Regelunit koelsysteem/airco
Hallo allemaal. Ik ben Coen en ik rij 4 jaar audi A2 TDI. Ik volg jullie forum met regelmaat maar heb er mogen deelname aan gehad. Nu heb ik echter een probleempje. De koelvin draait continu als de motor loopt. De airco is gecheckt en in orde. Betekent volgens de monteur dat de regelunit direct naast de radiator defect is en vervangen moet worden. Kennen jullie dit probleem en weet iemand een oplossing? Een nieuwe unit schijnt toch al snel enige honderden euro's te kosten en tweedehands niet te vinden, maar wellicht biedt dit forum mij een oplossing. Ik hoor graag.
Hallo Coen, Welkom hier.
Ik heb er ook twee te koop. De knopjes zijn alleen wel versleten maar ze doen het wel.
http://www.audi-a2.nl/discussion/3250/2 ... -3l#latest
Als jouw knopjes beter zijn, dan kunnen we eenvoudig het hele front over zetten.
Ik heb er ook twee te koop. De knopjes zijn alleen wel versleten maar ze doen het wel.
http://www.audi-a2.nl/discussion/3250/2 ... -3l#latest
Als jouw knopjes beter zijn, dan kunnen we eenvoudig het hele front over zetten.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Niet helemaal nieuw hier, maar een trouwe bezoeker die we alsnog welkom mogen heten.
Je hebt het probleem gemeld in het forumonderdeel Even voorstellen, terwijl het hoort bij de Technische problemen. Ik weet niet of je dit topic nog kunt koppelen aan het juiste onderdeel. Anders moet @rinus of @Peter hulp bieden.
Wordt gewaardeerd als je daarna een nieuwe voorstelronde doet, hopelijk ook met wat achtergrondinformatie over de reden van aankoop, geschiedenis en samenstelling van de auto, plaatjes om het smeuïg te maken en als klap op de vuurpijl een bijgewerkt profiel.
Veel plezier hier en succes met het oplossen van de storing!

Je hebt het probleem gemeld in het forumonderdeel Even voorstellen, terwijl het hoort bij de Technische problemen. Ik weet niet of je dit topic nog kunt koppelen aan het juiste onderdeel. Anders moet @rinus of @Peter hulp bieden.
Wordt gewaardeerd als je daarna een nieuwe voorstelronde doet, hopelijk ook met wat achtergrondinformatie over de reden van aankoop, geschiedenis en samenstelling van de auto, plaatjes om het smeuïg te maken en als klap op de vuurpijl een bijgewerkt profiel.
Veel plezier hier en succes met het oplossen van de storing!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hallo Coen, kan ik je nog interesseren voor de gezamenlijke inkoop van knipperlicht comfortmodule (1 x tikken, 3 x knipperen) of CC? Zie:
http://www.audi-a2.nl/discussion/3335/g ... etc#latest
http://www.audi-a2.nl/discussion/3335/g ... etc#latest
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Audi_gekkie
@Laudeamus dat onderdeelnummer die je coen hebt gegeven is dat een temperatuurschakelaar, radiateurventilator?
- Audi_gekkie
Nee dus het is een regelunit voor de koelfan.

Sinds kort heb ik het probleem van de topic-starter ook en ik heb deze unit gelijk gedemonteerd.

Maar bespaar je de moeite deze unit te demonteren, want de inhoud zit verder vast gelijmd.
Ik kijk uit naar een 2e hands, want nieuw is deze ruim €225!!!

Sinds kort heb ik het probleem van de topic-starter ook en ik heb deze unit gelijk gedemonteerd.

Maar bespaar je de moeite deze unit te demonteren, want de inhoud zit verder vast gelijmd.
Ik kijk uit naar een 2e hands, want nieuw is deze ruim €225!!!
- Audi_gekkie
Inmiddels wat contactspray over prinplaat gespoten, in elkaar gezet en alles opnieuw gemonteerd. Tweety gestart met climate control op stand "auto" en warempel de koelfan draait niet!
Dit kan betekenen dat ik 'm nog verder kapot heb gemaakt of per ongeluk gemaakt.
Morgen een proefritje
Dit kan betekenen dat ik 'm nog verder kapot heb gemaakt of per ongeluk gemaakt.

Morgen een proefritje