Boutje kentekenplaatverlichting doorgeroest
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Sommige onderwerpen komen veelvuldig voor op het forum. Daarom is het goed om de zoekfunctie eerst te gebruiken voordat je een vraag stelt, veel vragen zijn vaak al beantwoord of problemen opgelost.
Zo ook dit onderwerp, een referentie er naartoe is zelfs opgenomen in de aankooptips:
http://www.audi-a2.nl/discussion/392/ho ... erlichting
Zo ook dit onderwerp, een referentie er naartoe is zelfs opgenomen in de aankooptips:
http://www.audi-a2.nl/discussion/392/ho ... erlichting
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
@Hans Jan,Je heb idd gelijk, probleem is dat veel info verbrokkeld over meerdere topics staat. Vaak staat er ook verkeerde info tussen, die in een ander topic weer wordt rechtgezet. Zo kwam ik pas na het verwijderenvan de bekleding achter dat dit zinloos was voor het verwijderen van de kentekenverlichtingshouders.@Stefan74,Zou nog wel even controlleren of de kunststof plaat achterop de achterklep nog goed vast zit. Hopelijk is de garageniet verder gegaan dan het verwijderen van de bekleding ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Poco je hebt me uitgedaagd Ik denk dat kan ik ook:

Wat ik gedaan heb is tussen de plastic kap en de achterklep heel voorzichtig links en rechts met een stompe schroevedraaier zitten murwen.

En tegelijk met een hand de plastic kap naar beneden duwen. Beetje bij beetje ging ie.
Hier zie je trouwens de plastic haken die onder in de achterklep haken. Het zijn er drie.

Nu nog even op zoek naar een andere verlichting
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Duimpje omhoog voor het doorzettingsvermogen ...
Zat er zelf tegenaan te hikken en heb het toch maar niet gedaan.
<div>Lijkt me een goed idee, om hier een howto van te maken. Zit de schakelaar van het kopperbakslot ook opdezelfde manier geklemd als de kentekenplaatverlichtingshouders?
</div>

<div>Lijkt me een goed idee, om hier een howto van te maken. Zit de schakelaar van het kopperbakslot ook opdezelfde manier geklemd als de kentekenplaatverlichtingshouders?
</div>
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- HansJan
- Moderator
@foppe: jij bent onze dare-devil, ik denk dat niemand eerder deze klep losgehaald heeft! :-bd
Voor velen die met het probleem van de kentekenplaatverlichting of anders kampen is een goede HowTo onontbeerlijk om dit klusje zonder gevaar voor schade te kunnen klaren. We zijn benieuwd!
Voor velen die met het probleem van de kentekenplaatverlichting of anders kampen is een goede HowTo onontbeerlijk om dit klusje zonder gevaar voor schade te kunnen klaren. We zijn benieuwd!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16