij ook.
- HansJan
- Moderator
[quote="koop9"]nee nee zo gaat het niet , geen geweld tegen onze schatjes uitoefenen aub :cry:
zo lukte het bij mij ook.[/quote]
Het ging mij ook aan het hart, dus ik ben er na 4 pogingen maar mee gestopt.
Dus als ik het goed begrijp worden de kogels vrijgegeven zodra je aan de hendel trekt? Dat verklaart direct de werking van de hendel. Je zou dan verwachten dat de bussen door de druk van de veren weer over de kogels zouden schieten als je aan de hendel zou trekken, maar dat gebeurt in mijn geval niet. Ik zal er nog eens naar kijken dit weekend.
Als de oplossing is gevonden vullen we gelijk de Howto van @Audie-gekkie aan!
Dus als ik het goed begrijp worden de kogels vrijgegeven zodra je aan de hendel trekt? Dat verklaart direct de werking van de hendel. Je zou dan verwachten dat de bussen door de druk van de veren weer over de kogels zouden schieten als je aan de hendel zou trekken, maar dat gebeurt in mijn geval niet. Ik zal er nog eens naar kijken dit weekend.
Als de oplossing is gevonden vullen we gelijk de Howto van @Audie-gekkie aan!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
[quote="HansJan"][quote="koop9"]nee nee zo gaat het niet , geen geweld tegen onze schatjes uitoefenen aub :cry:
Als de oplossing is gevonden vullen we gelijk de Howto van @Audie-gekkie aan![/quote]
Jammer dat je in Arnhem woon anders had ik het wel even voor je gedaan het is echt heel simpel!!
Als de oplossing is gevonden vullen we gelijk de Howto van @Audie-gekkie aan![/quote]
Jammer dat je in Arnhem woon anders had ik het wel even voor je gedaan het is echt heel simpel!!
- HansJan
- Moderator
[quote="pocoloco"]Jammer dat je in Arnhem woon anders had ik het wel even voor je gedaan het is echt heel simpel!![/quote]
Als het mij niet lukt laat ik de eer aan jou, see you in Barendrecht! 8-)
Als het mij niet lukt laat ik de eer aan jou, see you in Barendrecht! 8-)
[quote="HansJan"][quote="pocoloco"]Jammer dat je in Arnhem woon anders had ik het wel even voor je gedaan het is echt heel simpel!![/quote]
Als het mij niet lukt laat ik de eer aan jou, see you in Barendrecht! 8-)[/quote]
oke thanks :mrgreen:
Als het mij niet lukt laat ik de eer aan jou, see you in Barendrecht! 8-)[/quote]
oke thanks :mrgreen:
- HansJan
- Moderator
Het is me toch gelukt!!
Niet op de @pocoloco methodiek met grof geweld, maar met liefde zoals verzocht door @koop9. :mrgreen:
@Audi-gekkie: voeg deze maar toe aan de Howto!
De handeling is eigenlijk relatief eenvoudig:
- Ontgrendel de leuning en klap deze neer.
- Trek aan de hendel aan de achterkant van de zitting zodat de zitting opgeklapt kan worden.
- Zorg ervoor dat beide ringen in de bovenste positie zitten. Dit kan eenvoudig door ze omhoog te duwen. Je bent er dan zeker van dat de positie van de zitting goed is om de ringen in het chassis te kunnen laten zakken.
- Breng nu de zitting weer omlaag en ga er bovenop zitten met gezicht naar achteren gericht.
- Spreid de bovenbenen en plaats de knieën op de hoeken van de leuning.
- Pak de hendel vast, trek deze omhoog en duw nu heel hard op de leuning.
- Als het goed is zullen beide nokken weer in de uitsparingen vallen en vergrendeld worden.
- Verlaat de leuning, pak de hendel beet en ontgrendel de zitting.
- Controleer of beide bussen over de kogellagers zitten, dus bijna onderaan.
- Indien niet het geval, herhaal dan bovenstaande handeling.
- Indien wel in orde, pak dan de bovenkant van de rugleuning met de een had vast en de onderkant van de rugleuning met de andere hand. Duw nu de onderkant van de leuning met een ferme klap naar beneden zodat deze goed in het chassis vergrendeld wordt.
- Controleer de zitting aan beide kanten en breng dan de leuning omhoog en vergrendel deze in de slotplaat.
Weer een probleem opgelost en ervaring rijker!

Niet op de @pocoloco methodiek met grof geweld, maar met liefde zoals verzocht door @koop9. :mrgreen:
@Audi-gekkie: voeg deze maar toe aan de Howto!
De handeling is eigenlijk relatief eenvoudig:
- Ontgrendel de leuning en klap deze neer.
- Trek aan de hendel aan de achterkant van de zitting zodat de zitting opgeklapt kan worden.
- Zorg ervoor dat beide ringen in de bovenste positie zitten. Dit kan eenvoudig door ze omhoog te duwen. Je bent er dan zeker van dat de positie van de zitting goed is om de ringen in het chassis te kunnen laten zakken.
- Breng nu de zitting weer omlaag en ga er bovenop zitten met gezicht naar achteren gericht.
- Spreid de bovenbenen en plaats de knieën op de hoeken van de leuning.
- Pak de hendel vast, trek deze omhoog en duw nu heel hard op de leuning.
- Als het goed is zullen beide nokken weer in de uitsparingen vallen en vergrendeld worden.
- Verlaat de leuning, pak de hendel beet en ontgrendel de zitting.
- Controleer of beide bussen over de kogellagers zitten, dus bijna onderaan.
- Indien niet het geval, herhaal dan bovenstaande handeling.
- Indien wel in orde, pak dan de bovenkant van de rugleuning met de een had vast en de onderkant van de rugleuning met de andere hand. Duw nu de onderkant van de leuning met een ferme klap naar beneden zodat deze goed in het chassis vergrendeld wordt.
- Controleer de zitting aan beide kanten en breng dan de leuning omhoog en vergrendel deze in de slotplaat.
Weer een probleem opgelost en ervaring rijker!
Haha ,bijna de zelfde methode HansJan lees ik.
Breng nu de zitting weer omlaag en ga er bovenop zitten met gezicht naar achtereen gericht.
- Spreid de bovenbenen en plaats de knieën op de hoeken van de leuning = leun met je rug op de zitting en zet je af op de hemel letop!! draag geen stilleto,s
fermeklap = grofgeweld
Fijn dat het eindelijk gelukt is
Breng nu de zitting weer omlaag en ga er bovenop zitten met gezicht naar achtereen gericht.
- Spreid de bovenbenen en plaats de knieën op de hoeken van de leuning = leun met je rug op de zitting en zet je af op de hemel letop!! draag geen stilleto,s

fermeklap = grofgeweld

- HansJan
- Moderator
[quote="pocoloco"]leun met je rug op de zitting en zet je af op de hemel letop!! draag geen stilleto,s :mrgreen:
fermeklap = grofgeweld
[/quote]
:lol: je bent me er een!
Heb jij nu geen bulten achterop je dak? :lol:
fermeklap = grofgeweld

:lol: je bent me er een!
Heb jij nu geen bulten achterop je dak? :lol:
- Audi_gekkie
[quote="HansJan"]Het is me toch gelukt!!
@Audi-gekkie: voeg deze maar toe aan de Howto! [/quote]
Bedankt.
Ik zal volgende week een How To maken, incl. bulten in het dak :lol:

@Audi-gekkie: voeg deze maar toe aan de Howto! [/quote]
Bedankt.
Ik zal volgende week een How To maken, incl. bulten in het dak :lol: