Vandaag ben ik op bezoek geweest bij Jan Eenink. Hij heeft mij zijn stamgarage aanbevolen voor het vervangen van de distributieriem. Ook omdat ze een acceptabel tarief hanteren. Het gaf me tevens de mogelijkheid om eens een lange rit te maken en zo het brandstofverbruik nog eens te controleren.
Terwijl de auto bij de garage onder handen werd genomen heeft hij mij een rondleiding langs alle auto's gegeven die hij te koop heeft staan of waar hij momenteel aan werkt om ze verkoopklaar te maken. Zijn grote bedrijfshal is daar uitermate geschikt voor. Nadat de auto klaar was heb ik hem ook binnen gestald om een aantal klussen aan mijn auto uit te voeren:
- Inbouwen van het S-Line sportstuur, foto's volgen in mijn Project S draadje
- inventarisatie inbouwen cruise control ( toch wel een zeer pittige en tijdrovende klus, voor een volgende keer )
- Inbouwen comfortmodule knipperlicht, wat werkt dat goed!
- Beoordelen defecte spiegelverwarming links, storing niet kunnen achterhalen
De garage heeft tevens het motormanagement uitgelezen en metingen uitlaatgassen verricht. Allemaal perfect in orde. Na een rit van 133 km kon ik 9,5 liter aanvullen. Dit levert een gemiddeld verbruik op van 1:14. Ik ben er niet tevreden over en ik heb toch echt heel netjes gereden. Wordt vervolgd.
Al met al toch een vruchtbare dag en Jan bedankt voor het gebruik van je hal, gereedschap, koffiemachine en gastvrijheid.
Als iemand nog interesse heeft in een set S-Line velgen, hij heeft de extra set velgen overgenomen die ik recent nog op eBay kocht. De andere set is klaar, ga ik spoedig ophalen en toch monteren. Benieuwd!