Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

06 apr 2014, 19:59 0 x

De Cabriolet een beurtje gegeven. Dat doe ik om de 10 Dkm. Olie ververst plus TSL erbij, olie- en luchtfilter vervangen. Dat laatste is nog een crime bij een 2.3 zeg. maar...het is gelukt.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 apr 2014, 20:06 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Elektrische garagedeur heeft na 30 jaar de geest gegeven.
Tweety staat nu al enkele dagen buiten te slapen :s hock:

Heel internet afgestruind naar goede betaalbare elektrische garagedeur.
Als er nog iemand een tip heeft?

Edit:
Vanochtend moest ik zelfs krabben!
Is jaren geleden dat ik dat moest doen. :lol:[/quote]
Kan je Tweety alweer opsluiten in de kooi? :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 apr 2014, 10:21 0 x

[quote="HansJan"][quote="Audi-gekkie"]Elektrische garagedeur heeft na 30 jaar de geest gegeven.
Tweety staat nu al enkele dagen buiten te slapen :s hock:

Heel internet afgestruind naar goede betaalbare elektrische garagedeur.
Als er nog iemand een tip heeft?

Edit:
Vanochtend moest ik zelfs krabben!
Is jaren geleden dat ik dat moest doen. :lol:[/quote]
Kan je Tweety alweer opsluiten in de kooi? :mrgreen:[/quote]

:D :D :D By the way...30 jaar functioneren van die deur vind ik nog een hele lange tijd. :o Kun je niet alleen de motor laten vervangen? Of 2de hands opduikelen?
HansJan
Moderator

09 apr 2014, 11:05 0 x

[quote="Rinus"][quote="HansJan"]Kan je Tweety alweer opsluiten in de kooi? :mrgreen:[/quote]

:D :D :D By the way...30 jaar functioneren van die deur vind ik nog een hele lange tijd. :o Kun je niet alleen de motor laten vervangen? Of 2de hands opduikelen?[/quote]
Gekkie schreef in dit draadje dat hij gisteren een nieuwe deur kreeg, sindsdien is het angstvallig stil. Zou hij samen met Tweety in de garage geslapen hebben? :lol:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Audi_gekkie

09 apr 2014, 17:46 0 x

[quote="HansJan"][quote="Rinus"][quote="HansJan"]Kan je Tweety alweer opsluiten in de kooi? :mrgreen:[/quote]

:D :D :D By the way...30 jaar functioneren van die deur vind ik nog een hele lange tijd. :o Kun je niet alleen de motor laten vervangen? Of 2de hands opduikelen?[/quote]
Gekkie schreef in dit draadje dat hij gisteren een nieuwe deur kreeg, sindsdien is het angstvallig stil. Zou hij samen met Tweety in de garage geslapen hebben? :lol:[/quote]

Ik laat jullie niet langer in spanning. ;)

Ik heb heerlijk bij mijn vrouw geslapen :lol:
Nadat de monteurs van de garagedeur wegreden heb ik Tweety gelijk binnen gezet. Eindelijk na zoveel weken weer binnen geslapen.
HansJan
Moderator

09 apr 2014, 17:48 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Ik laat jullie niet langer in spanning. ;)

Ik heb heerlijk bij mijn vrouw geslapen :lol:
Nadat de monteurs van de garagedeur wegreden heb ik Tweety gelijk binnen gezet. Eindelijk na zoveel weken weer binnen geslapen.[/quote]
Dus jij hebt al die tijd bij Tweety geslapen? :lol: :lol: :lol:
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

12 apr 2014, 10:13 0 x

Het linker dimlicht was stuk gegaan, gisteren beide dimlichten & stadslichten vervangen.

Eerst even de zekeringen gecheckt, kwam een pincet tegen op het zekeringdeksel voor het
verwijderen van de zekeringen:

Afbeelding

Toch wel aardig van meneer Audi ... ;)

Zonder verwijderen van de koplampbehuizing is het eigenlijk niet te doen (te weinig werkruimte voor de handen en je ziet niet wat je doet).
Het lastigst bleek het verwijderen van de aansluitstekkers. Passagierszijde ging goed (klipje indrukken en tegelijkertijd trekken)
maar de bestuurderszijde wilde in eerste instantie niet meewerken.
Pas na losmaken van de koplampbehuizing kon ik er goed bij om de klip in te drukken en de stekker los te trekken.

Moest trouwens wel speciaal vragen naar de W3W stadslichtlampjes, volgens de baliemedewerker
werden die vrijwel alleen voor de dashboardverlichting gebruikt.

Het is duidelijk geen klus die je even onderweg doet, bij mijn oude golf 2 zijn dezelfde lampjes op locatie binnen 5 minuten
gewisseld, daarvoor hoeft alleen de motorkap open ... ;)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Pocoloco

12 apr 2014, 11:49 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Het linker dimlicht was stuk gegaan, gisteren beide dimlichten & stadslichten vervangen.

Eerst even de zekeringen gecheckt, kwam een pincet tegen op het zekeringdeksel voor het
verwijderen van de zekeringen:

Afbeelding

Toch wel aardig van meneer Audi ... ;)

Zonder verwijderen van de koplampbehuizing is het eigenlijk niet te doen (te weinig werkruimte voor de handen en je ziet niet wat je doet).
Het lastigst bleek het verwijderen van de aansluitstekkers. Passagierszijde ging goed (klipje indrukken en tegelijkertijd trekken)
maar de bestuurderszijde wilde in eerste instantie niet meewerken.
Pas na losmaken van de koplampbehuizing kon ik er goed bij om de klip in te drukken en de stekker los te trekken.

Moest trouwens wel speciaal vragen naar de W3W stadslichtlampjes, volgens de baliemedewerker
werden die vrijwel alleen voor de dashboardverlichting gebruikt.

Het is duidelijk geen klus die je even onderweg doet, bij mijn oude golf 2 zijn dezelfde lampjes op locatie binnen 5 minuten
gewisseld, daarvoor hoeft alleen de motorkap open ... ;) [/quote]

Heb je standaard stadslicht lampjes gebruikt ? Led stadslicht staat de A2 erg goed ;)
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

12 apr 2014, 11:57 0 x

[quote="pocoloco"]
Heb je standaard stadslicht lampjes gebruikt ? Led stadslicht staat de A2 erg goed ;) [/quote]

De verlichting is bij mij nog standaard halogeen.

Ik vond de lampjes erg duur t.o.v. gewone 1,50 Euro t.o.v. 20 Euro en waarschijnlijk staat het
niet mooi bij de standaard verlichting.
En om nu alles aan te gaan passen ... ;)

Volgens de baliemedewerker werden ze het meest verkocht aan mensen met xenon verlichting in de auto.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Pocoloco

12 apr 2014, 12:01 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"][quote="pocoloco"]
Heb je standaard stadslicht lampjes gebruikt ? Led stadslicht staat de A2 erg goed ;) [/quote]

De verlichting is bij mij nog standaard halogeen.

Ik vond de lampjes erg duur t.o.v. gewone 1,50 Euro t.o.v. 20 Euro en waarschijnlijk staat het
niet mooi bij de standaard verlichting.
En om nu alles aan te gaan passen ... ;)

Volgens de baliemedewerker werden ze het meest verkocht aan mensen met xenon verlichting in de auto.[/quote]

20 euro?? 2 led stadslampjes 3 euro en staat heel goed als je alleen stadlicht gebruik en nog beter in combi met led mistlampen. Maar dat is mijn smaak :mrgreen:
Plaats reactie