Project S(-Line) - GEREED

Projecten, modificaties en accessoires.
Pocoloco

05 jan 2014, 10:22 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Vandaar de "zeer schappelijke prijs" en dat helemaal in Hamburg...
Ik gun je alle goeds, maar wat als na alle onkosten het rijden op de 17inch erg tegen blijken te vallen? :s hock:[/quote]

Daar heb je een punt Gekkie!! HansJan ik rij nu op winterbanden je zou mijn wielen er even onder kunnen zetten en een blokje gaan rijden en kijken wat je er van vindt , voordat je nog meer onkosten maakt.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 jan 2014, 13:35 0 x

[quote="pocoloco"][quote="Audi-gekkie"]Vandaar de "zeer schappelijke prijs" en dat helemaal in Hamburg...
Ik gun je alle goeds, maar wat als na alle onkosten het rijden op de 17inch erg tegen blijken te vallen? :s hock:[/quote]

Daar heb je een punt Gekkie!! HansJan ik rij nu op winterbanden je zou mijn wielen er even onder kunnen zetten en een blokje gaan rijden en kijken wat je er van vindt , voordat je nog meer onkosten maakt.[/quote]
Risico + avontuur = investeren
Investeren + avontuur = risico
Investeren + risico = avontuur

Punt.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Johan

05 jan 2014, 13:38 0 x

En anders heeft Johan wel interesse in een setje S-line velgen! :)
HansJan
Moderator

17 mar 2014, 00:11 0 x

Zoals eerder gemeld in het draadje "Wat hebben we vandaag gedaan" is het S-Line stuur reeds gemonteerd.

De foto's van de nieuwe werkplek ontbraken echter nog:

Afbeelding

Afbeelding
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
HansJan
Moderator

17 mar 2014, 00:20 0 x

En we hebben niet stilgezeten de afgelopen tijd. De S-Line velgen zijn ook hersteld en het resultaat is verbluffend goed geworden. De velgen hersteller zou de velgen in eerste instantie in standaard zilverkleur spuiten (ik wilde ze eigenlijk van de hand doen), maar na enig overleg bleek dat hij voor een meerprijs de originele finish ook kon leveren zoals @pocoloco dat ook doet.

Daar dit bedrijf de velgen had reeds gericht en ontslingerd, vond ik dat ze ook de gelegenheid moesten krijgen de velgen helemaal af te werken zoals ik dat in de eerste plaats voor ogen had. De andere velgen die ik had gekocht waren namelijk niet mooi gespoten en na alle moeite dit setje uit Hamburg te halen verdiende deze set het ereschavot.

Zo gezegd, zo gedaan, zie onder het resultaat. De velgen heb ik twee keer behandeld met WheelWax, dus die zijn voorlopig goed beschermd. Geweldig goedje, kan het iedereen aanraden.

Klaar voor montage! :D

Afbeelding

Prachtige zilver/chroom finish 8-)

Afbeelding

Zelfs de binnenkant is helemaal meegespoten! :D

Afbeelding
HansJan
Moderator

17 mar 2014, 00:37 0 x

De velgen zijn zaterdag gemonteerd bij ABC banden in Ede. Dit bedrijf is na een eerdere brand helemaal opnieuw opgebouwd en is een begrip in Ede en omstreken. De apparatuur is uiterst modern en de werkplaats voorzien van een prachtige vloer en fraaie bruggen. De balanceermachine bepaalt de plek van de gewichten uiterst nauwkeurig en de werkwijze is dat idem.

Vooraf wordt de volledige aandrijving op speling en vrije loop van de banden gecontroleerd. Het was vrij rustig en met 3 personen werd de auto in 15 minuten van het nieuwe schoeisel voorzien. Nadat alle velgen waren gemonteerd, werd al het overtollige vet netjes verwijderd en de nieuwe banden met spray nog even geaccentueerd.

Op de brug, de Style velgen met de winterbanden zijn gedemonteerd:

Afbeelding

De montage verloopt zo snel, kan de auto nog net binnen op de plaat zetten:

Afbeelding

En nu even een mooie shot voor de ingang van ABC:

Afbeelding

Het nieuwe rijden / sturen kan beginnen! :mrgreen:

Hiermee zijn alle S-Line modificaties uitgevoerd, zeer content mee. :D
Pocoloco

17 mar 2014, 00:41 0 x

WOOW !! weet je zeker dat ik ze niet heb gespoten :mrgreen:
Eerlijk is eerlijk hij ziet er dik uit in het geel.
Nu nog even dit bij aliexpres bestellen ;)

http://www.aliexpress.com/item/3D-Brake ... 99532.html
HansJan
Moderator

17 mar 2014, 00:49 0 x

Bedankt @pocoloco! Op 29 mei mag je er een laatste oordeel over geven ;-)

Helaas past het setje Brembo look-a-likes niet bij deze auto. Daarvoor is hij niet snel genoeg en ik heb trommels achter ... :roll:

Maar lekker sturen is het zeker met deze slofjes! Het voelt allemaal veel directer en ligt nog strakker op de weg. Het op dit forum overvloedig genoemde bonken/stuiteren/etc valt mij ontzettend mee. Maar ik ben ook wel wat gewend ... :mrgreen:

Toch mag het naar mijn idee allemaal nog een tandje strakker. En dat betekent een setje Koni FSD's. Deze investering is nu nog even te hoog, we gaan eerst even van de huidige samenstelling genieten en zien daarna wel verder!
Pocoloco

17 mar 2014, 00:57 0 x

Als je op 29 mei komt sta je voor een gesloten deur :mrgreen:
Doe maar de 30tigste ;)
HansJan
Moderator

17 mar 2014, 01:05 0 x

Check! :mrgreen:

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk
Plaats reactie